eXpanium Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Maskinen starter opp men eg får ikkje noko bilde, så skjer ingenting! den berre står i ro, aldri hatt skjermbilde. det er ikkje rammen, den har eg bytta ut og da funket det ikkje heller. har også prøvd 2 skjermkort uten hell. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
msh Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Skjekk FD kabel sitter riktig i diskettstationen,kommer det noen pipe lyd fra høytalern som sitter i kabinettet ? Ta ut hele hovekort og demonter hele fra nytt. Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 26. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2002 trur kabel sitter der den skal ja... men det kommer ingen pipelyd, kan det vere HD? eller CPU? Lenke til kommentar
Maja Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Sjekka at ikke hovedkort kortslutter (ligger mot metall i kabinettet)? sjekk hvor skruehull er. Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 26. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2002 Når det ikkje kjem bilde i det heile tatt kva er galt da? skal du få bilde når ram er ødelagt? rammen er ikkje ødelagt eg berre sjekker... korleis sjekker eg om HK er kortsluttet? Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 26. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2002 En annen ting: når eg kobler til HD 1 kjem ingen lyd, når eg kobler til HD 2(helt ny), så lager den lyd. lyd=opptelling? Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 26. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2002 og så en annen ting: har master/slave noko med det heile å gjere? Lenke til kommentar
Ash Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Koble fra/plukk ut alt unødvendig! Og jeg mener ALT! Ta ut alle PCI/ISA kort (evt unntatt grafikkort), koble fra harddisker, cdromer, diskettstasjoner osv. Unntatt 1 rambrikke, cpu, grafikkort og start maskina. Da skal du få opp oppstartsskjermen med opptelling av ram mm. Hvis ikke er det feil på en eller flere av de gjenværende komponentene (mao: skjermkort, ram, cpu, hovedkort, strømforsyning). Starter maskina så er det bare å koble til en ting om gangen helt til du enten har fått igang maskina med alt eller at du har funnet synderen. Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 26. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2002 hovedkortet kortslutta for 1 måned siden. Så satt jeg i et nytt, det ble ødelagt etter 1 gang jeg starta... det funkgerte i 5 timer! så det kan jo muligens vere Strømforsyninga. jeg har ikke byttet strømforsyning etter at jeg har fått mitt 3. HK. Men... den starter opp, men det kommer ikke noe bilde, kan det vere strømforsyninga da?? den gjør jo jobben sin med å gi strøm... Takker! Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 26. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2002 Nå har jeg gjort sånn som ash sa, og det kom ikke noe bilde. Hovedkortet er helt nytt, skjermkortet har jeg prøvd med 2 av. Rammen og har jeg prøvd med 2 av. Så da er det strømforsyninga som står igjen. kan det vere CPU'en? Lenke til kommentar
Ash Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Vel da er nok neste steg å prøve med enten en annen CPU eller PSU. En av delene er det nok feil på. Har du hatt et hovedkort som har konka før så kan faktisk begge deler ha blitt ødelagt i samme slengen. Mest logisk er det allikevel at CPUen er konka siden du sier maskina høres ut til å starte opp (regner med at det betyr at harddisker, vifter osv starter!?). Men jeg har sett/opplevd ulogiske feil på PC-er før. hehe... Har en Pentium 3 som ikke tåler 256Mb ram selv. Hva som helst kombinasjon av ram (4 spor) som blir 256 Mb og dritten blir ustabil (grafikkortet vil ikke funke i mer enn 640x480x8). Har prøvd forskjellige ram brikker, flere grafikkort, flere hovedkort osv. Så eneste løsning er å bruke mer eller mindre ram enn 256. Har prøvd i de fleste fora å få svar på hva som er galt men ingen skjønner hva som er feil. Jeg antar at det er en eller annen svikt i prosessoren, men så lenge den funker så lenge jeg har mere ram så driter jeg i det. =) (Dette er vel hva man kaller en middels digresjon, hehe) Lykke til ihvertfall! Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Hva salgs hovedkort har du? Har du D-leds eller noe lignende på dette? (les brukermanual) Isåfall skjekk D-leds for å finne ut hva som er feil. Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 26. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2002 LETT! menne...buhu...CPU en er svidd... stinker goop lang vei... noen som skal på TG og har en athlon XP/T-bird til salgs? har lånt en anna cpu og da funka det fint.. "#¤@£$€$£!"#¤&!%!!!!!!! blir sinna...!!! Lenke til kommentar
Murty Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Dette har hendt med meg 3ganger før. Alle gangene har CPU vært brent. En mulig grunn til at dette skjer er at du kanskje har rørt på vifta sånn at det har gått et skall av cpu kjernen. Og når man da starter opp er cpuen brent i løpet av sånn ca 10sek. Kjedelig men fakta. Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 26. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2002 Fikk du igjen noko på garantien??fikk du ny prossesor? han som monterte det monterte på ei alpha kjøleribbe og ei 80mm zalman vifte oppå den feil vei... det var kanskje ikkje så lurt..kan den ha blitt for varm? på alpha kjøler skal man da kjøle mot prossesoren eller suge vekk luft fra den?? p.s det gjør ikkje noko om du har blande 2 forskjellige goop-pastaer vel? Lenke til kommentar
Ash Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Quote: On 2002-03-26 15:18, eXpanium skrev:p.s det gjør ikkje noko om du har blande 2 forskjellige goop-pastaer vel? Er vel ikke direkte bra ihvertfall! Eller for å si det sånn: Det er FY!! :smile: Rengjør alltid prosessoren og kjøleribba og legg på ny goop når du har hatt de ifra hverandre. Du skal heller ikke smøre på tjukt med goop, da vil det funke som isolasjon istedenfor varmeleder. Og da kunne du likegodt forsøkt å kjøre uten kjøleribbe. På en Alpha skal vifta blåse nedi/gjennom kjøleren!! Jeg har hatt et par Alphaer og de har alltid funket best når viften(e) har blåst nedi/gjennom kjøleren. For en god instruksjon i bruk av goop se her. Sugen måte å lære på dette her dessverre. :sad: Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Huska å sette i kabelen og skrudd på skjermen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå