cc Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Dette er problematisk å få tak i. Det at kobber er så dyrt, gjør at de fleste leverer avkapp inn til resirkulering, så ingen som jobber med dette har noe de vil kvitte seg med. De som selger dette, f.eks. blikkenslagere, har bare 0.7 mm tykke plater, men jeg trenger tykkere enn det! Clas Ohlson har 1 mm plater, men også disse tror jeg er litt tynne. Jeg har brukt en del tid på å ringe rundt til diverse forskjellige firmaer, men ingen ser ut til å ha noe slikt, spesielt ikke noe de vil selge. På nett har jeg funnet frem hit: http://www.astrup.no/oslo/astrup.nsf/0/9C1...LE/8_Kobber.pdf - men de har ingen avdeling i nærheten av meg (Porsgrunn), og jeg tror absolutt ikke de selger til privatpersoner direkte (?) Hvor får jeg tak i slike kobberplater: 2-4 mm, 25x15 cm? Skulle gjerne hatt litt materiell til en blokk også, så jeg har noe å tulle med sånn sett. Setter stor pris på noen tips! Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 nærmeste skraphandel evnt søppelfylling. er jo kildesortering. dermed enkelt å finne Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Norsk Metallretur Skien AS Raset 46, 3735 Skien 35 50 37 30 Norsk Metallretur Stavanger AS Jadarholm 1, 4085 Hundvåg 51 85 81 00 Norsk Metallretur Kristiansand AS Andøyv. 27, 4623 Kristiansand 38 00 03 80 det er der jeg kjøpte ialfall (i kr.sand) kanskje det hjelper (?) Lenke til kommentar
cc Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 ooooooh! Tusen takk! - Ringer imorgen! Jeg så at du hadde kjøpt ditt der, så jeg prøvde å søke på det, men fant altså ingen avdeling i nærheten - men Skien er jo rett ved (?!) Anyway, kjempefint, håper jeg får tak på noe! Har nettopp pakket opp en naaajs pakke fra frozencpu.com også, så nå ble det jo rene julaften Wee! Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 ooh.. frozencpu.. ble det mye toll? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 cc: hvor mye betalte du totalt i frakt ??? Lenke til kommentar
cc Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 De hadde kobber, skal opp og se fort jeg får tid! Yay! Frozencpu var meget greie å handle med. Man regger en Paypal konto, og kan velge sånn at Paypal bare belaster kortet ditt når du handler med Paypal, smertefritt Stashet kom på ca 230 dollar (1600kr). $160 for deler, $70 for shipping + handling - altså mye i frakt, men det som var kult: De skrev på pakkseddelen: Computer Parts, Value $30 - Shipment $32 (Kult gjort, jeg bad ikke om noe sånt!) Jeg fortollet på nett, og førte opp $62 som total pris varer og frakt, og toll kom på 105kr. Det er jo uansett nye tollregler nå fra 1. april. Varer opp til 250kr koster 50, og varer fra 250kr - 1000kr koster 150 å fortolle. Obs, om du vil fortolle på nett, regg deg med en gang, de sender passord i posten, de idiotene, så det tar 6-7 dager å regge seg. Dette vil du seff ha ordnet på forhånd så du er klar når du får notis om at du har fått pakke. Jeg fikk pakka på døra på kvelden forresten, yay Godis! Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 nice. litt dyr frakt tho Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå