Marlise Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Finnes der sakkyndige ang. dette emnet ute i "Barbara's" verden? Spørsmålet dukket opp da jeg hadde med en bærbar opp på hytta. Hadde 2 extra batteri, men over ei hel langhelg ble det fort tomt. Vet hvordan tiden flykter når data'n slås på. Men ute i på hytteveggen henger en stømkilde: Solcellepanel. Er det mulig å benytte dette mot bærbare saker?? Jeg bare underes, for snart er det påske, og i tilfelle gråvær...... Lenke til kommentar
Folo Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 blir vel ikke så mye sol vist det er gråvær, hehe har liten peiling på det, men det går vel på 12 volt? og da trenger du en form for adapter, vil være det samme som om du skulle plugge en bærbar i sigarett tenner så tror nok det skal være mulig. Lenke til kommentar
Marlise Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 blir vel ikke så mye sol vist det er gråvær, hehe.. Blir nok strøm lell. "Solcelle" er nok et ikke helt korrekt navn i så måte. Lyset og snøen i mars/april gir vel mest lading i alle årets måneder?? Et solcellebatteri kan vel ikke helt sammenlignes med et bilbatteri. Tregere inn- utladning. Ellers så har jeg liten peiling på det. Kan jo alltids "spøtte" noen kr. i et Honda bensin aggregat. Men tipper det er noen som protesterer etterhvert. Blir vel "amerikaner" og Ludo i år å da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå