Gå til innhold

Hvordan får jeg overført film til pcen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det skal stå dv ut ja. se i manual jeg kjenner ikke kameraet.

kjenner ikke pinnacle9 heller, men se etter noe som heter capture.

prøv og det innebygde programmet i xp. du må se etter capture der og, men siden du ikke får opp noen mld om at kameraet er putta i når du putter i kabelen er det kanskje fordi du må sette den til dv ut.

Lenke til kommentar

pass på at du ikke bruker lang tid på hver scene, beveg lameraet, ikke bare en fyr som springer men at du beveger kameraet og. ikke bruk jallaoverganger, det ser billig ut. ikke bruk for mye forsellige sanger i en film. bedre med ulike klipp av samme sangen.

er mange ting. bare vær kreativ og finn folk er motiverte til å lage film. gjøre ting aleine er kjedelig.

Lenke til kommentar
Har ett problem enda. Når jeg capturer film, så tar 2 min med film opp over 200 MB med diskplass, og blir ikke mye video jeg får inn på en dvd plate da. Hva gjør jeg feil her?

du kan senke oppløsningen, dvs bildekvaliteten på kameraet, da burde det ta endel mindre plass på 2 minutter med film :yes:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

jeg bruker pinacle 8, og mener at det er meget bra og lettvint for nybegynnere. vet ikke hvordan det er i ver.9, men i 8 kan jeg capture i mpeg format, og dette tar mye mindre plass. lykke til!!

PS det er ikke kjedelig selv om du er aleine!!

Lenke til kommentar
Har ett problem enda. Når jeg capturer film, så tar 2 min med film opp over 200 MB med diskplass, og blir ikke mye video jeg får inn på en dvd plate da. Hva gjør jeg feil her?

Hvis du lager en film på f.eks en time, så vil den være ca. 13GB i fullkvalitet. Må det da spres på 3 DVD plater? Neida. Når du gjør filen klar for DVD i etterkant, vil den komprimeres i det programmet du bruker. Den vil da komprimere filmen, slik at den akkurat får plass på én DVD. Lager du en to timers film, vil også den komprimeres til å passe på én DVD plate, men da blir bildekvaliteten, på grunn av hardere komprimering, noe dårligere.

Du kan altså lage mange timer på en DVD, men for å sikre best mulig kvalitet, anbefaler jeg kun en time pr DVD plate. Husk også at kjøpe DVD'er har to lag, mens brenne DVD'er kun har ett lag. Derfor kan filmene på kjøpe DVD'er beholde meget god kvalitet selv om de er på to timer, mens du vil merke litt kvalitetstap hvis du lager en like lang film på en brenne DVD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...