Gå til innhold

Feed, Total IR remote

Anbefalte innlegg

Får ikke styrt dvd, vhs, og tven min

Har prøvd å se etter ccf filer til de merkene jeg har. men finner ikke det rette produktnummeret.

http://www.remotecentral.com/cgi-bin/files...devices&br=&fc=

og

http://lirc.sourceforge.net/remotes/

Noen som vet hvordan man kan "lære" mobilen infrarød koder ved hjelp av orginal fjernkontroll????

Vet at det går an på pda.

Kanskje det går an å kopiere den filen (hvis den er i ccf format) fra pda`en , etter at man har feedet den fra en orginal fjernkontroll.

Noen forslag`?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lastet ned en .ccf fil som inneholder mange forskjellige Bang&Olufsen apparater velger TV ,men da kommer det opp en boks som jeg må fylle ut to felter for at knappen skal virke "Command Name" og "Discrete Codes" Hva er det?

Endret av DC++_?
Lenke til kommentar

Det virker som om det er tv-apparatet det kommer ann på. Selv har jeg prøvd ir-remote med p800. på en hitachi og en panasonic tv så kunne jeg stå ca 5 meter unna og styre tven, men på hverken finlux, akai eller phillips eller jvc forsterker osv vil det ikke fungerere uannsett hvor jeg står og hvor jeg peker med ir-porten.

Lenke til kommentar

Tror d heller er signalet til tvn, ikke selve motakeren... For som dette rodtaket sier "nothing is ever stronger than the weakest link" så gjør det saken umulig uten at mobilens IR er sterk nok... Det kan godt hende at de ulikve frekvensene som IR'en sender på også har ulik bølge og rekke-vidde :ermm:

Lenke til kommentar
Får ikke styrt dvd, vhs, og tven min

Har prøvd å se etter ccf filer til de merkene jeg har. men finner ikke det rette produktnummeret.

http://www.remotecentral.com/cgi-bin/files...devices&br=&fc=

og

http://lirc.sourceforge.net/remotes/

Noen som vet hvordan man kan "lære" mobilen infrarød koder ved hjelp av orginal fjernkontroll????

Vet at det går an på pda.

Kanskje det går an å kopiere den filen (hvis den er i ccf format) fra pda`en , etter at man har feedet den fra en orginal fjernkontroll.

Noen forslag`?

det er bare noen tver som funker hos meg jeg har sony og panasonic og på panasonicen funker ikke som den skal bare slå av knappen funker :(

men på sony tven funker alle JEAH :thumbs:

men panasinicen ville bli styrt med en gammel ver. da ! men da ville ikke SONY tven :scared: ustabilt ? JA men det er greit nok :thumbup:

Lenke til kommentar
D har ingenting med programmet å gjøre... (Tror d bare finnes psiloc sin foresten...) Men selve IR greia på mobilen, den er ikke sterk nok rett og slett  ;)

Ja det finnes bare en, og jeg kan styre tv'en fra flere meter vekke, skulle gjerne bevist det, men hvordan? ;)

kan stå op til 5-10 meter jeg oxo men jeg må bare sikte på tv motaker greia :p genialt progg foresten :p:w00t:

Lenke til kommentar

Et godt råd: Skjekk med produsenten om vilken IR del som er i tv'n og hvilket signal den går på...

Har en gammal Salora tv, og på den virker kun innstillingene et eller annet japse tv merke :D Det fannt jeg ut etter noen banneord.. Særlig på de gamle tvn'e så var det ikke alltid samme signal/frekvens og sånn... Et godt unntak er nok Pioneer, der nesten alt virker på kryss og tvers... Tv-kontrollen virker tilogmed på stereoen :scared:

(TULLER IKKE!!)

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har SX1, prøvd den med psiloc Total IR Remote og lastet ned lirc-fil for Denon RC843, som er eksakt den kontrollen jeg har. Dette funker kanskje 1 av 10 trykk, og da må jeg stå veldig nærme (1 meter eller mindre).

På JVC og Nokia-tv'ene våre funker det ikke i det hele tatt... noen tips ?

Er Ir Remote en eldre versjon av Total Ir Remote ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...