oleisbest Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Hei! Jeg har bladd mye frem og tilbake i forumet, søkt på nett, men klarer ikke få til det her. Kan så og si ingenting om php og trenger derfor litt veiledning. Jeg har konto på www.start.no og har lagt inn et poll script som heter SMe Poll. Scriptet finnes på http://www.scriptme.com (siden har vært nede i hele dag) Jeg har lagt til scriptet i en katalog over index.php som jeg har kalt for poll. Her ligger en del filer blandt annet vote.php, demo.php, config.php og admin php. Går utifra at jeg har klart å legge inn scriptet riktig og satt riktig chmods da det funker i et eget vindu: Her ligger pollen Problemet er at jeg ikke klarer å putte det inn i .html koden min. Har døpt om index.html filen min til index.php og inne i denne filen skrevet <?php include("./poll/vote.php"); ?> Dette er sikkert feil for da får jeg opp feilbeskjeden som dere kan se i bånn av siden: her Hva er det jeg gjør feil? mvh ole Lenke til kommentar
???????? Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Det enkleste du gjør er å flytte innholdet i mappen poll til hovedmappen. Lenke til kommentar
oleisbest Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Ok, går det ikke ann å ha det i en annen mappe? Blir jo fort litt rotete da hvis en skal bruke andre script også. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Det er fult mulig å plassere den der du ønsker den, sjekk hvis du kan definere en plassering i en config fil elle selve scriptet. Ellers kan du fikse litt på scriptet selv, om det er tillatt. Ut fra feilmeldingene går du til linje 35 og 67 og legger til poll/ før filnavnet. Lenke til kommentar
oleisbest Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) Ok, prøver å legge det i samme mappe først jeg. Så får vi se hvordan det går. Tusen takk for hjelpen! EDIT: Fungerte fint når jeg la alt i samme mappe Endret 22. mars 2004 av oleisbest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå