Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva feiler min Tele2 ADSL linje?

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger sårt hjelp nå... har forsøkt å få svar fra Tele2 siden i høst angående dette problemet, men det virker ikke som de som jobber der på kundeservice har noen som helst peiling på hva de driver med... :ermm:

Mitt problem er som følger: Jeg har en Tele2 ADSL linje 704/128, deler denne med min mor som bor i overetasjen. Jeg bruker linja mye til DC og onlinespilling. Det som skjer når jeg spiller og hun er inne på nettet (nettbank osv, hun jobber mye hjemmefra) så går pingen fra 18-25 opp til 450-500 i ca 1-2 sekunder. Virker som ADSL modemet ikke takler at begge er online samtidig. Tele2 skriver at flere PC'er kan dele linja, men at det skal gå så dårlig skjønner jeg ikke.

Oppsettet er som følger: ADSL modemet koblet i en 100Mb switch og PC'ene koblet som vanlig inn i den... ikke noe merkverdig med det... ;)

Jeg har sett at den ene PC'en er på subnet 255.255.248.0 mens den andre er på 255.255.254.0 Kan dette ha noe å si? Det går ikke å sette faste IP'er på PC'ene etter hva jeg har skjønt da de blir delt ut fra modemet.

Vil det hjelpe å kjøpe en router som har NAT funksjon? Jeg hadde NextGenTel med en slik router på hybelen i Trondheim og der delte vi 6 stk på en 640/384 linje. Alt der gikk knirkefritt så lenge ingen lastet ned noen store mengder data. Vet at det var større upload båndbredde, men har det virkelig så mye å si da jeg bare bruker ca 4-5kB i CS? Som sagt så bruker min mor bare PC'en til vanlig surfing.

Kan modemet være feilkonfigurert?

Netlimiter er installert på min mors maskin med en max upload på 5 kB/s

Håper inderlig noen kan hjelpe meg med dette problemet, for jeg har hørt fra andre Tele2 kunder at de ikke har dette problemet. Vet at dette ble en kjempepost, men det var bare for å gi all den info jeg satt inne med nå.

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Tele2 og når jeg kjøpte sa de at hvis jeg spille på internet måtte jeg ikke velge tele2 pga høy ping men har spilt på nettet mye mens min bror har vert på sin pc har funka fett det! (jeg bruker linksys router)

Edit: Post nr 500 ;)

Endret av mobil_brukeren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...