jojo1717 Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) Vel. For å prøve å si det noko kort og grei faktaopplysninger. Spesifikasjoner på far's PC: Shuttle SN42G, 2000+xp, 512 mb ram med intern skjermkort. Problem/antagelig lokalisering av virus: Hans pc slår seg oftere og oftere i de siste ukene uten jeg forstår hvorfor. Jeg mistenker det ikke skyldes hardware siden den slår seg av ved bestemte filer, jeg testet med en kaldstart og kjørte en bestemt prg. og den slår seg av ved å gjøre dette samme flere ganger. Og det var også på noen andre prg. Ikke alle prg gjorde det samme. Far har også fortalt at han merket at det begynte med Outlook først (jaja vet at outlook er svakhet i det). Gjenopprettet backup: Så jeg tok tilbake backup fra januar til hans pc og da fungerer alt som den skal uten å kræsje. Igjen problem: Så far skulle laste opp på nytt fra epost-konto si fra internett, da skjedde det igjen. Jeg sjekket på hans epost-konto på epostleser.online.no og fant en del mistenkte filer. Spørsmål: Hvilke virus/hackingstype er dette for noe? Mange av dem er vanlige netsky og bagle-virus. Men det er også andre "typiske" vedlegg med virus. Altså det må finnes noen "ukjente" virus som ikke er oppdaget. Vet dere om / har noen av dere opplevd lignende virus som slår pc av seg selv eller er det RPC-ormen (som andre kan slå av far's pc ved fjernstyring?? Tviler på det siste) jojo1717 PS: Ikke MS-blaster her heller.. Endret 22. mars 2004 av jojo1717 Lenke til kommentar
Timur Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) Hans pc slår seg oftere og oftere i de siste ukene uten jeg forstår hvorfor. Slår den seg? For meg hørtes det veldig ut som om det var Blaster, men hvis du sier det ikke er det så Er du helt sikker, mange folk som har blitt lurt av det der. Endret 22. mars 2004 av Timur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå