Gå til innhold

amd 64 eller pentium?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Strangecolorblue, hwb.no kan bygge maskinen for deg veldig billig. De har også tilbud på ferdige maskiner som egner seg bra for gaming.

er det bare å sette sammen et oppsett og be de bygge det for deg??

hva skal de ha for det då???

Ikke mye tror jeg. Det er ihvertfall mye billigere enn komplett.

Lenke til kommentar
takk for tipset, snorreh. du har et godt poeng. men amd64 kommer jo på ny socket snart? vet ikke om jeg klarer å vente :roll:

Athlon 64 vil komme i to versjoner fremover hvorav trolig 939 har mest fremtid. Når det er sagt så kommer Prescott også i ny sokkel om ikke så lenge så da er du like langt.

Lenke til kommentar

okay her er et tips,, jeg kjøpte nylig en amd maskin jeg satet sammen selv,, der var det bare trøbbel,, amd er varmere , går ikke ann og klokke opp mye i forhold til pentium, og amd er mere ustabil,, hadde jeg vert deg så drit i amd,, velg pentium 4 det skal jeg ivertfal,,, så til sjermkortet,, IKKE velg radeon 9600 ,, naboen har et slikt kort,, det er treeeeeeeegt,, velger du radeon 9800 PRO så kan du med enkle skritt oppgradere den til 9800XT bare ved og flashe bios,, altså bytte ut biosen sin firmware,, så en link et sted , men husker ikke hvor den var sil slik flashing,,, men er du interesert så si ifra så skal jeg finne linken,, uansett, 9800 er veldig bra mens 9800 pro er bedre,, hadde det ikke hvert på pengene det sto så ville jeg ha valgt 9800xt siden de har 256 meg ram , men det er lit bortkastet,, broren min har powercollor 9800 pro 128 meg , sjermkortet hans er omtrent like raskt som mit nåverende sjermkort (hercules 3d prophet radeon 9800XT 256 meg) det som er kult er at radeon er best.. her er en sammenligning,,,

det raskeste gef kortet 5950 ultra med 265 meg ram er treigere og får mindre poeng i 3d mark enn radeon 9800 pro med 128 meg , det er lit kult da...men hva du enn gjør på hovedkortfronten IKKE KJØP DFI LANPARTY NF2 ULTRA revb.... stikkordet her er DRITT!!!!!!!!!!!!!!!!.... har 2 stykker selv og begge er det bare tull med,, nei,, alt annet enn dfi

Lenke til kommentar

strangebluecolor: 1 tips, se bort fra posten over denne, useriøst og lite begrunnet. Hør heller på de litt mere erfarene som begrunner postene sine. Jeg skal ikke begrunne mitt tips fordi jeg skal legge meg nå, men raskt samenfattet.

billigst/mest for pengene: AMD XP

litt dyrer/litt mere ytelse: Intel northwood

best ytelse/bør vente på socket 939: AMD 64

Lenke til kommentar
okay her er et tips,, jeg kjøpte nylig en amd maskin jeg satet sammen selv,, der var det bare trøbbel,, amd er varmere , går ikke ann og klokke opp mye i forhold til pentium, og amd er mere ustabil,, hadde jeg vert deg så drit i amd,, velg pentium 4 det skal jeg ivertfal,,, så til sjermkortet,, IKKE velg radeon 9600 ,, naboen har et slikt kort,, det er treeeeeeeegt,, velger du radeon 9800 PRO så kan du med enkle skritt oppgradere den til 9800XT bare ved og flashe bios,, altså bytte ut biosen sin firmware,, så en link et sted , men husker ikke hvor den var sil slik flashing,,, men er du interesert så si ifra så skal jeg finne linken,, uansett, 9800 er veldig bra mens 9800 pro er bedre,, hadde det ikke hvert på pengene det sto så ville jeg ha valgt 9800xt siden de har 256 meg ram , men det er lit bortkastet,, broren min har powercollor 9800 pro 128 meg , sjermkortet hans er omtrent like raskt som mit nåverende sjermkort (hercules 3d prophet radeon 9800XT 256 meg) det som er kult er at radeon er best.. her er en sammenligning,,,

det raskeste gef kortet 5950 ultra med 265 meg ram er treigere og får mindre poeng i 3d mark enn radeon 9800 pro med 128 meg , det er lit kult da...men hva du enn gjør på hovedkortfronten IKKE KJØP DFI LANPARTY NF2 ULTRA revb.... stikkordet her er DRITT!!!!!!!!!!!!!!!!.... har 2 stykker selv og begge er det bare tull med,, nei,, alt annet enn dfi

Mest surrete jeg har lest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...