Gå til innhold

Geforce Fx 5800

Anbefalte innlegg

Jeg har et Asus Geforce Fx 5800 (ikke ultra) som jeg har overklokka endel...

Nå kjører jeg Core på 600 mgz, og Mem på 1600 mgz... std =400/800

Har vannkjøt gpu\minnet med kjølere fra Aquacomputer, (twinplex geforce 4 kjøler, og fx minnekjøler).

Før jeg vannkjølte minnet fikk jeg bare overklokka det til 1028 mgz... og core til 550 mgz...

Da var minnet så varmt at det luktet svidd kjøtt når jeg tok på kjøleribbene(planslipt og AS3)..

Planslipt kjøleribbe

Core

Geforce Fx 5800

Gammelt bilde, uten minnekjøler, og første "monteringa" i nytt kabinett, med nytt hovedkort :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For det første: du kjører ikke 1600 mhz på minne, men 1160 mhz. :p

Jeg har et Gainward FX5800 ultra GS, som jeg kjører på 560/1140.
Da er core vannkjølt og minne er luftkjølt. Jeg klarer 1180 på minne, men
er ikke helt stabil. Core kan også kjøres endel høyere, men mister ytelse når jeg går over 560.

:) :) :)
Lenke til kommentar
For det første: du kjører ikke 1600 mhz på minne, men 1160 mhz.  :p

Jeg har et Gainward FX5800 ultra GS, som jeg kjører på 560/1140.

Da er core vannkjølt og minne er luftkjølt. Jeg klarer 1180 på minne, men

er ikke helt stabil. Core kan også kjøres endel høyere, men mister ytelse når jeg går over 560.

:)  :)  :)

Hva vet du om det ?

Jo jeg vet da for svarte forskjellen mellom 1160 og 1600 mgz.

Med luft og med 2 x 60mm vifter klarte jeg 1200 mgz på minnet stabilt, samt kortet ble autooverklokka til 1300 mgz (ikke stabilt).

Har du en Pc mark compare link ?

Endret av SantaClaws
Lenke til kommentar
Ikke bli hissig nå !

Hvis dette stemmer, så er det den utrolig bra overklokk på minne.

en økning på 800 mhz på dette DDR2 minnet er jo helt fantastisk.

Gratulerer !!!! :thumbs:

Du kan jo f.eks prøve den minnekjøleren selv, de har endelig fått den inn på microplex :)

Jeg er egentlig mest imponert over Core clock, som jeg økte med 200 mgz...

Lenke til kommentar
Ikke bli hissig nå !

Hvis dette stemmer, så er det den utrolig bra overklokk på minne.

en økning på 800 mhz på dette DDR2 minnet er jo helt fantastisk.

Gratulerer !!!!  :thumbs:

Du kan jo f.eks prøve den minnekjøleren selv, de har endelig fått den inn på microplex :)

Jeg er egentlig mest imponert over Core clock, som jeg økte med 200 mgz...

hmm... jeg har satt på koppersinks på minnet ref: microplex varenr. HSCHIPSET, samt en 12x12 vifte som er montert i døren og blåser rett på minnet, men det er fortsatt umulig å gå over 1180 mhz.

Dette vil jeg vite mer om..... :yes:

Lenke til kommentar

Her er en link til minnekjøleren hos Microplex, den er spesielt beregnet på fx 5800 kort.

Funker finfint.

Nå har jo jeg et helt anderledes fx 5800 kort en deg da... så jeg aner ikke hva du kan oppnå...

Ellers, så var jeg nr.2 av alle geforce fx 5800 kort på pcmark 2004 lista, før jeg monterte minekjøler. (slått av en p-4 3.5 gz (5132 pc marks), med HT enabla og 250 mgz fsb)

:)

Min fsb er som sagt bare 200 mgz, og treg hdd ? (maxtor diamondmax 9+ 200gig 7200 rpm ata 133, med s-ata raiser card)....

Ellers brukte han "ikkegodkjente" drivere til skjærmkortet...

Endret av SantaClaws
Lenke til kommentar
Her er en link til minnekjøleren hos Microplex, den er spesielt beregnet på fx 5800 kort.

Funker finfint.

Nå har jo jeg et helt anderledes fx 5800 kort en deg da... så jeg aner ikke hva du kan oppnå...

Ellers, så var jeg nr.2 av alle geforce fx 5800 kort på pcmark 2004 lista, før jeg monterte minekjøler. (slått av en p-4 3.5 gz (5132 pc marks), med HT enabla og 250 mgz fsb)

Min fsb er som sagt bare 200 mgz, og treg hdd ? (maxtor diamondmax 9+ 200gig 7200 rpm ata 133, med s-ata raiser card)....

Hvordan blir denne kjøleren festet? med termisk lim eller i de originale festene?

Og får du kjølt både over og undersiden på rammen?

Lenke til kommentar

Funker finfint.

Ellers, så var jeg nr.2 av alle geforce fx 5800 kort på pcmark 2004  lista, før jeg monterte minekjøler. (slått av en p-4 3.5 gz (5132 pc marks), med HT enabla og 250 mgz fsb)

Hvordan blir denne kjøleren festet? med termisk lim eller i de originale festene?

Og får du kjølt både over og undersiden på rammen?

Bilde lånt fra Microplex : ac046wc.jpg ser du skru hullene ?

Ja, du ser, det er 3 kjølere, to løse som går på "gpu" siden, og en stor som går på baksiden av kortet.

Jeg la ut en link til kjøleren hos komplett lengre oppe...

Den blir festet i orginal hullene.

Endret av SantaClaws
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...