Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg sitter her og redigerer en film jeg og en del klasse kammerater har filmet på skolen og diverse andre anledninger! Redigeringen går ganske greit, jeg bruker for det meste pinnacle siden jeg har win 2k og nyeste premier funker ikke her. Jeg synest det er utrolig lite effekter og finne i pinnacle, f.eks når jeg lagde introen der det skulle se ut som ordet "presenting" ble "skrevet" måtte jeg lage mange scener. Det jeg gjorde var og først lage en P så en ny scene der jeg skrev, Pr så enda en ny der jeg skrev Pre.. osv osv.. Ble ganske kult. Men over til det jeg lurer på: Er det noen som vet om noen kule effekter i noen av programmene? eller noen programmer jeg kan bruker som har en del effekter? Prøvde btw og lage fort og sakte film i premier, dette gikk ikke så bra. Filmen ble "stripete" om dere skjønner, kvaliteten ble bare dårlig, muligens for jeg bare skrudde opp og ned "duration" av klippet (?) Noen som har noen forslag til hvordan jeg skal få laget fort og sakte film i pinnacle? eller en bedre måte i premier? Eller i ett annet program? :) Takker for alle tips...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For n-te-gang: PremierE :)

Altså, "stripene" du ser er såkalt interlacing. Du finner informasjon om det i andre tråder i foraene.

Det du bør gjøre for å få fin slowmotion er å høyreklikke på klippet - velge "speed..." og skrive inn det du vil der. Så kan det hende at det hakker som du sier. Da bør du høyreklikke på klippet igjen og gå inn i undermenyen "advanced" (tror jeg). Der finner du "Frame Hold..." og en annen ting (husker ikke hva den heter) der du kan velge hvordan premiere skal behandle interlacinga i filene.

- Fikler du litt med disse tingene skal du klare å finne en løsning på slowmotion ;)

-- Ellers så er ikke videoredigeringsprogrammer noe særlig gode til effekter. Skal du lage skikkelige effekter vil jeg anbefale deg å kjøpe et skikkelig program. Jeg tenker da enten på et "after effects" program (eh) eller som jeg bruker et 3D program ( I mitt tilfelle LightWave 3D). Maya finnes i studentutgave så langt jeg kjenner til - og er verdt å ta en titt på (men jeg tror jeg begynner å snakke litt for avansert for ditt bruk nå :))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...