kladden Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Beklager d med store bokstaver skal prøve å huske d for ettertiden. Tilbake til Hden som jeg nevnte tidligere så fant winxp disken min på 160 gb og som viste 152 gb i partion magic som jo er riktig, men da jeg etter å ha lagt til en rekke partioner på disken forsvant altså 125gb og har kun 32 gb på disken nå. Har før redistribute free space vellykket men nå får jeg bare feilmeldinger. Winxp er instalert fra bunnen. Kan noen hjelpe meg med dette, hadde satt stor pris på seriøse og målrettete svar/løsninger. På forhånd takk. Kladden Lenke til kommentar
Ekorre Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 kan jo gjette på at jumpern står på 32 gb clip? Lenke til kommentar
HuGo_ Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 kan jo gjette på at jumpern står på 32 gb clip? går for det forslaget jeg også.. sjekk jumper'n på disken Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 uhm? vis windows xp og pq fant 160 gb så skal også bios finne det så jeg tror ikke det er det som er porblemet her men det er lurt å sjekke det. jeg ville også sjekka bios om den er konfigurert her. Lenke til kommentar
kladden Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Takk gutter, tok bort jumperen og kjørte den andre hardisken som master da fant xp 160gb. Partisjonerte og formaterte hd og satt den som master, og nå funker den helt fint. Var også innom Fdisk og fikk en feilmelding som lyder: Feil i meldingsstreng 6. Det var da jeg gikk inn i Fdisk jeg fikk denne meldingen og mått svare Nei til Hd over 2gb. Er d neon som kan forklare dette? takk for et veldig bra forum. Dagens moto: Smil til meneskene og de smiler til deg! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Det finnes mange versjoner av fdisk, men antar du har brukt den vanlige som kom med Win98. Den virker ikke med så store disker, får problemer ved 64GB og større. Det er veldig lett å gjøre feil med fdisk, anbefales å partisjonere med XP. Lenke til kommentar
kladden Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Ja brukte fdisk for win 98.. Takk for opplysningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå