anon12234 Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) hei, har kjøpt meg en coregra router, men når jeg skal laste ned drivere til den fra nettet så kommer filen i .dlf format. hvilket zip program må man ha for å klare å åpne denne filen?. viste ikke helt hvor jeg skulle poste denne så plz ikke bynn å whine om feilpost. svar hvis du har råd å komme med. takk på forhånd for svar Endret 22. mars 2004 av Henrik2k Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 hm bare en post fra 1000, not bad hvorfor legger du ikke ut linken så kan vi se på den filen, fant ikke noe om den routeren i et kjapt google søk, ville tro at det er selve firmwaren, altså at det er en binær fil, se i programvaren etter en firmware meny og se om du har en browse knapp, last opp filen der. Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 En router har ikke drivere. Du trenger ikke det. Det du har lastet ned er ny firmware. Om du ønsker å oppdatere firmware trenger du derimot programvare for å laste den opp til routeren... Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 POST 1000 da skiter jeg i det. en nedrete kompis av meg kommer oppover i morgen å fixer'n, klarer det sikkert selv men er pesse lei av å fikle. Lenke til kommentar
simenss Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Jeg har også nettopp kjøpt meg denne routeren. Jeg kobler den til PC'en, skriver inn IP'en til routeren i IE, men da får jeg bare opp en pop-up med: "Finner ikke søkesiden" eller noe sånt. Hva er feil? Trenger jeg å installere noe før jeg kobler til routeren? Har ikke peil på sånt Kjører Windows XP. Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Jeg har også nettopp kjøpt meg denne routeren. Jeg kobler den til PC'en, skriver inn IP'en til routeren i IE, men da får jeg bare opp en pop-up med: "Finner ikke søkesiden" eller noe sånt. Hva er feil? Trenger jeg å installere noe før jeg kobler til routeren? Har ikke peil på sånt Kjører Windows XP. som han over nevner så trenger du ikke noe spesielt til å få routeren til å virke bortsett fra et nettverkskort da Det som veldig ofte er problemet er at man har en annen ip range en routeren. Si at du har ngt så har du en lokal ip på maskinen din som er i denne rangen: 10.0.0.1-10.0.0.255, og routere har ofte en slik ip adresse: 192.168.* Dermed så må du forandre din ip for å klare å koble deg opp til routeren. Eksempel Routeren har: 192.168.0.50 du velger da f.eks: 192.168.0.1 da kan du koble deg opp, og f.eks. forandre routeren sin ip med en som er den "normale" ip rangen din, eks. 10.0.0.10 Lenke til kommentar
simenss Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 som han over nevner så trenger du ikke noe spesielt til å få routeren til å virke bortsett fra et nettverkskort da Det som veldig ofte er problemet er at man har en annen ip range en routeren. Si at du har ngt så har du en lokal ip på maskinen din som er i denne rangen: 10.0.0.1-10.0.0.255, og routere har ofte en slik ip adresse: 192.168.* Dermed så må du forandre din ip for å klare å koble deg opp til routeren. Eksempel Routeren har: 192.168.0.50 du velger da f.eks: 192.168.0.1 da kan du koble deg opp, og f.eks. forandre routeren sin ip med en som er den "normale" ip rangen din, eks. 10.0.0.10 Hvordan finner jeg den "normale" ip rangen min da? IP'en til routeren er: 192.168.123.254 Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 start knappen, run skriv inn: cmd i dos boksen skriv inn: ipconfig, da får du opp dine instillinger, blant annet ip adresse for mer info: ipconfig /all er du tilkoblet nett så kan du også få denne informasjonen ved å dobbelt klikke på de to små datamaskinene ved siden av klokken nede til høyre Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 når du vet adressen til routeren så er det egentlig bare å gå på start-settings-network connections og høyreklikke på den oppkoblingen du bruker, velg properties så velg så internet protocol(tcp/ip) og igjen properties, her kan du så skrive inn ip adresse manuelt, velg da eks: 192.168.123.1 og så 255.255.255.0 på subnet mask, klikk ok og ok, så skal du kunne koble deg opp til routeren lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå