Vodkakick Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Har P4 3,0Ghz, Radeon 9800XT, i875 chipset, WD Raptor 74GB S-ATA og WD Caviar 250GB S-ATA... Kan jeg få vannkjøling til alt dette? Er det svindyrt? Har noen evt. tips? Hvilke merker er bra? Og hvilke bør man styre unna? Lenke til kommentar
EDB Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Hva du trenger er jo; en radiator,pumpe,tank og blokker til det som skal kjøles. Er det svindyrt? Spørs hva du definerer som 'svindyrt'. Du får jo komplette sett til ca. 2000,-. Men da får du ikke med hd kjøler. kill me if i'm wrong Lenke til kommentar
Vodkakick Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) men det jeg tenker på er at siden jeg skal kjøle såpass mange (og VARME) komponenter, om jeg burde ha en eller to radiatorer...? Hvor kraftig pumpe? Skal systemet splittes eller skal vannstrømmen gå gjennom alle komponentene før radiatoren? Hva blir ca prisen på et system som klarer å kjøle disse komponentene på en bra måte? EDIT: Skriveleif Endret 22. mars 2004 av Vodkakick Lenke til kommentar
Kristian-- Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) Hva med å lage blokkene selv? pumpe, radiator, slanger og nipler får du helt ned i 1000,- (ta en titt på microplex eller mpx) edit: 3dfxcool Endret 22. mars 2004 av Kristian-- Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Vil ikke si at det er nødvendig med vannkjøling på harddiskene dine, så et WaterChill komplett sett ville nok passet fint for deg. De er enkle og greie og funker kjempebra. Du kan jo kjøpe noen blokker til hd'ene i tillegg om du trenger det... Lenke til kommentar
EDB Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Hva med å lage blokkene selv? pumpe, radiator, slanger og nipler får du helt ned i 1000,- Hvis man først skal lage en del i systemet, så er det vel nesten like greit å lage radioren. Men det er bare min mening. Lenke til kommentar
Vodkakick Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 Vil ikke si at det er nødvendig med vannkjøling på harddiskene dine, så et WaterChill komplett sett ville nok passet fint for deg. De er enkle og greie og funker kjempebra. Du kan jo kjøpe noen blokker til hd'ene i tillegg om du trenger det... Er det et bra sett eller ett "ok" sett? Er f.eks pumpa sterk nok til å utvide til å kjøle diskene i tillegg... Og kjøler radiatoren ned tilstrekkelig for alle komponentene? Vet du forresten hvor varm en Raptor disk blir... den har nok ikke vondt av kjøling i hvert fall... Lenke til kommentar
Vodkakick Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 her ble det jo mye hjelp å få... Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 her ble det jo mye hjelp å få... Såså, dempe sarkasmen litt nå! Det er ikke alltid at folk sitter parat for å svare på akkurat _ditt_ innlegg skjønner du. Waterchill er et helt ok sett, som vil dekke de flestes behov. Men skal du absolutt kjøle "rubbel&bit" i maskinen din, så ville jeg nok heller valgt å plukke løse komponenter fra øverste hylle. Problemet er bare at det er fort gjort å snuble, om du ikke passer på...... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Hva med å lage blokkene selv? pumpe, radiator, slanger og nipler får du helt ned i 1000,- Hvis man først skal lage en del i systemet, så er det vel nesten like greit å lage radioren. Men det er bare min mening. Det er ganske vanskelig å lage ein velfungerande radiator fra scratch. Du kan jo alltids bruke radiator eller varmeregister fra ein bil, men det blir ofte litt stort. (og stygt) Lenke til kommentar
Vodkakick Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 men er waterchill det beste ferdig-settet? hva med f.eks Mist-settet fra microplex? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Trur nok WC er bedre enn Mist.. Lenke til kommentar
soink Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Gå får waterchill antarctica.... Lenke til kommentar
christianwe Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 (endret) Trur nok WC er bedre enn Mist.. hvorfor vil noen putte pc'n i dass for å kjøle ned? litt, eller mye, idiotisk... særlig dersom du skrur den på... edit: skal jo ha ganske stor dass og da... Endret 25. mars 2004 av christianwe Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Håper det var svært ironisk, du skjønte vel at WC er kort for WaterChill? Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 (endret) Håper det var svært ironisk, du skjønte vel at WC er kort for WaterChill? Tror ikke de eldre WC blokkene er bedre en MIST blokken, heller tvert imot. Skal sies at jeg har kunn sett på testen på OK.no, og dette er da gamle blokkene, ikke antartica blokken. Antartica blokken er nok bedre en MIST blokken. Edit: Quotet feil, og er ikke sikker på kordan eg retter på det Endret 26. mars 2004 av Cloud Lenke til kommentar
Vodkakick Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 Håper det var svært ironisk, du skjønte vel at WC er kort for WaterChill? Det er ikke godt å si... Finnes mange wierd folk der ute.... Lenke til kommentar
marcen Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Trur nok WC er bedre enn Mist.. hvorfor vil noen putte pc'n i dass for å kjøle ned? litt, eller mye, idiotisk... særlig dersom du skrur den på... edit: skal jo ha ganske stor dass og da... DET er en idiot det... Lenke til kommentar
Duran_Dragonheart Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Pumpa til Waterchill Antarctica Power Kit har 1200l/h, noe som burde være bra nok for de fleste vannkjølingssystem. Du får dette settet til ca. 3000 med blokker til NB, GPU, CPU og dual radiator. Det burde gå fint å kjøle ned alt. Lenke til kommentar
Vodkakick Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Ahh... endelig ett innlegg av interesse... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå