Gå til innhold

Problem


Einun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt vanskelig å si siden jeg ikke vet resten av hardware. Men jeg tror det kan være følgende:

*PSU. Sjekk strømforsyning. Et system med en del utstyr bør ha min. 300 W strømforsyning.

*Minne. Er dette stabilt? Bruk programmet Memtester86 for å avgjøre dette.

*Kortslutninger. Er det noen form for kortslutning mellom hovedkort og kasse. Jeg hadde problemer med mitt Asus kort. Problemet var en Enermax vifte. Den kortsluttet viftekontakten på hovedkortet.
(For de som sier at asus er møkka kort; den same vifta drepte 3 abit kort.....)

* Bios oppdatering. Husk at hovedkort produsentene som regel retter en del mer feil enn det de oppgir på nettsidene.

Dette er den rekkefølgen jeg ville sjekket ting.

Håper dere finner ut av det. Mitt Asus A7N8X-e Deluxe er steinstabilt med 1024 mb twinmos PC3200 ram. Håper kortene deres også blir det :) :yes:
Lenke til kommentar
Er dere sikker på at det ikke er tempen som øker til den temperaturen der hovedkort vil slå maskinen av automatisk?

Diablo 2 krever ikke stort det. Tror ikke at det er det.

 

 

Fredric: Har du ATI skjermkort? Vet at ATI sliter med drivere når det gjelder

Call of Duty.

Endret av yosss
Lenke til kommentar
[quote name='yosss' date='22/03/2004 : 18:46'] [quote name='Kristian--' date='22/03/2004 : 17:59'] Er dere sikker på at det ikke er tempen som øker til den temperaturen der hovedkort vil slå maskinen av automatisk? [/quote]
Diablo 2 krever ikke stort det. Tror ikke at det er det.


Fredric: Har du ATI skjermkort? Vet at ATI sliter med drivere når det gjelder
Call of Duty. [/quote]
Har et radeon 9600XT @ 550/700, siste versjon av catalyst drivere (4.3), har aldri merket noe tull med Call of duty.

Er du sikker på at ati har problemer der?
Lenke til kommentar
Er dere sikker på at det ikke er tempen som øker til den temperaturen der hovedkort vil slå maskinen av automatisk?

Diablo 2 krever ikke stort det. Tror ikke at det er det.

 

 

Fredric: Har du ATI skjermkort? Vet at ATI sliter med drivere når det gjelder

Call of Duty.

Har et radeon 9600XT @ 550/700, siste versjon av catalyst drivere (4.3), har aldri merket noe tull med Call of duty.

 

Er du sikker på at ati har problemer der?

Jepp. Det er jeg sikker på.

 

ATI har kommet med en "hotfix" da..

 

ATI Call Of Duty

Lenke til kommentar

Her er hele saken min:

 

Har en pc bestående av dette:

 

ikke klokket

 

* A7N8X Deluxe hovedkort

* Sapphire Radeon 9600 pro skjermkort - har nye drivere

* Xp 2800+ med thermalake silent boost - CPU ligger på 35 grader

* Corsair PC3200 400MHz 512 mb x 2 ram

* Barracuda 120 gb

 

* Jeg har Norton AV 2004 + oppgradert

* AD-WARE 6.0 + oppgradert

 

Problemet er at i tett med spill krasjer pcen. Skjermen blir svart, den tar ikke imot noen komandoer, likevel hører jeg at pcen kjører i bakgrunnen. Så må jeg restarte pcen. Dette er spil fra cs til COD. Den kan krasje etter 10 min eller 3 t. Det hende også at når jeg ser på mange bilder eller videoer på pcen står det at explorer skrur seg at og så må jeg restarte.

 

Jeg tror at rammen er årsaken. Når jeg byttet cpu vifte en gang og restartet. Ville den ikke boote og det stod at rammen var feil. Jeg tok rammen ut og inn, da funket pcen igjen. PCen er kjøpt for 6 mnd siden så jeg kan ike byte rambrikkene.

 

Please hjelp meg med dette her folkens. ER så ufattelig lei ustabil pc. Hvis noen vil byte rammen min med noe som funker kontakt meg.

 

Er ufatelig takknemmelig hvis noen fikser problemet mitt!

Lenke til kommentar
' date='24/03/2004 : 11:53']
dårlig hk asus  :no:  :p

:angry: Har A7N8X Deluxe Det er det BÆSTE MB jeg noen Gang har hatt :mad: Abit Suger det samma gjør MSI dyre kort som ikke yter den dritt :p:no:

Hvordan kan du si at alle Abit og MSI hovedkort suger og ikke yter en dritt? Du har kanskje prøvd alle? :roll: Abit NF7-S 2.0 er bl.a. veldig bra når det gjelder overklokking. Det knuser i alle fall A7N8X Deluxe! :realmad:

 

Til deg Fredric: det kan ikke være at det er på tide med en diskopprydding? F.eks legge inn os på nytt? Ofte det har vært årsaken når jeg har opplevd liknende saker. Og rammen kan du bytte hvis de er noe galt med den.

Lenke til kommentar
FØKK DEG!

Raaaaaaight. Du tildeles herved en KRAFTIG advarsel for drittoppførsel. Slikt har vi null toleranse ovenfor her.

Heyyyy!!!

Ro ned a! Det var ironisk ment...

Jeg hadde absolutt ingen onde intensjoner med det der, og det vet du!

Det er dårlig gjordt og straffe meg pga. at du har en dårlig dag!

 

:no:

Det er kun du som skal roe deg ned her. Videre kommentar til denne avgjørelsen tas til [email protected], ikke i denne tråden.

Lenke til kommentar
Er dere sikker på at det ikke er tempen som øker til den temperaturen der hovedkort vil slå maskinen av automatisk?

Diablo 2 krever ikke stort det. Tror ikke at det er det.

 

 

Fredric: Har du ATI skjermkort? Vet at ATI sliter med drivere når det gjelder

Call of Duty.

Har et radeon 9600XT @ 550/700, siste versjon av catalyst drivere (4.3), har aldri merket noe tull med Call of duty.

 

Er du sikker på at ati har problemer der?

Jepp. Det er jeg sikker på.

 

ATI har kommet med en "hotfix" da..

 

ATI Call Of Duty

Når det gjelder Call of duty, gjelder det catalyst driver 3.9 og nedover!!!

 

Nå er man på 4.3. Det er lenge siden de fikset den feilen. Så ati har ikke problemer med call of duty.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...