Dingot0m Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Jeg har kjøpt meg en A64-maskin med følgende specs: MSI K8T NEO-FIS2R Hovedkort Socket 754 AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond Denne PCen er ganske ustabil, klikker i ett sett, spesielt spill er ille. Hender at PCen restarter seg og jeg får feilmeldingen "Systemet er gjenopprettet etter en alvorlig feil". Har sett andre brukere i forumet (Viser til denne tråden) som har hatt (svært) ustabile PCer med MSI K8T og TwinMOS. Vil det hjelpe med ny ram? Noen forslag til ram isåfall? Andre ting som kan hjelp? -- Dingot0m Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) Håper ikke å fornerme noen AMD die hard fan, men A64 er ikke noe serlig stabil. Ikke med de hovedkortene som er ute nå. Prøv en annen type ram, se om det hjelper. Endret 22. mars 2004 av Macfan Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) Denne PCen er ganske ustabil, klikker i ett sett, spesielt spill er ille. Hender at PCen restarter seg og jeg får feilmeldingen "Systemet er gjenopprettet etter en alvorlig feil". Har sett andre brukere i forumet (Viser til denne tråden) som har hatt (svært) ustabile PCer med MSI K8T og TwinMOS.Vil det hjelpe med ny ram? Noen forslag til ram isåfall? Andre ting som kan hjelp? For å være helt sikker på at det er minnet, så test det grundig med Memtest86+: http://www.memtest.org/ Du kan også prøve å gå inn i BIOS under "Advanced Chipset Features" og sette "System Performance" til 'Fast' og "CAS Latency" til 'CL2.5', "TRCD" til '4CLK', "TRAS" til '8CLK' og "TRP" til '3CLK', samt gå til "Frequency/Voltage Control" og sett "DDR Voltage (V)" til '2.80'. Hvis ikke dette hjelper heller så prøv å gå inn igjen i BIOS under "Advanced Chipset Features" og sett "Memclock Value" til 'DDR333'. Dette har fungert for andre som har hatt problemer med TwinMOS minne på dette hovedkortet vet jeg. Hvis ingenting hjelper så er nok nytt minne eneste utvei og da anbefaler jeg Corsair som er skikkelig kvalitetsminne iforhold til TwinMOS og det får du kjøpt bl.a. hos Komplett: 115750 Corsair XMS3200LL DDR-DIMM 512MB PC3200 - 32Meg x 8, CAS 2-3-2-6-T1, 400MHz 1,410,- eller 114948 Corsair XMS3200 DDR-DIMM 512MB PC3200 - 32Meg x 8, CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz, 6ns 1,228,- eller 117212 Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB - Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5 864,- Førstnevnte er best rent ytelsesmessig, men alle virker perfekt på ditt hovedkort så lommeboka di får avgjøre hvilken Endret 22. mars 2004 av snorreh Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 altså, cpuene er da fine nok de, heller ikke hovedkort som er problemet, lurer på hvor du får den påstanden fra? uansett, se om du kan få lånt deg et par corsair xms brikker om det er stabilt, så vet du hva det er. kan jo eventuelt være PSU da, vet ikke hva slags du bruker? Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 BeQuiet 400W Ok, da er ikke det noe problem tror jeg. Har du oppgradert BIOS til siste tilgjengelige versjon også? Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) Jess Ok, prøv det jeg skrev i min første post her da og hvis det ikke hjelper så bytt minne til Corsair for det er mer kvalitet enn kvantitet (TwinMOS for øyeblikket) etter min mening Ønsker man å ha et så stabilt system som mulig så er kvalitetsminne ekstremt viktig etter min mening, og ingen har fått juling for å ha kjøpt Corsair Endret 22. mars 2004 av snorreh Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Jess, skal prøve Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Sånn. Memtest: Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Sånn. Memtest: Ok, den er langt ifra ferdig ennå ser jeg. La den kjøre igjennom alle testene minst et par ganger eller la den fortsette å kjøre over natten for å være helt sikker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå