Gå til innhold

Hvor mye løfter dere i benkpress?


Morpheus-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det ikke slikt at stanga veier 20kilo også?

 

Stemmer det.

tja, det spørs hvor man trener, har sett mange steder (sats/nautlus) at de har 10.9 kg stang! avhenger fra sted til sted, men er det en Casal stang, så burde den være 20 kg!

Jepp. Enkelte treningsstudio har andre og lettere stenger. For å presisere, en internasjonal skivestang veier 20kg.

Endret av Peterman
Lenke til kommentar
å mange ganger løfter du det? 1 gang? herregud det betyr jo ingenting, skal ha minst 10 rep..

Det er ikke alle som kan løfte veldig mye en gang som er flink til å løfte litt mindre 10 ganger da... Det har med muskelmasse og muskeltype og gjøre...

Hvis du bare har maksimal muskelstyrke og ikke utholdende så blir det ikke mange repetisjoner vet du

Lenke til kommentar
Er 16 år, 176(elns) høy, 65kg, og løfter 80kg.. Har trent i sånn ca.1 år minus ferier =)

å mange ganger løfter du det? 1 gang? herregud det betyr jo ingenting, skal ha minst 10 rep..

Spørsmålet er: Hvor mye dere løfter dere i benkpress...

Ikke hvor mye dere løfter 10 ganger..

 

Dessuten er det en grunn til at man måler maks løft i konkuranser og ikke hva du greier 10 ganger...

Lenke til kommentar

Maksløft måles med EN repetisjon. Dog skal denne være utført etter en del kriterier - stanga skal berøre brystkassa og være stille der inntil en dommer godkjenner det - det kan ta inntil ~2sek. Rompe og skuldre skal til enhver tid berøre benken, og føttene må alltid være på bakken.

 

Mine beste løft:

3x8x70kg (~1min pause)

3x8x65kg / 5x70kg / 3x75kg / 1x80kg (~1 min pause)

Regner med jeg er god for 85, kanskje 87,5.

 

Veier litt over 90kg og er nesten 1,90 høy. Har trent i såvidt over et år, men jeg var i elendig forfatning da jeg begynte. Hadde ikke nubbesjans til å klare én pushup engang...

 

bfisk

 

edit: og forøvrig veier en standardisert olympia-stang 20kg, ja. Det finnes lettere stenger, og sikkert tyngre også. vekta av stangen skal jo være inkludert i den vekta man angir: sier man 100kg, mener man somoftest 20kg stang og 40kg vekter på hver side.

 

bfisk igjen ;)

Endret av bfisk
Lenke til kommentar

Bra du skreiv det ned, er vel ikke så alt for mange som er klar over løfte-regler på et hardware forum :p

 

Jeg har tatt 85kgx15 uten problem, det er et løft jeg er fornøyd med inntil videre.

 

Da var jeg 19 år, 75 kg 169 høy/lav :p .

Endret av Morpheus-
Lenke til kommentar

Alle skryter som ****** her inne da.. om tissen og hvor mye de løfter i benk osv.. dt er vaffal 14iss... men får vel hive meg på bølgen.. Jg har ik trent på et halvt år, slutta, fins ik no mer kjedelig enn å trene på helsestudio sammen med massse bol aper.. Tok 75 kg på mæks..

Lenke til kommentar
Alle skryter som ****** her inne da.. om tissen og hvor mye de løfter i benk osv.. dt er vaffal 14iss... men får vel hive meg på bølgen.. Jg har ik trent på et halvt år, slutta, fins ik no mer kjedelig enn å trene på helsestudio sammen med massse bol aper.. Tok 75 kg på mæks..

Hei, jeg skryter ikke.

Snakker vi om tiss også? Min er 13 cm, hva med deres? ;)

Lenke til kommentar
Alle skryter som ****** her inne da.. om tissen og hvor mye de løfter i benk osv.. dt er vaffal 14iss... men får vel hive meg på bølgen.. Jg har ik trent på et halvt år, slutta, fins ik no mer kjedelig enn å trene på helsestudio sammen med massse bol aper.. Tok 75 kg på mæks..

Hei, jeg skryter ikke.

Snakker vi om tiss også? Min er 13 cm, hva med deres? ;)

19cm :hmm:

Lenke til kommentar
Alle skryter som ****** her inne da.. om tissen og hvor mye de løfter i benk osv.. dt er vaffal 14iss... men får vel hive meg på bølgen.. Jg har ik trent på et halvt år, slutta, fins ik no mer kjedelig enn å trene på helsestudio sammen med massse bol aper.. Tok 75 kg på mæks..

Hei, jeg skryter ikke.

Snakker vi om tiss også? Min er 13 cm, hva med deres? ;)

19cm :hmm:

Kan føye til at det var i stiv tilstand. :p

Slapp tilstand: 8 cm. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...