Gå til innhold

Sharon, verdens mest idiotiske menneske?

Anbefalte innlegg

og de mørkhudene i landet ikke akkurat er kjent for å fordype seg i bøker, men heller kaster stein.

Er kanskje ikke så veldig lett å få seg utdanning når man lever i en flyktlingsleir i et statløst territorium. Er det rart palestinerne tyr til intifada når de blir undertrykt, okkupert og drept av israelere?

Dessuten, er det no bedre å skyte enn å kaste stein? Dobbelt så mange palestinere som israelere har blitt drept de siste årene

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990
Kanskje dette utsagnet forteller at det ikke var spesielt lurt å opprette en stat der og da...

Nei, det var dumt at vesle FN opprettet den da. :laugh:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
FN gjorde en feil. Men hvem andre kan man forholde seg til når det gjelder slike spørsmål? Er det slik at USA alltid vet bedre?

Nei, USA trenger ikke å vite bedre. Noen ganger gjør de det, andre ganger ikke. FN gjorde en feil i å opprette staten Israel? Hvorfor det? Feilen var vel å slenge landet rundt da-tidens Israel til de andre arabiske landene isteden for å lage en selvstendig palestinsk stat. Men etter WWII hadde man en viss sympati for jødene...

Opprettelsen av Israel syns jeg ikke var en feil, men at de ikke samtidig opprettet en palestinsk stat var kanskje feilen. Uansett tror jeg palestinerene ikke hadde vært fornøyd og ville mest sannsynlig ha gått til angrep med sine muslimske venner...

Lenke til kommentar
Nei, USA trenger ikke å vite bedre. Noen ganger gjør de det, andre ganger ikke

Men det er jo alltid uenigheter om hva som er riktig og galt. Og en generell holdning må jo da bli å forholde seg til FN framfor USA. Enig?

FN gjorde en feil i å opprette staten Israel? Hvorfor det? Feilen var vel å slenge landet rundt da-tidens Israel til de andre arabiske landene isteden for å lage en selvstendig palestinsk stat. Men etter WWII hadde man en viss sympati for jødene...

Opprettelsen av Israel syns jeg ikke var en feil, men at de ikke samtidig opprettet en palestinsk stat var kanskje feilen.

Hvorvidt opprettelsen av staten Israel er riktig eller ikke kan diskuteres. Det jeg mente var at de håndterte situasjonen feil. Enig, Palestina skulle vært en stat for lenge siden. Men man kommer jo ikke utenom konflikt uansett når hundretusenvis av jøder kommer til et land det bor folk i og hvor de ikke har vært på nesten 2000 år.

Alle hadde jo sympati med jødene etter krigen, altså respekten for dem økte og de kunne ha fortsatt å bodd der hvor de var uten å bli undertrykkte, kanskje. Mange steder var jo jødene på vei til å bli akseptert etter hundrer av år med undertrykkelse. Men dette er jo kun spekulasjoner, ingen vet hva som ville skjedd før det hadde skjedd.

Uansett tror jeg palestinerene ikke hadde vært fornøyd og ville mest sannsynlig ha gått til angrep med sine muslimske venner...

Selvfølgelig ville de ikke vært fornøyd, ville du vært fornøyd om FN gav 60% av Norge til arabere fordi de har vært undertykkt? Dessuten ville jødene tatt igjen de også

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Men det er jo alltid uenigheter om hva som er riktig og galt. Og en generell holdning må jo da bli å forholde seg til FN framfor USA. Enig?

Ja, den generelle holdningen bør være sånn, men som jeg sa, det er alltids unntak.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg synes det er litt dumt å være for partisk til begge av sidene og se litt mer nøytralt på det. :hmm:

Dessuten.

Skulle bli alt for Jævlig, så kunne Palestinerne funnet seg en Flekk med jord oppe i sibir, Jeg mener det er god plass der :thumbs:

Tulla bare :p

Lenke til kommentar

jeg ser for meg neste HAMAS leder utvelgelses møte... 10 men står med ryggen til hverandre i en stor sirkel, stirrer i hver sin retning opp i lufta, helt til en av dem prikker den ene på ryggen "you're it!" og alle de andre springer i hver sin retning...

Lenke til kommentar
FiskePinnen vet nok det. Å få drept en tulling av en ekstremist som ham, åndelig leder kallte de ham vel, tror jeg kan bli et ledd i en fredsavtale. Et nyttig skritt er tatt.

dessuten, denne fyren så ikke HEEEEEEEEEEEELT oppvakt ut.,.. Ville nok dødd om et par år uansett. Så hvorfor disse voldelige muslimene skal ta så hardt på det, det skjønner ikke jeg.

Men jeg er Israel-venn, mulig er jeg også partisk.

Selvfølgelig er JoachimR på gang med et tåpelig påfunn.

Så hvis Bush sier "Nå dreper vi alle muslimer vi får tak i", så kommer jokke og sier "Ja, det er nødvendig, for de er terrorister alle sammen."

Jokke: Prøv å komme inn på jorda igjen, inn på verden.

Lær deg litt religion/politikk, og prøv å se fra begge sider, ikke fra tullingen bush sin.

(Forresten, hvem vet hva bush betyr på arabisk??)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Å, Sharon visste nok godt hva han gjorde. Jeg tipper han vil ha en økning i antall selvmordsbombere for å rettferdiggjøre nye tiltak mot palestinerne. Håper bare at han biter over mer enn han kan tygge...

Enig. Dette er planlagt politikk fra Israels side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...