Gå til innhold

våpenbalansen i UT2004


Anbefalte innlegg

Har kikka loggen til fem kamper... ble blant de 2 beste 4 ganger og nummer

3 en gang (altså plenty of kills). Merkelig nok fikk jeg bare 1 kill til sammen

med minigun på alle disse kampene! Og ble drept av minigun bare 10

ganger! Ble drept mer av lighting gun, noe som sier alt :O Statistikken

talte tydelig at minigun er det eneste våpenet som ser ut til å være nærmest

blottet for nytteverdi... jeg ble drept mer av assault gun, og drepte også

rundt 15 med assault gun.

 

Ellers viser statistikken at rakettkasteren er det overlegne våpenet i

spillet... hadde egentlig foretrukket hvis den maks skjøt to raketter

samtidig for å jevne balansen. Flakkkanonen er på andreplass,

og plasmarifla på tredje.

 

Synes våpenbalansen generelt er fin utenom det nevnte at tre raketter samtidig

er en for mye, og at minigun kunne trenge noen forbedringer. Også føles det noen ganger som at spillet kunne trenge et god godt gammeldags haglevåpen også, men flakkkanonen er vel en slags bizarre dobbelthagle antar jeg. Savner også ripperen litt, var gøy å kutte av hodet på folk... men jeg antar den spamma for mye. (og gud skal vite det er nok spamming allerede som det er :D)

Endret av aabxx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentlig er det vel dumt å forvente et hitscan-våpen skal strekke

til i en frenetisk deathmatch der splashdamage-våpen er saken.

Du har ikke tid til å rulle opp en minigun, mye mer effektivt å

skyte på flere samtidig med noen raketter eller plasmakombo.

Var bare overrasket over hvor dårlig/lite brukt den er i

kaotiske deathmatch. Minigun funker mye bedre på store kart

sånn som i onslaught, der hitscan på avstand ofte kan være

lurt.

 

Men synes fortsatt 3 raketter samtidig er litt for kraftig. Hadde

helst sett det var 1 mindre, eller at skaden de til sammen gjorde

ble redusert.

Lenke til kommentar

Tja, minigun er tildels nytting..

 

Men jeg går personlig også for Splash våpen i DM. Er også enig i at RocketLauncheren er "litt" for kraftig med sine tre skudd.. Synes også at reloaden mellom hvert skudd på Lightning Gun kunne vært raskere :ermm:

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er så lurt å gjøre lighting gun kjappere...

i deathmatch hadde det spilt liten rolle fra eller til, men

på store lagbaner og sånt blir det kanskje litt for farlig å

gjøre den kjappere (i hendene på gode spillere er den

allerede ganske dødelig i lagspill)?

 

Jeg tror de har 3 raketter samtidig for å hjelpe n00bsene litt...

greit nok at de også skal ha det moro, men noen ganger

får jeg litt "skyldfølelse" når jeg tenker at 10-15 av killsene

mine bare kom fordi jeg pælmet 3 og 3 raketter i hjørner

og lignende (lite skill involvert ;)).

 

Når det gjelder minigun... gode spillere pleier som oftest å

løpe opp shields, og å plaffe løs på dem med minigun da

mens de skyter løs med raketter er liksom ikke helt heldig :D

Lenke til kommentar

Tips til trådstartar:

 

I DM, viss du har LG og mini. Spring rundt med LG og viss du ser ein dude, skyt han med den, så skiftar du fort til mini og du kverkar han kjapt. Det er enklast viss du har våpnene (eller berre LG og mini) bunden til knappar. Eg har til dømes LG/sniper på mushjul ned og mini på E.

Lenke til kommentar

Joa... forskjellen er at responsen blir så mye større når gutta faktisk

HØRER at det er kvinnfolk med :D Anyway jeg kan tenke meg de

fleste kvinnelige ut2004-spillere ikke vil tørre å bruke mic'en for

mye :scared: Jeg kunne ha postet noen av kommentarene her, men

det kan være mindreårige her så jeg lar vær :devil:

Lenke til kommentar

Kommer snart patch som justerer våpenskadene.

 

Jeg synes det er bare flak cannon og rocket launcher som funker i DM, ellers så kan du løpe etter en tosk i 2 minutter og skyte han i ryggen med andre våpen uten at de biter på, det er dårlig, er bare for karen å snu seg og ta 1 skudd med whatever våpen så er veggene rødmalte.

 

Er det bare jeg sominnbiller meg noe, eller blir det lettere å treffe hvis man justerer sikte størrelsen opp?

Lenke til kommentar

Forvirrende å bruke LG da det gjelder både lighting gun og link gun... men

jeg regner med dere mente førstnevnte... faktisk så digger jeg en lignende

kombo selv... jeg kombinerer lighting gun med link gun... minigun er

riktignok hitscan, men det er i en frenetisk deathmatch nesten like enkelt

å treffe med link gun, og starter opp med en gang i motsetning til minigun

som har en liten delay. Dessuten blokkerer link gun litt sikten til offeret.

Gjør dette dog ikke så ofte fordi det er mye mer effektivt å være ladet med raketter hele tiden... det er sjeldent avstanden mellom meg og fienden er så

stor at LG+LG er lurere enn noen kjappe raketter som kan drepe både en

og to og tre samtidig ;)

Endret av aabxx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...