Sharagoz Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) Viste ikke helt hvor jeg skulle poste dette spørsmålet, så jeg postet det her.. Hvilket kjøleprogram er best? Vet ikke helt hvor jeg skal lete etter bra kjøleprogram. Er cpuidlepro6 et bra alternativ? Endret 22. mars 2004 av Sharagoz Lenke til kommentar
Kristian-- Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Tror nok du vil få se de samme temperaturene uansett vilket programm du bruker... Lenke til kommentar
Sharagoz Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Sikker? Her snakker de om at de får senket temperaturen med opptil 20 grader.. http://fileforum.betanews.com/detail.php3?fid=943455415 Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 De jeg har best erfaring med er SpeedFan og PC Wizard. Temperaturer kan variere litt fra program til program, men det er viktig å oppdatere til nyeste bios da den mest sannsynlig viser den mest korrekte temperaturen. Bios er da stort sett det stedet der det er korrekt temp. Lenke til kommentar
Hybrid_g33k Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) Han mente ikke å måle temperatur, men bruke et program som senker cpu temp. Jeg husker ikke åssen, og hvor bra, disse virker, men at de finnes. Edit: Etter å ha lest hvordan disse programmene virker, mener jeg det vil være litt meningsløst å bruke de. Maks temp vil ikke minke, dvs at mens du spiller og driver med andre cpu intensive programmer, vil cpu temp være den samme. Jeg leste også at XP har denne funksjonen innbygget. Lavere generell temperatur forlenger riktignok livslengden på cpu, men langt fra de fleste vil "slite ut cpu" ved å kjøre den på høy temp. Man kan forståss argumentere at det blir stabilere pga lavere temp, men siden max temp er uforandret vil det føre til en ustabil maskin hver gang du spiller etc. Endret 22. mars 2004 av Hybrid_g33k Lenke til kommentar
Sharagoz Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Dvs at det egentlig ikke er noen vits i å ha et slikt program. Hvordan får man sjekket temperaturen inne i windows (XP) da? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 For å sjekke tempen kan du bruke speedfan, Motherboard Monitor. Hadde selv ett slikt program på min første PC, en AMD Duron 750 og K7T Pro. CPU lå på Idle 25 grader.. Men den tiden var ikke justerbare vifter noe særlig utbredt så.. hjalp lite på støynivået Lenke til kommentar
EDB Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Winbond Hardware doctor og Speedfan. Hvis du har Abit hk får du kanskje brukt Abit EQ. Lenke til kommentar
hvalfangeren Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Jeg leste også at XP har denne funksjonen innbygget. jeg hadde win 98, da hadde jeg rundt 40c.... skifta til xp og da sank temp med 10grader Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 noen som vet om det går an å måle temp på hdd uten ekstra temp måler? Lenke til kommentar
Hybrid_g33k Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Ja, jeg har ihvertfall målt temperaturen på min harddisk (IBM 120GXP) ved bruk av software. Husker ikke hvilket program, men MotherBoardMonitor el. lignende burde klare det. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 noen som vet om det går an å måle temp på hdd uten ekstra temp måler? Er inne bygget på mange disker Lenke til kommentar
notarget Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 AIDA32 og Sisoft sandra er de jeg kjenner til best. AIDA32 er ganske oversiktlig og fint program Lenke til kommentar
EspenGunnufsen Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 noen som vet om det går an å måle temp på hdd uten ekstra temp måler? Da kan du bruke DTemp eller Speedfan... Dtemp tar kun hdd temperaturen, og er veldig lite og simpelt.. Lenke til kommentar
hvalfangeren Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Ja, jeg har ihvertfall målt temperaturen på min harddisk (IBM 120GXP) ved bruk av software. Husker ikke hvilket program, men MotherBoardMonitor el. lignende burde klare det. er det ikke noe som blir kalt S.M.A.R.T. ??? Lenke til kommentar
Hybrid_g33k Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Jo, det stemmer. Du finner det i SpeedFan og kan lese av HD temp der, prøvde det igår Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 noen som vet hvor man kan få tak i speedfan da? eller sisoft sandra eller Dtemp AIDA32? Lenke til kommentar
Hybrid_g33k Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) Helt utrolig at du ikke klarer å søke på google selv Hjemmesiden til SpeedFan her. Edit: glemte å si hva jeg linket til. Endret 24. mars 2004 av Hybrid_g33k Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 takker... når det gjelder google, så kommer det av glemskhet, lathet, og dårlig tid.. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) Viste ikke helt hvor jeg skulle poste dette spørsmålet, så jeg postet det her.. Hvilket kjøleprogram er best? Vet ikke helt hvor jeg skal lete etter bra kjøleprogram. Er cpuidlepro6 et bra alternativ? har du måle-"dingser" da? jeg lasta ned programmer (mange forskjellige) til slutt fant jeg ut at jeg ikke hadde "måle stasjon". Finn den først, så er du godt på vei! MVH: Stian_A Endret 28. mars 2004 av Stian_A Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå