Gå til innhold

Invert mouse (on eller off?)

Anbefalte innlegg

Faktisk ikke. Dersom du skyter vil det mest logiske være å presse ned våpenet. Vet ikke hvordan du ville holde et våpen :p

Og korleis presser du våpenet ned, jo ved å legge meir vekt på våpenet. ;)

Det er klart at dette er ei vanesak, har sjølv spelt utan ivert mouse men oppdaget seinere gleden med å bruke invert mouse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Invert mouse ja.

Definitivt det mest "logiske" for hjernen, da kroppen -i en tredimensjonal verden- drar hodet bakover når hjernen får melding om å se opp, og drar hodet forover når det får melding om å se ned.

Dette blir selvsagt helt annerledes når du ser i "2d", altså at du ikke har noe dybde i bildet.

Smak og behag, sikkert.

Lenke til kommentar

Ikke inverted, selvsagt. Jeg skjønner ikke at dere bruker inverted... :wow:

I windows: Oi, det ikonet der oppe må jeg klikke på. *dra musa opp*

I spill: Oi, den mannen der oppå taket må jeg skyte. *dra musa ned?*

Hvor er den logikken dere snakker om?

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

har nok noe med hva du brukte første gang du prøvde ett FPS spill vil jeg tro

ang. unaturlig å sikte opp for å se ned...

jeg velger å se det på som å trekke hodet (musa) bakover for å se opp, og skyve den frem for å se ned (igjen, akkurat samme bevegelsen med hodet...)

Lenke til kommentar

Jo, eg kan skjønne teorien med at folk tar haue bakover for å sjå opp...

Men det går vel på smak og behag

Har en kompis som speler med invert mouse, fordi når han begynte å spele quake ( for eg trur det var der det starta) så stod invert mouse på hos han, og han visste ikkje at det gikk an å forandre.. :roll:

Lenke til kommentar

Bruk hjernen.. Første gang du spiller et spill, du har aldri spilt et skytespill, så ville man undre seg hvorfor musa gikk "feil" vei.. Bom basta.. dermed er det rart og spille med invert mouse på cs f.eks.. Men det er vel smak og behag.. Men man synes det er rart første gangen, man synes ikke normal mus er rart første gangen.. sånn er det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...