GeCcO Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 hei finnes det noe program som tar et bilde (screenshot)av det som skjer på skjermen Lenke til kommentar
DDuck Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Du kan prøve et program som heter SnagIt, veldig bra og enkelt. Eller du kan bruke Windows Med: Alt+PrintScreen Lenke til kommentar
McHelten Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Quote: On 2002-03-26 12:24, GeCcO skrev:heifinnes det noe program som tar et bilde (screenshot)av det som skjer på skjermen Hvis du bruker windows, så trykker du "PrintScreen" for å få hele skjermbildet på utklippstavlen. Trykk "Alt+PrintScreen" for kun det aktive vinduet. Deretter kan du lime det inn i Windows Paint e.l. Under Linux har du f.eks. XV pluss en hel del andre program. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 26. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2002 hvor finner jeg bildene som jeg har tatt Lenke til kommentar
mnesby Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Gå inn i bildeprogrammet ditt og lag et nytt tomt bilde. Det får da (automatisk) samme størrelsen som skjermoppløsningen din (feks 1024x768). Bruk Ctrl+V (lim inn/paste) og vips..... der er screenshotet ditt. Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Men er det egentlig mulig å få en billedserie evt. live av hva som skjer på skjermen til en annen? Feks som administrator av et nettverk? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Quote: On 2002-03-26 20:54, tilstad skrev:Men er det egentlig mulig å få en billedserie evt. live av hva som skjer på skjermen til en annen? Feks som administrator av et nettverk? Det går an med et "hacke" program som heter Sub7. (Ikke spør meg hvordan jeg vet det. :smile: ) Men det er vel ikke lov med mindre den du skal ta screenshots av gir deg tillatelse til det. for å ta et bilde fra din egen PC er det jo bare å trykke "prt scr" -> win-r -> mspaint -> ctrl-v -> og vips. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 26. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2002 takk for alle svar, jeg fant det ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå