X-Fiesta Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Skal flashe Biosen på mitt NF7-S v2 til en modifisert "tictac" bios. Det står en forklaring på hvordan man gjør det... Windows Method 1. Flash bios with Flashmenu 1.20 2. Turn off computer, and remove powercord 3. Push the powerbutton a few times (so all capcitors in the PSU become empty) 4. Move ClearCMOS jumper to clear, and let it be there 5-10mins, then move it back 5. Start the computer, enter bios 6. Load Bios default, save and reboot Er punkt 2,3 og 4 virkelig nødvendig? Har bare brukt punkt 1,5 og 6 før,men har ikke hatt problemer,har jeg vært heldig? Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 jeg vet ihvertfall at 4 er nødvendig, har aldri hørt om 2 og 3 men er det så mye ekstra pes da?? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Det er en grunn til at han har sett det opp slik . Har hørt/lest at det visstnok har vært endel korrupte settings i biosen etterpå som er grunnen til at dette er anbefalt. Ikke korrupte slik at det ikke virker , men gamle data fra forrige bios versjon blandet seg med den nye. Husk at dette er moddede bioser . Lagt inn denne selv , og gjorde som foreslått . Man flasher jo ikke bios'en 10 ganger om dagen da .. så mye pes er det vel ikke . .... Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 Takker! Ville bare vite om det var noen spesiel grunn til denne prosedyren... Har jo tidligere bare flasha orginal-bioser,og det har gått helt greit. Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Takker! Ville bare vite om det var noen spesiel grunn til denne prosedyren... Har jo tidligere bare flasha orginal-bioser,og det har gått helt greit. Du kan velge et alternativ i Flash menu 1.33 hvor programmet clearer cmos. Da slipper du. her er siste versjon av flashmenu: http://fae.abit.com.tw/download/utilities/...lashMenu133.exe Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Måtte skrote denna tic tac biosen . D22A1BK-TURBO-4247 Prime feiler for meg med den . Gått tilbake til moddet bios fra equito d22 med sata bios 4.2.47 Overklokking mulig igjen uten prime feil . Mulig kompabilitet med mitt 2 *512 Micron minne var dårlig med tic tac .................... Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 Måtte skrote denna tic tac biosen .D22A1BK-TURBO-4247 Prime feiler for meg med den . Gått tilbake til moddet bios fra equito d22 med sata bios 4.2.47 Overklokking mulig igjen uten prime feil . Mulig kompabilitet med mitt 2 *512 Micron minne var dårlig med tic tac .................... Har du en link til equito d22 biosen? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Tror det hvis du kan vente litt . Har du problemer med tic tac betaking turbo også ? .............. Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 Har ikke testa den... Venter på bl.a. på ny PSU før videre klokking... BTW:Det er en Antec 380P,med 2 vifter(for å få ut ltt varme av kab.) Noen mening om hvor bra den er? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Må jo være bra den PSU'n , alle fra antec er jo supre .Bare du passer på å ha nok watt for å grille cpu'n ,hehe . Her er link til abit forumet . I første innlegget ligger equitos d22 link . Den har virket best for meg , det er offisiell D22 m/sata bios som funker for meg med 12,5 * 200 . Tic Tac en ga med prime feil på 12 *200 (100mhz mindre) . http://forum.abit-usa.com/showthread.php?t...5&highlight=d22 ...... ..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå