Gå til innhold

Musikk-headset

Anbefalte innlegg

Heisann, ser at det finnes hauger av "hvilket head-set" tråder, men kan ut fra disse ikke finne helt det jeg leter etter.

Jeg er nå altså villig til å spytte i litt for et headset som godt som kun skal brukes til musikk. Er ikke snakk om noen ekstreme summer, helst under 1000 kroner, men kan spytte inn så mye som opptil 1500-2000. Så hva er det jeg da burde kjøpe? Kom gjerne også med nettbutikker man kan kjøpe disse.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil Sennheiser HD 497 duge? Er tilbruk på tog, buss på lesesalen og tilhjemmebruk. Ganske greie Allroundere, eller?

Bare en tanke: Ut ifra bruksområdene du beskriver, høres det ut som du kanskje burde vurdere lukkede og ikke åpne hodetelefoner. Jeg har ikke Sennheiser selv så jeg vet ikke i hvor stor grad du vil forstyrre andre og bli forstyrret ved å kjøpe "åpne", men jeg vet ihvertfall at det ikke kunne falle meg inn å ta med mine AKG på lesesalen...

Edit: Presisering dersom det var uklart.

Hvis du ser på størstedelen av Sennheisers hodetelefoner står det at de er åpne (deriblandt HD 497). De ser ut som lukkede klokker, men er det ikke akustisk sett (slik forstår jeg dette). DJ variantene er ihvertfall lukket og vil sikkert slippe minimalt med lyd ut og inn. De er derfor kanksje bedre egnet i stille lesesalmilø og "støyende" buss- og togmiljø.

Endret av OBServer
Lenke til kommentar
<400 kr for koss porta pro gir om ikke annet mye for pengene. Grado er regnet for å være gode rock'n'roll hodetelefoner, men de norske prisene er litt i høyeste laget synes jeg... Jeg har merket meg at Microplex har tatt inn et lass med Sennheiser, men jeg har ikke prøvd noen av de... du finner en del info om hodetelefoner generelt på www.head-fi.org/forums
Lenke til kommentar

Det er sant at Sennheiser ikke er lukkede, og må man absolutt ha det, tror jeg og at AKG er veien å gå. AKG 501 er et bra valg i så måte. Men, min erfaring er at Sennheiser HD600 ikke støyer så mye at folk blir plaget av det, men det kan jo være at jeg ikke spiller veldig høyt og da :) Kommer litt ann på utstyret som skal brukes og, siden du skal bruke på tog, regner jeg med det er en portabel sak, og da må du og tenke pp om spilleren har nok futt til å drive de forskjellige klokkene.

Lenke til kommentar
Det er sant at Sennheiser ikke er lukkede, og må man absolutt ha det, tror jeg og at AKG er veien å gå. AKG 501 er et bra valg i så måte. Men, min erfaring er at Sennheiser HD600 ikke støyer så mye at folk blir plaget av det, men det kan jo være at jeg ikke spiller veldig høyt og da :) Kommer litt ann på utstyret som skal brukes og, siden du skal bruke på tog, regner jeg med det er en portabel sak, og da må du og tenke pp om spilleren har nok futt til å drive de forskjellige klokkene.

AKG 501 er vel ikke lukkede, er de? Mine AKG 401 er ihverfall ikke det, og de høres tildels godt for de rundt. I tillegg hører man omgivelsene godt, og å drive de med min iRiver IMP400 uten ekstra forsterker kan jeg bare glemme. PortaPro fungerer mye bedre til den.

Lenke til kommentar

Beyerdynamics har etablert seg et sterkt navn rundtomkring, men de er kanskje en prisklasse over det du leter etter. Verdt å ta en titt iallefall. Ellers kan du jo gå ned litt på prisen og kjøpe et par av de litt dyrere Koss-headset'ene, disse skal være særdeles behagelige å ha på ørene, og ha minimalt lydutslipp. :)

Edit: Skriveleif som bare det.

Endret av Tacritan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...