dmos Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Jeg leder efter en allround bærbar, der skal bruge til tekstbehandling, internet, programmering - og måske et lidt Warcraft III engang i mellem. Jeg prioriterer størrelse, vægt, batteritid og pris højt, så lad nu være med at forslå mig en Dell Inspiron 8600, ASUS M6800 eller Vega Z7. Det er overkill i min situation. Jeg er kommet frem til følgende muligheder: · Dell Inspiron 510m · Dell Lattitude D600 · Acer Travelmate 291XCi · IBM Thinkpad R40 De specifikationer, jeg gerne vil have, er: Pentium M, 512MB RAM, DVD/CDRW, WLAN (gerne 802.11g) og bluetooth. Da jeg skal læse et semester i udlandet efter sommerferien, vil jeg også gerne have en garanti eller forsikring, som dækker der. Jeg har opstillet de forskellige muligheder, jeg selv har fundet her: http://demos.adsl.dk/files/baerbar.html. Hvilken af de fire ville I vælge? På forhånd tak - og hvis I ikke forstår mit danske, må jeg jo oversætte til engelsk. Jeg har ikke kunnet skabe et dedikeret notebook-site i Danmark . Lenke til kommentar
knut Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Av de maskinene du har nevnt synes jeg D600 er den du får mest for pengene for. Dell maskinen kan ha en 802.11a/b/g trådløst kort innebygd, samt bluetooth innebygd. Om du vil kan du også ha et ekstra batteri som du kan putte i mediabay slotten. Siden du er student antar jeg at du har et normalt godt syn, da anbefaler jeg deg også en SXGA+ oppløsning. Acer og IBM er også svært gode maskiner hvor IBM sine regnes som de mest solide. D600 har også en meget nøytral og i mine øyne en god design. Vekten er også meget hyggelig. Lenke til kommentar
uGuR Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Kjøp R40 du, Har en selv 1,5 PM. Kjempefornøyd med den. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 tror jeg, dessverre hadde valgt D600. Du er bedre dekket i utlandet og maskinen besitter det greieste grafikk kortet. De andre har igp kort Lenke til kommentar
alexio Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 har en r40 hjemme, og den er helt topp. 1.5ghz. Stabil og god bærbar, anbefales. Lenke til kommentar
Cera Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 tror jeg, dessverre hadde valgt D600.Du er bedre dekket i utlandet Ehm, ibm sin garanti gjelder i 3 år worldwide... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Skrevet 24/03/2004 : 12:54 QUOTE (Christian86 @ 24/03/2004 : 07:06) tror jeg, dessverre hadde valgt D600. Du er bedre dekket i utlandet Ehm, ibm sin garanti gjelder i 3 år worldwide... dekker den å få tekniker neste dag og forsikring? Lenke til kommentar
dmos Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 Tak for jeres forslag! Efter at jeg havde opdaget IBM X31 på Laptops.dk, stod jeg til sidst og vaklede imellem den og så Dell Lattitude D600. I sidste ende gjorde den bedre ydelse, flere features, større skærm og worldwide garanti, at det endte med at blive Dell Lattitude D600. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå