Gå til innhold

mange spørsmål

siDDis

Anbefalte innlegg

eg begynner å gjøre meg klar for å kjøpa eit heilt nytt p4 system

men det er nokon få ting eg er ganske usikker på

For meg er DDR og Rambus det samme valget begge 2 tilbudene er svært åpne

Det første er valget av hovedkort og minne

Eg vil ha kvalitets minne siden eg skal overklokke skikkeleg...DDR skal greia cas2 ved 150-160mhz

og Rambus skal greia mellom pc1000-pc1200 hastighet

For det andre så lurer eg kvifor dei webshopane ikkje selger merke ram....itbutikken er den einaste av dei billige som selger merke ram

For det tredje,

kva av Apacer og Samsung sine minnebrikkar gir mest for pengane?

og til sist...er demovarer fra komplett noko å satse på eller bør eg kjøpa heilt nytt?

[ Denne Melding var redigert av: siDDIs på 2002-03-26 13:36 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-03-26 13:34, siDDIs skrev:

Eg vil ha kvalitets minne siden eg skal overklokke skikkeleg...DDR skal greia cas2 ved 150-160mhz

For det andre så lurer eg kvifor dei webshopane ikkje selger merke ram....itbutikken er den einaste av dei billige som selger merke ram

For det tredje,

og til sist...er demovarer fra komplett noko å satse på eller bør eg kjøpa heilt nytt?

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: siDDIs på 2002-03-26 13:36 ]</font>

Vel, jeg hadde satset på ordentlig DDR minne og ikke Rambus. Skal du ha et P4 hovedkort så har jeg lest MYE bra om SIS baserte hovedkort, de overklokker visstnok bra. Og de bruker DDR minne.

Grunnen til at billigbutikkene ikke selger kvalitetsram er vel fordi de ikke er billigst. :eek:)

Jeg har hørt mye bra om både Apacer og Samsung, men det beste er vel å finne ut hvilke brikker du kan få tak i og søke litt på nettet for å se hva som er gjort av tester på de. Samsung sine DDR brikker brukes jo blant annet på Nvidia sine grafikkort, det tyder jo på at de klarer å lage raskt/bra minne. Om det smitter over til PC minnene fra Samsung eller ei veit jeg ikke. Men det høres ut som et godt utgangspunkt ihvertfall.

Lenke til kommentar

Nå er det jo en kjent sak at ikke P4 yter maksimalt uten Rdram...DDR ram og P4 er jo økonomiløsningen, var jo derfor ikke Intel ville at det skulle selges.Og snakker du kvalitetsram er det Micron som gjelder, alt. twinmos. Samsung og apacer er jo drittram til sammenlignging og har ingenting å gjøre i en setning sammen med ordet kvalitet.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-26 13:34, siDDIs skrev:

For det tredje,

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: siDDIs på 2002-03-26 13:36 ]</font>

1. Ram er vel egentlig det samme.

2. Asus sine hk fikk meget god kritikk i hk test i pcworld.

3. Har ikke sjekket prisene på (merke ram), men har hørt mye positivt med samsung sine.

4. Hold deg unna demovarer.

BB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...