Nikkor Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Ble mektig irrtert en dag her, når jeg skulle ta av Cpu kjøleren min (ThermalTake12). Den er joh så sykt vanskelig og ta av! Til slitt rivde jeg den omtrent bare av... Lagt til et bilde som dere kan se på: Kan dette føre til at tempen øker betraktelig? Tempen på min Amd Duron 1,6@2,2 ligger på Idle 50, og Load cirka 61 grader. Har da 1 kabbinet vifte på. Setter jeg i de andre synker cpu til 50 grader load. Viften kjører på 2000Rpm, og har satt på goop. Takker for svar. Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 det er godt mulig det kom deg på msn Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) /Offtopic/ Skal bare spise ferdi og se på HotelCæsar Endret 22. mars 2004 av Nikkor Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Jeg tror nok temp-økningen vil bli minimal. Har brukt ripete kjølere selv uten å merke noe særlig forskjell. Så lenge du bruker pasta/pad så burde edn funke fint. Eller så er en heelt rett glassplate/speil og litt superfint pussepapir (og litt vann) alt du trenger for å fixe den. (Et ark med pussepapir koster ca. 8kr og fåes i mange lokale sjapper.) Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Hehe oki. Takk for svar. Men var ikke tempen litt høy? Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Er kanskje litt høy, har samme kjøler som deg på xp3000+ og den er på 38 grader idle @ 2500rpm.... /offtopic/ greit, kjapp deg da, fikk på kabelstrømpa uten å demontere molex'ene Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 61C under full load er ikke høyt. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Okey Trodde en kjøler til 400kr, kanskje skulle kjølebedere... Men men, Amd gir tross alt mye varme Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 er muligens no feil med CPU kjølern da..., eller for mye/lite goop.... Shoot me if im wrong Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Pang Neida, skal prøve og kjøre default Volt når pc'en forhåpentlig vis begyner og fungere igjen. Fint at du fikk til Kabelstrømpen! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 God ventilasjon i selve kabinettet, og at PC'n ikke står i et for varmt rom er også nødvendig for å få en lav CPU-temp. Selv med en über-CPUkjøler. I tillegg kan temperatursensorer og avlesnings-software (BIOS) være unøyaktig. Har selv opplevd 10C lavere CPU-temp KUN ved å bytte HK. Samme kabinett, vifter, kjøler, romtemp osv. Bytta tilbake til første HK-et og tempen steg med 10C igjen. Har nå max-temp på 78.5C. Noe jeg egentlig synes er litt urealistisk. Spesielt på en P4 med 10 vifter og en schwær CPUkjøler m/120mm vifte i kabinettet. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Jeg har Asus skjermkort ja. Men ABit (BD7-II) hovedkort. Var med AOpen HK (MX4-GER) jeg fikk 10C mindre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå