Lef Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) Har anskaffet meg eksternt harddisk kabinett: eMagic harddiskkabinett for 3.5" IDE aluminium,USB 2.0. Dette har jeg tenkt først og fremst å bruke til mp3-avspilling og mellomlagring for diverse andre ting. Kabinettet skal bl.a brukes sammen med en meget støysvak bærbar pc, derfor er støy og varme de to viktigste kriteriene her, samt pris. Jeg kommer til å koble ut vifta i det eksterne kabinettet så hvilken harddisk som takler dette er som dere skjønner svært viktig. Hvilken harddisk (120 eller 160 GB) er det beste kjøpet som dekker disse behovene ? Endret 22. mars 2004 av Lef Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 da ville jeg absolutt anbefale seagate disker. disse er veldig stille og utvikler ganske lite varme. selvsagt blir den varm å go den også men ikke så mye att det er skadelig for selve disken Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Det jeg kan si, er at samsung og seagate skal være ganske stille. Ihvertfall i forhold til Maxtor og Western Digital. Snodig at så få har svart på denne tråden egentlig, det var jo en god og forseggjort post. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Det er ikke rart at få gidder å svare. Det samme spørsmålet har vært stilt mange ganger før, så det er bare å gjøre et søk. Lenke til kommentar
Oldboy Jenny Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) Selv har jeg kjørt en 120gig Maxtor (7200, 8mb) i samme eksterne kabinett, og det går som en drøm hva gjelder støy. Til sammenligning har en kamerat en Seagate 120 S-ATA i et vanlig atx-kabinett og jeg syns denne til tider har en ganske ugrei skrapelyd når den jobber. Men kanskje en Seagate ikke-S-ATA er annerledes. eMagic kabinettet blir naturlig nok merkbart varmere når disken står og herjer, men dette har ikke skapt noen problemer for meg. Viftestøy kan jeg ikke si å ha merket i det hele tatt. Jeg har forøvrig eMagic kabinettet med både firewire og USB 2.0, som har vist seg praktisk når man er rundt hos andre for å melke godsaker. Endret 22. mars 2004 av Oldboy Jenny Lenke til kommentar
Lef Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Takker for svar ! Har forsåvidt tenkt på Seagate, da jeg har gode erfaringer med de fra før av. Tenkte også at jeg skulle gå for en 5400-RPM disk, men disse finnes jo nesten ikke lenger :-( Har letet litt rundt i forskjellige webshops, men finner ingen seagate disker på hverken 120 GB eller 160 GB med 5400 RPM. F. eks en 160 GB Seagate med 5400 RPM hadde vel passet bra tenker jeg. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Tenkte også at jeg skulle gå for en 5400-RPM disk, men disse finnes jo nesten ikke lenger :-( Har letet litt rundt i forskjellige webshops, men finner ingen seagate disker på hverken 120 GB eller 160 GB med 5400 RPM. Den eneste 5400 disken jeg vet om som ikke er 2,5" er Matrox sin 300GB disk. Den er ikke så dyr heller. Jeg har nettopp kjøpt en slik ekstern disk med både USB 2.0 og FireWire Lenke til kommentar
obos Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Men hvordan er støynivået på eMagic harddiskkabinett for 3.5" IDE aluminium,USB 2.0/Firewire? Er den bra eller dårlig? Lenke til kommentar
Lef Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) Men hvordan er støynivået på eMagic harddiskkabinett for 3.5" IDE aluminium,USB 2.0/Firewire? Er den bra eller dårlig? Jeg er ekstremt kresen når det gjelder støy, og har derfor koblet ut vifta.... Men, den er ikke så ille egentlig, kommer an på i hvilke miljøer du skal benytte den i. Synes imidlertid støynivået sank en del ved frakobling av vifta Endret 22. mars 2004 av Lef Lenke til kommentar
obos Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) Eh blir ikke den ganske varm da? Tenkte å kjøpe en Seagate siden de er kjent for å være stillegående disker. Eller fins det et annet kabinett som bråker mindre? Endret 22. mars 2004 av obos Lenke til kommentar
Mio Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Jeg har to seagate disker og er veldig fornøyde med disse (160GB og 80GB) Har også 2 WD 80GB disker.Jeg ville kjøpt seagate, siden disse lager merkbart mindre lyder Nå er ikke jeg så nøye på støy da, men jeg hører at western diskene bråker litt mer enn seagatene. Ellers så har du jo 160GB samsung på tilbud hos komplett den uka her, vet ikke hvordan kvaliteten er på samsung disker. Lenke til kommentar
obos Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Hva med HD kabinett (hus)? Hvilket merke er best? Lenke til kommentar
toretors Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Gå for seagate eller samsung, da blir du ekstra kul! Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Har selv en Samsung 160gb i eMagic-kabinettet og er kjempefornøyd.. cifta i kabinettet brøker mer enn selve harddisken så personlig synes eg at harddisken er stille.... anbefales Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå