siDDis Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 eg begynner å gjøre meg klar for å kjøpa eit heilt nytt p4 system men det er nokon få ting eg er ganske usikker på For meg er DDR og Rambus det samme valget begge 2 tilbudene er svært åpne Det første er valget av hovedkort og minne Eg vil ha kvalitets minne siden eg skal overklokke skikkeleg...DDR skal greia cas2 ved 150-160mhz og Rambus skal greia mellom pc1000-pc1200 hastighet For det andre så lurer eg kvifor dei webshopane ikkje selger merke ram....itbutikken er den einaste av dei billige som selger merke ram For det tredje, kva av Apacer og Samsung sine minnebrikkar gir mest for pengane? og til sist...er demovarer fra komplett noko å satse på eller bør eg kjøpa heilt nytt? [ Denne Melding var redigert av: siDDIs på 2002-03-26 13:36 ] Lenke til kommentar
Ash Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Quote: On 2002-03-26 13:34, siDDIs skrev:eg begynner å gjøre meg klar for å kjøpa eit heilt nytt p4 systemmen det er nokon få ting eg er ganske usikker påFor meg er DDR og Rambus det samme valget begge 2 tilbudene er svært åpneDet første er valget av hovedkort og minneEg vil ha kvalitets minne siden eg skal overklokke skikkeleg...DDR skal greia cas2 ved 150-160mhzog Rambus skal greia mellom pc1000-pc1200 hastighetFor det andre så lurer eg kvifor dei webshopane ikkje selger merke ram....itbutikken er den einaste av dei billige som selger merke ramFor det tredje,kva av Apacer og Samsung sine minnebrikkar gir mest for pengane?og til sist...er demovarer fra komplett noko å satse på eller bør eg kjøpa heilt nytt?<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: siDDIs på 2002-03-26 13:36 ]</font> Vel, jeg hadde satset på ordentlig DDR minne og ikke Rambus. Skal du ha et P4 hovedkort så har jeg lest MYE bra om SIS baserte hovedkort, de overklokker visstnok bra. Og de bruker DDR minne. Grunnen til at billigbutikkene ikke selger kvalitetsram er vel fordi de ikke er billigst. ) Jeg har hørt mye bra om både Apacer og Samsung, men det beste er vel å finne ut hvilke brikker du kan få tak i og søke litt på nettet for å se hva som er gjort av tester på de. Samsung sine DDR brikker brukes jo blant annet på Nvidia sine grafikkort, det tyder jo på at de klarer å lage raskt/bra minne. Om det smitter over til PC minnene fra Samsung eller ei veit jeg ikke. Men det høres ut som et godt utgangspunkt ihvertfall. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 26. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2002 Dei beste overklokkings resultata eg har lest er gjort med rambus faktisk.... Lenke til kommentar
Ash Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Pen liten test av et SIS basert ABit hovedkort her. De klarer nå ihvertfall å overklokke en 1.6A til 2.4Ghz med ordinær luftkjøling. :smile: http://www.hardocp.com/reviews/mainboards/...7533/index.html Gidder ikke å dra Rambus diskusjonen videre da jeg hater Rambus selskapet, så jeg er totalt anti. (Ergo er det like godt at jeg holder kjeft). Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Nå er det jo en kjent sak at ikke P4 yter maksimalt uten Rdram...DDR ram og P4 er jo økonomiløsningen, var jo derfor ikke Intel ville at det skulle selges.Og snakker du kvalitetsram er det Micron som gjelder, alt. twinmos. Samsung og apacer er jo drittram til sammenlignging og har ingenting å gjøre i en setning sammen med ordet kvalitet. Lenke til kommentar
Baron_blod Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Quote: On 2002-03-26 13:34, siDDIs skrev:eg begynner å gjøre meg klar for å kjøpa eit heilt nytt p4 systemmen det er nokon få ting eg er ganske usikker påFor meg er DDR og Rambus det samme valget begge 2 tilbudene er svært åpneDet første er valget av hovedkort og minneEg vil ha kvalitets minne siden eg skal overklokke skikkeleg...DDR skal greia cas2 ved 150-160mhzog Rambus skal greia mellom pc1000-pc1200 hastighetFor det andre så lurer eg kvifor dei webshopane ikkje selger merke ram....itbutikken er den einaste av dei billige som selger merke ramFor det tredje,kva av Apacer og Samsung sine minnebrikkar gir mest for pengane?og til sist...er demovarer fra komplett noko å satse på eller bør eg kjøpa heilt nytt?<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: siDDIs på 2002-03-26 13:36 ]</font> 1. Ram er vel egentlig det samme. 2. Asus sine hk fikk meget god kritikk i hk test i pcworld. 3. Har ikke sjekket prisene på (merke ram), men har hørt mye positivt med samsung sine. 4. Hold deg unna demovarer. BB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå