Gå til innhold

Sharon, verdens mest idiotiske menneske?

Anbefalte innlegg

Kanskje ikke en ny betydning, men en større oppslutning, desverre. Det er viktig å ikke gjøre Sharon til talsmann for en hel folkegruppe. En erkekonservativ mann fra en hvilken som helst annen religion ville gjort presis det samme. Ut med Sharon!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Cluet er at folk ikke gråter over Yassin, men over at han nå har blitt martyr, nåe som igjen fører til mer vold i midtøsten osv.

Har man ikke til og med her på forumet etterlyst Mossad-askjoner mot terrorlederne, slik at sivile og uskyldige hardtarbeidene menn og kviner må død for pga noen religiøse fanatikere?

Trådstarter har ihvertfall overrasket meg postivt på et område, Sharon blir går under betegnelsen menneske. Det er gledelig for meg som er fan av Sharon og Moshe.

Endret av FiskePinna
Lenke til kommentar
Lurer på hvorfor folk her inne "gråter" for Yassin.

Yassin hadde gladelig drept dere siden dere er vantro.

Han er en religionsfanatiker. Og som alle andre religionsfanatikere. Jo hurtigere de kommer til sin "sjef" jo bedre.

tror ikke at folk "gråter" her for at han ble drept. Men de gråter vel pga at nå har Israel klart å lage en ny _stor_ martyr. Hvis det kommer 10 nye selvmordsbombere nå til Israel så blir vel ingen overrasket. Er litt usikker om dette er et ledd mot fred i midtøsten... Når den ene siden dreper noen såpass høystående i den andre siden så blir det store hevnaksjoner. Bare tenk hvis Palestinerne klarte å drepe Sharon. Israel har sikkert kommet til å teppebombet hele midtøsten... Er så _lei_ av den konflikten der at det er til å spy av. Jeg synes at de burde ha kastet lederne på begge sider av konflikten å fått inn noen yngre, mer imøtekommen. Det er for mye ondt blod imellom de som sitter på toppene nå. Kommer aldri til å bli fred i den regionen så fremt til de som sitter der sitter der...

Men det er da bare min lille mening da..

Edit: hvor kom iåpenkommen fra?? huff... svimmel i hodet...

Endret av Radhoo
Lenke til kommentar
FiskePinnen vet nok det. Å få drept en tulling av en ekstremist som ham, åndelig leder kallte de ham vel, tror jeg kan bli et ledd i en fredsavtale. Et nyttig skritt er tatt.
Å drepe den mest innflytelserike personligheten i Palestina etter Arafat tror jeg ikke skaper fred i Midtøsten, snarere tvert i mot. Dreper man folk med status som "åndelig leder" i et religiøst preget samfunn ber man om bråk. At Yassin snakker varmt om selvmordsangrep gjør heller ikke saken bedre. En trenger ikke å være altfor smart for å skjønne at dette vil det bli bråk av. Men som andre har påpekt; det er kanskje målet.
dessuten, denne fyren så ikke HEEEEEEEEEEEELT oppvakt ut.,.. Ville nok dødd om et par år uansett. Så hvorfor disse voldelige muslimene skal ta så hardt på det, det skjønner ikke jeg.
Dette er så dumt at jeg tviler på du mener det. Yassin er gjort til en uber-martyr samme hvor gammel han var...
Lenke til kommentar

Yassin var leder for den 'humanitære' delen av Hamas. Den som bygger skoler osv. Han har ingenting med den militante delen å gjøre.

Den militante lederen i Hamas var forsøkt myrdet i Juli i fjor, tror jeg. Det forsøket misslyktes.

Den militante delen av Hamas (Izz Al-Din al-Qassam Brigadene), som trener og sender ut selvmordsbombere, er tvert imot styrket av dette attentatet. Hamas åndelige leder ble myrdet av Israel idet han trillet ut fra morgenbønnen i sin rullestol. Den religiøse symbolikken her er meget farlig, og Israel kunne ikke valgt et verre tidspunkt enn det de gjorde for dette attentatet. En martyr er født, og begynnelsen på en langvarig voldspiral ser dagens lys.

Med dette angrepet viser Israel at de ikke er noe bedre en terroristene selv.

Endret av Nimzo
Lenke til kommentar
Yassin var leder for den 'humanitære' delen av Hamas. Den som bygger skoler osv. Han har ingenting med den militante delen å gjøre.
Yassin har ved flere anledninger snakket varmt om selvmordsbmbere og martyrdom. Han var nok ikke direkte involvert i planleggingen av terroristangrep, men han var definitivt med på å motivere selvmordsbombere. Etter min mening er det å være med i den millitante delen så godt som noe...
Sheikh Yassin himself proved a powerful inspiration for young Palestinians disillusioned with the collapse of peace hopes.He inspired them to offer up their lives, promising that suicide bombers who were willing to die for the sake of the dignity of Palestinians and in the service of a longer-term victory would achieve martyrdom.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/in_depth/middle...les/1695470.stm

Lenke til kommentar
ibrotha: Ja, han var en stor inspirasjon til den militante delen. Er denne nå styrket eller svekket?

Der er mange karismatiske ledere som kan utfylle rollen til Yassin. Det er først og fremst lederen for Hamas som har innflytelse, om han heter Yassin eller noe annet er ikke så viktig tror jeg. Så det Israel har oppnådd er å fjerne en mann som kan erstattes av andre. Sinnet og ekstremismen har derimot økt som følge av angrepet. Jeg vil tro at Hamas generelt og den millitante delen spesiellt vil oppnå økt støtte ja... Både i det palestinske folket og ikke minst i andre arabiske land.

Endret av ibrotha
Lenke til kommentar
Offisielle israelske talsmenn var i går kjapt ute med å forsvare rakettangrepet mot en halvblind palestinsk rullestolbruker på vei fra morgenbønn.

P01-2.jpg

:thumbs: (ja dette er ikke annet enn absurd)

Mannen er terrorist. Han er ikke en hvilken som helst rullestolbruker. I prinsippet er det ingen forskjell på Yassin og bin Laden.

Lenke til kommentar
Mannen er terrorist. Han er ikke en hvilken som helst rullestolbruker. I prinsippet er det ingen forskjell på Yassin og bin Laden.

Det er faktisk stor forskjell på Yassin og Bin Laden.

Yassin var nærmere moderate muslimer en ytterligående fundamentalister. Å myrde Yassin svekket den moderate, og for mange den legitime, fløyen i Hamas og styrket den ytterligående fløyen.

Å sette likhetstegn mellom Yassin og Bin Laden er bare tegn på uvitenhet om situasjonen i midtøsten.

Lenke til kommentar
Alle religioner må hakke seg, slutt med misjonering, la folk leve i fred.

Er ivertfall ikke religiøsre mennesker som driver med denne dritten.

Det er det dummeste..! :angry: Selvfølgelig skal alle relgioner få lov til å Misjonere!! Det har de 100% rett til! De skal få lov til å si akkurat hva de mener og tror på som alle andre. MEN det går en grense i hvor drastiske de skal bli, og de skal ivertfall IKKE tvinge noen til å tro! Har ikke noe imot at de sier at de har noe imot det, men når de dreper og kriger for å få det som de vil da er det noe galt!

Å tro er noe du bestemmer selv og ingen andre skal bestemme for deg..

Endret av Buddah
Lenke til kommentar
terror  (lat.), skrekkvelde, redselsherredømme; det å bruke el. true med vold for å oppnå noe. ? terrorisere, dominere, herske, styre ved hjelp av terror; spre redsel og skrekk.

Hvem er det som sprer mest redsel osv. og da blir de verste terroristene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...