Gå til innhold

Billig surround-pakke til spill


Anbefalte innlegg

Hei hei,

 

Jeg ønsker innspill på valg mellom følgende surround-pakker. Nei, jeg skal ikke ha Klipsch til 1000-vis av kroner. Har du et av setta under, vil jeg sette pris på om du kunne poste to ord om det er suger eller er bra.

 

Abit Home Theather SP-53 5.1 Channel

4 Satelitter/Senter/Subwoofer

 

Altec Lansing Høyttaler ACS56

Høyttaler 2+2+Sub Woofer

 

Creative Høyttaler Four Point Surround

1600 (Subw. og 4 monitorer), Retail

 

Labtec Høyttaler Arena-530

4 Satelitter og Subwoofer

 

Logitech SoundMan SR-30 (Høyttaler)

4 Satelitter, Subwoofer og fjernkontroll

 

Jeg har plutselig fått dilla på fps-spill, og nå tenker jeg på å kjøpe meg et surround-sett, slik at jeg kan orientere meg lettere når jeg spiller. Jeg har et sb live value 5.1-kort. Jeg er ikke ute etter å spille så fryktelig høyt; høyttalerne tenker jeg å plassere ca 1 m fra hodet. Basstrykk er heller ikke så viktig, utifra hensyn til naboer.

 

Siden jeg bor i Bergen liker jeg å handle på flexi-data siden jeg da slipper å gi penger til postverket. Settene over koster behagelig mye mindre enn 1000 kr, bortsett fra altec-settet. Foreløbig heller jeg på logitech SR-30 fordi jeg har hatt god erfaring med logitech-produkter, eller abit SP-53 siden det følger med senter-høyttaler.

 

mvh

Are-Harald.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

hehe...

må bare si en ting. ikke kjøp noe av den driten der..

jeg vet at du mener at du ikke skal ha noe som er litt dyrt.. men herregud.. må jo minst ha 5.1

 

Creative Cambridge Soundwoks dtt3500 5.1 surround sett....

 

knallbra.. hatt det i ca. 1 år nå. og spiller vanvittig bra musikk, og kan brukes til tv oxo...

 

tror jeg leste en test enplass der det fikk 5+....

med fjernkontroll, og kraftig subwoofer...

hele huset dirrer jo nesten :razz:P

anbefaler det 100%.. heller bare spar en måned och to :smile:)

 

Norwegian_Beret

Lenke til kommentar

hvis du er freak, så har man Boston DT-6000 ... som det tilsier, det koster faktisk 6 1000...

 

jeg har selv boston mediatheatre noe som rokker sokken ut av skoa... har dette i kobinasjon med en Paradigm ps-1200, som skal selges grunnet naboens klaging.. :grin:

 

 

 

Housey

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler Creative Høyttaler Four Point Surround 1600, hvis du har soundblaster live 5.1 kort.

Legger du på noen hundrelapper får du mye bedre høytalere, Creative Høyttaler Inspire 5.1 5300, ca. pris på komplett 1250,-.

Men Creative FPS 1600 holder i massevis. Den spiller grei lyd, og fungerer bra med spill.

 

Merk ingen av disse høyttalerene er kjempehøyttalere, de er laget for PC og kvaliteten er deretter, prisen bør også være en pekepinn, henholdsvis 695 og 1250.

Men de fungerer greit til MP3-spilling og spill.

Lenke til kommentar

Oki jeg seier nå ikke kjøp surrond pakker. Kjøp headsett !

 

Punkt 1

Du ville ikke plage naboene ? Kjøp et headsett til 1000-2000? Jeg har selv et til 2000 det er gull !

Det kommer bare an på lydkortet ditt om du for surround når det går på headsett tror jeg

 

Punkt 2

De beste spillerne i verden : CS, Quake 3 osv.. BRuker headsett fordi det er lettere og høre der en i surround.

 

Punkt 3

Hm trodde jeg hadde et til jaja. Mitt headsett er i alle fall Sony MDR-ettelerannet koster 200 $ jeg fikk det for 800 kr :grin:

 

Håper du ble klokere

Lenke til kommentar

Ikke musikk. For all del ikke bruk slike surround-ting til musikk! Sånne latterlige Creative-sets og sånt.. *Sukke&Akke* De suger bare. Seff, for non-critical listeners, så er det fet å ha en kasse som rumler&bråker i hjørnet, og fire-fem små rotter av noen høyttalere som piper... Men men... Ikke musikk!

 

Spill, derimot, går helt greit. Vil anbefale å lese tester av anlegg før man kjøper. Tror jeg så en test på Dan's Data av to-tre av anlegga førstemann lista opp der...

 

Headset, av bedre kvalitet, er også meget god mulighet. Om du har 3D-lyd-muligheter med lydkortet ditt, vel&merke. Vil ikke anbefale et SoundBlaster16 til slikt, men derimot et kort med EAX og greier... Har selv EAX2...

 

(Forresten, er det sant at Win2k har redusert støtte for surround og EAX og slikt? Om det kan være DET som er feilen til at lyden min suger i Max Payne?)

Lenke til kommentar

Oppdatering!

 

Pga pengetørke kommer jeg til å velge følgende løsning:

 

* Flate biltema-pchøytalere til 150 kr. Disse ser utifra bildet i katalogen ut til å passe bra til å putte på veggen bak stolen min, og spesifikasjonene er innenfor prisklasseramma.

 

* 5 m minijack han/hun skjøyteledning, også fra Biltema - gjør det mulig for meg å bruke mine eksisterende pc-høyttalere (logitech til 250 kr uten sub) som fronthøytalere. Jeg må da flytte dem fram og tilbake når jeg skal se på film eller spille.

 

Til nå har jeg brukt stereoanlegget som front. Det står skeivt på og gir god lyd, men ikke god orientering. Kansje jeg kan koble dette til digital-utgangen, og bruke det til front/sub??

 

Kostnadsramme ca 250 kr istedenfor 700+.

Kansje blir det dualoptical likevel :grin:

 

Uansett, takk for alle innspill og tips.

 

mvh

Are-Harald.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...