Insomniac Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) Potensiometer, også kalt potmeter = regulerbar elektronikk-motstand De har hverken på Clas Ohlson eller Biltema. Noen som vet hvor jeg får fatt i? Skal ha til voltmod av skjermkort (ATI Radeon 9100) Endret 22. mars 2004 av Insomniac Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Heh. Har hørt rundt etter dette selv, fikk aldri tak i noe. Hør med den lusne mobilsjappen som ligger mellom BA og F.Beyer.. de preiket om at de kanskje kunne bestille inn noe. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Altså; her bor vi i Bergen by og får ikke fatt i et pokkers ******* potmeter... Jaja, husker jeg bestilte på elfa.se for en stund siden. Var noe spesielt jeg måtte søke på for å finne potmetre, men husker ikke hva dette var, og finner ikke noe nå. Help wanted... Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 http://www.elfa.se/elfa-bin/lt.pl?sort=&pi...1720259&1720317 Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) varer: 40kr med frakt: 174kr Sikker på at det ikke finnes en normal sjappe i Bergens-området? Endret 22. mars 2004 av Insomniac Lenke til kommentar
alos Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) http://www.electradeshop.com/ har en del pot metere, hvis du ringer han fyren kan du sette inn penger på kontoen hans så sender han varene i brev og dermed koster ikke frakt mer enn 10-15 kroner. Helt enkelt genialt spør du meg. edit: hey, post nummer 400 Endret 22. mars 2004 av alos Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) alos: det første som møtte meg på den siden var: Fraktfri levering til privatpersoner i Norge ved forskuddsbetaling av ordre på Kr 2000,- eller mer. edit: dessuten må jeg ha multiturn, dvs dreieskive som må skrus mye for å endre motstand (=mer fininnstilt) Endret 22. mars 2004 av Insomniac Lenke til kommentar
Azton Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Går det ikke an at elfa.se sender deg i brev? Mente at jeg fikk til det en gang..Da gikk frakt prisen betraktelig ned. Lenke til kommentar
alexio Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 hihi, mulig jeg kan underslå noe fra skolen? toppverdi og bunnverdi takk, med antall omdreininger har mange hundre forskjellige, og en femtilapp på konto hadde gjort seg.. --alexio Lenke til kommentar
eggi Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Er ikke volumkontrollen på forsterkere/receivere et potmeter? hør på et elektro verksted om de har noe liggende Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 (endret) Jeg trenger: 1stk 100ohm og 1stk 1Kohm Hvis du har, i tillegg: 1stk 500ohm, 1stk 5Kohm Bunnverdi er 0ohm (er vel det på alle potmeter). Gir gjerne noen slanter 25kr pr stk en grei pris? de koster 20 ny. Multiturn ligger på rundt 20 omdreininger hvis jeg ikke tar for feil. Men det finnes vel bare 2 typer. En som tar EN omdreining og en type som tar flere. rundt 10 turn er vel det minste jeg kan ta. Volumkontroller er vel helst rheostater og ikke potmeter? Correct me if.. Endret 23. mars 2004 av Insomniac Lenke til kommentar
alexio Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 uten at jeg har kikka, vet jeg at vi har noe på 4.7 kohm, 1 Mohm, 470ohm og 50Mohm, hvis jeg ikke tar feil.. Har ikke sjekka omdreiningene.. og NEI, alle bunnverdier er ikke på 0 ohm (selv om de fleste ligger rundt 0-10ohm) Potmetre kan såvel brukes som volumkontroller.. Det er jo sånn man regulerer et forsterkertrinn.. Skal se hva jeg finner, hva skal du btw bruke dem til? --alexio Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 (endret) Voltmod av ATI Radeon 9100 skjermkort, som sagt i overskriften Jeg skal bruke disse til voltmod av skjermkort og hovedkort osv i framtiden. Tingen er at jeg bruker disse til å justere meg fram. Når jeg har funnet verdi setter jeg inn en permanent motstand. Har du mulighet til å sjekke om de er multiturn? Endret 23. mars 2004 av Insomniac Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Insomniac Du må spesifisere framfor selgeren av pot. meteret om det skal være logaritmisk utførelse eller linær. Til ditt bruksområde ville jeg valgt linær. Du finner logaritmiske i volumknapper til radioer etc. Vil du regulere større strømmer med samme pot. meteret så kan du forkoble den til en transistor- Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 (endret) Jepp, det er en lineær jeg trenger ja Altså "jevn" stigekurve når den skrus på/motstanden øker jevnt og ikke med mer % jo høyere opp du kommer. Du vet ikke om noen sjapper hondaen? Endret 23. mars 2004 av Insomniac Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Og det var ingen som kunne selge meg noen eller gi noen flere tips? Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Har du vært hos noen elektrikere å spurt , altså de som driver men vedlikehold og service på maskinparker og lignende. Lenke til kommentar
alos Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 som jeg nevnte tidligere i posten så ta kontakt med electradeshop, de orner opp for en billig penge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå