Gå til innhold

GeForce 4600 TI

erikb

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger et par tips angående overklokking av Geforce 4600 TI 128 MB.

Har lasta ned et .reg tilegg slik at jeg kan stille inn på klokkinga inne på kontrollpanelet til nvidia. Prøvde litt i går, med ca 15 mHz, men da klikka spillet (FarCry) helt.. Må jeg kjøpe vifte for å overklokke? I så fall, hvor og hvaslags bør jeg kjøpe, og hvordan setter jeg på den vifta? :wow:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke noe stor vits i å drive å invistere i ny vifte til dette kortet.

Far Cry er per dags dato det mest krevende spillet og fungerer ikke så bra med et DX8 basert kort.

Ser heller at du sparer pengene til et kort som tar DX9 ganske godt.

Forresten så er 15MHZ ekstremt lite til at spill skal klikke så fort. Vaneligvis kan man klokke mye mye mer.

Lenke til kommentar

last ned rivatuner i stede, det er lett å finne ut av og fungerer bra, vet ikke om det hjelper på problemet ditt, men jeg skulle tro at et ti4600 kort går en del høyere enn det

gratis kjøleløsning er å sette inn en vifte og ta en kjøleribbe å dele opp å feste med termisk pasta (lim) på rambrikkene, bare ikke la ribben komme innat noe annet enn rammen på kortet

hvis du skal ha vifte så kan jeg anbefale denne:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=A1449

og da får du med ramsinks som er helt ok, bare vær ops på at denne vifta bråker litt mer enn den du allerede har, eller så skulle jeg tro i alle fall, siden jeg har et ti4800se med den kjøleren selv

Lenke til kommentar

Far Cry er per dags dato det mest krevende spillet og fungerer ikke så bra med et DX8 basert kort.

Får konstant 50Fps når jeg ser ut over landskapet og når jeg er i "action".

Dette med et Geforce 3 Ti200, så noe burde være feil...

Ting når du klokker:

Fryser bilder er det fordi GPU, er for høyt klokket.

Blir det artifacts er det fordi minnet, er for høyt klokket. :)

Lenke til kommentar

Dette med et Geforce 3 Ti200, så noe burde være feil...

Ting når du klokker:

Fryser bilder er det fordi GPU, er for høyt klokket.

Blir det artifacts er det fordi minnet, er for høyt klokket. :)

50fps i Far Cry, med et GF3 kort. Vet ikke helt hvem som gjør noe feil, han eller du :)

Som svar til topic. Rivatuner er, som nevnt over, meget bra. Åssn kjøling har du i kabinettet? Høres rart ut at kortet ikke vil klokke så mye som 15Mhz engang

Lenke til kommentar
Hms, kjører det på 260@580 da ;)

Kjører mitt Ti4200 på 300/620 og kortet svetta ganske bra da jeg spilte far cry demoen. Hvilken oppløsning og detalj nivå hadde du?

Hm, 1024*680 eller hva det er.

Det meste på middels tror jeg :)

Den sank btw noen ganger til 40.

Men uannsett spillbart.

Blir R9800Pro eller noe til komfir uannsett.

Lenke til kommentar

Jeg kjører Far Cry i 1280x960, med alt på max og det går helt glatt. Men i Bf:Vietnam kan jeg ikke kjøre høyere enn 1024x768 med alt på max før jeg til tider har veldig lav FPS, så det finnes nok mer krevende spill enn Far Cry ;)

Lenke til kommentar

Du får konstant 50FPS både innendørs og utendørs? Dette er med hvilkne instillinger?

Med mitt oppsett (se profil) faller frameraten så lavt som ~20FPS utendørs, dette er med alt på max i 1280x960, 2xAA og 8x bilinear AF. Jeg har mått gå ned på oppløsning og grafikk instillinger for å få tålig akseptabelt framerate utendørs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...