Gå til innhold

Hvilken

Anbefalte innlegg

Vel, første gang jeg skal kjøpe mobil.

Og for å si det sånn, mobil markede har jeg ligget unna en lang stund. Så jeg vet ikke så mye om det.

Men jeg har disse kravene:

Bluetooth

Java

Fargeskjerm

kamera (hvis jeg finner en bra mobil uten så dropper jeg kamera)

Den bør ha joystick

ikke nokia

Jeg hørte noen sa at joystick pleier å bli ødelagt fort. Er dette sant?

Jeg vil jo selvfølgelig ha en mobil som holder en stund.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

T610/T630 er markedets dårligste mobiler på java, både trege og relativt dårlig støtte.

Hvis du klarer deg uten Bluetooth er det kanskje lurt å vente på Siemens CX65. Den har kamera, infrarød, joystick, 132x176 TFT 64k display, 11MB minne og ikke minst: Java MIDP2.0 . Kommer i mai tror jeg.

Lenke til kommentar

T68i har ikke java nei.

Alle Series 40 og Series 60 mobiler er svært bra på java.

(S40: 3100, 3200, 3300, 5100, 6100, 6220, 6610, 7210, 7250)

Ingen av disse støtter Java MIDP2.0 riktignok... Kommende 6230 har støtte for det og har heldigvis heller ikke 64Kb-sperre for java-applikasjoner slik resten av S40-mobilene har...

(S60: 7650, 3650, NGage, 6600 og Siemens SX1). Kun 6600 støtter MIDP2.0

Du burde teste f.eks 6600 i en butikk. Vet ikke hvilke fordommer du måtte ha mot Nokia, men jeg tror de vil forsvinne kjapt :)

Lenke til kommentar

Du har hørt at joystick blir fort ødelagt? Jeg har hatt Nokia 6600 i et par måneder nå, og joysticken er som ny enda. Ikkenoe problemer i det hele tatt. Personlig kan jeg anbefale 6600 som er en helt rå telefon, og også SX1 hvis du liker tastene.

Lenke til kommentar
T610/T630 er markedets dårligste mobiler på java, både trege og relativt dårlig støtte.

T630 har fått 1177 i JBenchmark sin test. www.jbenchmark.com

Det er til info bedre enn alle Siemens-telefonene de har testet (untatt SX1 da)

Lenke til kommentar

B0hemen: ja, det er rimelig enkelt å faka resultater hvis man er litt inne i J2ME. Spranget ned til neste resultat på 678 burde kanskje få en lampe til å blinke hos de fleste ;)

Mixel: kan ikke legge inn java-støtte på en mobil som ikke har det fra før nei.

Lenke til kommentar
Vet ikke hvilke fordommer du måtte ha mot Nokia, men jeg tror de vil forsvinne kjapt :)

[offtopic]Ok... Hvem pokker er du, og hvor har du gjort av molna? :devil:[/offtopic]

Det høres ut som om telefonen du er ute etter er den første og beste Symbiantelefonen innenfor budsjettet ditt du kommer over som ikke er en Nokia. Siden du snakker om utvikling: Kanskje du kunne vurdere en NGage som leke-, eksperiment- og programmeringstelefon, siden den er såpass billig, og så ta noe mindre og penere til å ringe/sende meldinger med til hverdags?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...