Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er ganske nye i filmverdenen. Jeg har jobbet litt med scenelys før på amatørnivå. Og jeg har hatt en fin bok om det.

Men jeg lurte på om dere vet om noen fine nettsteder med forums, howtos og guider ang. lys. Bøker er også av interesse, men penger er jo ikke det jeg har mest av så, gratis ressurser er absolutt av interesse.

Har sett noen bøker på biblioteket, men de er ofte gamle og på et litt annet nivå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

forumene på www.dv.com er kanskje de beste jeg vet om i hvert fall. DV magazine synes jeg personlig er verdens beste magasin om videokamera. Det er bare litt synd at bladet er amerikansk, og at man derfor ikke får tak i alt dem tester der. Bare trål forumene der så finner du snart folk i samme situasjon som deg som har stilt spørsmålene dine før.

Et sånt generelt tips jeg kan gi er: som med stereoanlegg, hvis du vil ha noe skikkelig, så kjøp en del av gangen, når du har råd til det. F.eks start med en Redhead 800W og en dedo kanskje 200W for tilsammen kanskje 3000 kroner til å begynne med. Bygg så på med stativer, flagg filtere og fargekorreksjonsfilter for de neste 4000. Kjøp så en stor 2000W som du kan bruke til større områder. Så er tiden inne for å bytte ut de to smålampene med et sett 650W lamper kanskje til 10000-12000.... FOR EKSEMPEL noe slikt. En del av gangen....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...