Jonas Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) Hallo Har en modul her med denne koden: Public Function addline(tekst As Double) Form3.Text1.Text = Form3.Text1.Text & vbNewLine & tekst End Function og i en annen form har jeg denne koden: addline ("hallo") Dette gir type mismatch. Hva er galt? Klarer ikke å se det Endret 22. mars 2004 av jonas22282460 Lenke til kommentar
Alexen Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Public Function addline(tekst As Double) addline ("hallo") ser du problemet? Du sender en streng, der det skal være double som er et tall.. Public Function addline(tekst As string) vil gjøre underverker Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Det gjorde det virkelig btw, noen som vet hva koden doevents gjør? Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Det gjorde det virkelig btw, noen som vet hva koden doevents gjør? Som det står i hjelpefilen så returnerer DoEvents kontrollen til windows slik at events og tastetrykk i applikasjonen kan utføres. F.eks. kan lage en Cancel knapp som avbryter en funksjon på denne måten. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 eehh.. fungerer dette?? i VB6.0 er jeg nesten 100% sikker på at dette IKKE vil kompilere, fordi du her har en funksjon som ikke retunerer en verdi, enten må det gjøres slik : Public Function addline(tekst As String) As Double Form3.Text1.Text = Form3.Text1.Text & vbNewLine & tekst End Function eller slik : Public Sub addline(tekst As String) Form3.Text1.Text = Form3.Text1.Text & vbNewLine & tekst End Function Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 doevents metoden kan brukes som en billig erstatning av multi-threading (dvs. at én applikasjon kjører flere tråder samtidig). Hvis du for eks. skriver dette : For i = 0 To 1000000 Step 1 DoEvents Debug.Print i & " + " & i & " = " & CStr(i + i) Next i Så vil ikke programmet ditt "henge" seg opp mens den utfører For-løkka, den vil også prøve å gjøre andre ting, som f.eks å tegne formen din, etc. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 Takk dga01! Kan jeg da bruke den i alle kodene mine sånn at hvis andre programmer krever mer så "gir" den resurser eller er det der bare "internt" i programmet mitt? Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 dette gjelder bare for den prosessen programmet ditt bruker, dvs. bare internt i ditt program. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå