harald_ Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 (endret) Jeg setter min max opp ett par k under det som den klarer.. på den måten tredobler jeg nedlastigheten min lett (fra 30k til 120k). Håper det bare er UPC som er slikt og at jeg slipper det når jeg får SDSL linja iløpet av uka. Grunnen til dette "fenomenet" er at linja di ikke er Full duplex. Dvs. den kan ikke både sende og motta data samtidig. Derfor eksploderer DL hastigheten din hvis du kutter ned et par-tre kb/s på UL. Jeg sitter her med catch 850/384 og laster ned på 110-120 kb/s og uploader på 40kb/s samtidig. Og denne linja er fullduplex. Så du blir kvitt det problemet når du får sdsl. Enkelte ADSL leverandører leverer full-duplex ADSL linjer. Men ikke alle. Endret 25. mars 2004 av harald_ Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 netlimiter skulle aldri vært funnet opp.... Veldig enig :| Helt enig Lenke til kommentar
Dokein Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Tror ikke det har noe med firewall å gjøre. For en par tre uker siden lå jeg på maks hastighet, både opp og ned. Før det plutselig falt til 0,1 - 9,5, og det uten at jeg har rørt noen ruter, firewall eller slikt. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Jeg har 704/384. Ligger stort sett på mellom 50-80 på download med shadows experimental klient (spyware fri) så lenge det er nok sources. Jeg velger dsl/cable slow og setter ned upload til 10 slik at jeg kan surfe normalt i tillegg. Hvis du bruker unlimited med så lav upload hastighet vil du mest sannsynlig ikke bare drepe muligheten til å gjøre andre ting samtidig, du vil også senke download hastighet. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) De' hainle om a deeeeele.... de' hainle om å giiiiiiiiii Irriterende at downloaden kneler når man uploader max. Lurer på hva det kommer av. Hadde det ikke vært for det, så tror jeg p2p hadde vært bedre. Ett av problemene du merker mest med asynkrone linjer.. Såvidt jeg har forstått er dette en issue med TCP/IP. Når du mottar data sender du en acknowledge pakke tilbake som sier at du mottok pakken riktig. Jo raskere du laster ned jo flere slike pakker sender du tilbake og jo mer upload fart trenger du. Hvis du kjører full upload så er det ikke mer båndbredde til pakkene og downloaden vil synke til ett punkt der pakkene blir færre og ikke timer ut. Endret 1. april 2004 av Carnifex Lenke til kommentar
jocke Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Grunnen til dette "fenomenet" er at linja di ikke er Full duplex. Dette ble ganske n00by fortalt, men forklarer alt på et forståelig nivå. Innhastighet krever at en viss kapasitet er ledig ut. Internett er spredd ut over hele verden på mange forskjellige typer maskiner og på mange forskjellige typer koblinger mellom disse maskinene. For å sikre at dette går som det skal, så baserer de underliggende teknologiene for internett seg på et system som kontrollerer at alt som sendes er uskadd og rett ankommet, så langt det lar seg gjøre. Dette innebærer at for at maskinen som sender deg data skal kunne sende uavbrutt så må det være nok ledig utkapasitet for at din maskin skal kunne sende bekreftelsene fort nok til at den kan sende mer data. Ellers må maskinen vente på mer data, og hastigheten inn går ned. Lenke til kommentar
Chief Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Grunnen til dette "fenomenet" er at linja di ikke er Full duplex. Dette ble ganske n00by fortalt, men forklarer alt på et forståelig nivå. Innhastighet krever at en viss kapasitet er ledig ut. Internett er spredd ut over hele verden på mange forskjellige typer maskiner og på mange forskjellige typer koblinger mellom disse maskinene. For å sikre at dette går som det skal, så baserer de underliggende teknologiene for internett seg på et system som kontrollerer at alt som sendes er uskadd og rett ankommet, så langt det lar seg gjøre. Dette innebærer at for at maskinen som sender deg data skal kunne sende uavbrutt så må det være nok ledig utkapasitet for at din maskin skal kunne sende bekreftelsene fort nok til at den kan sende mer data. Ellers må maskinen vente på mer data, og hastigheten inn går ned. Grei forklaring. Tror faktisk muttern hadde forstått den forklaringen også. -Chief- Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Grunnen til dette "fenomenet" er at linja di ikke er Full duplex. Dette ble ganske n00by fortalt, men forklarer alt på et forståelig nivå. Innhastighet krever at en viss kapasitet er ledig ut. Internett er spredd ut over hele verden på mange forskjellige typer maskiner og på mange forskjellige typer koblinger mellom disse maskinene. For å sikre at dette går som det skal, så baserer de underliggende teknologiene for internett seg på et system som kontrollerer at alt som sendes er uskadd og rett ankommet, så langt det lar seg gjøre. Dette innebærer at for at maskinen som sender deg data skal kunne sende uavbrutt så må det være nok ledig utkapasitet for at din maskin skal kunne sende bekreftelsene fort nok til at den kan sende mer data. Ellers må maskinen vente på mer data, og hastigheten inn går ned. Grei forklaring. Tror faktisk muttern hadde forstått den forklaringen også. -Chief- Hmm.. så min var ikke god nok? Lenke til kommentar
jocke Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Hmm.. så min var ikke god nok? Joa, men er ikke alle som skjønner "språket" Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Porter som brukes av Bittorrent er offisielt TCP/6881-6889 - selv om jeg stadig også opplever at også andre porter brukes! Har imidlertid kun åpnet for de ofisielle portene i brannmur. Når det gjelder hastighet håper jeg trådstarter har forsøkt med en smule tålmodighet? Jeg opplever som regel at download starter med 1-2kB/s og går gradvis oppover (i løpet av noen timer) til 40-50kB/s stabilt (jeg sitter på en 704/128 linje). timtowtdi Lenke til kommentar
shamanix Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Det funka bedre for meg etter at ejg skrudde på "LMHOSTS lookup". properties på: Local Area Connection -> properties på internet protocol -> advanced -> WINS si fra hvis det funker for andre. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Jeg har får skikkelig dårlig hastighet uansett hva jeg laster ned av bittorrent ting. Hastigheten har en tedens til å være 1.5, 3.1 osv. Ikke høyere enn 10kb i sekundet. Jeg bruker azureus programmet. Jeg har prøvd å laste ned masse forskjellige torrents, og får samme resultatet. Jeg har åpnet port 6881-6890 i WinXP firewall. Jeg har bluecom 400, og et speedstream modem. Har dette modemet noen firewall funksjon? Hva annet kan jeg prøve nå da? Takker for alle tips. Edit: Får også GRØNT smiletegn i programmet, som tyder på at "alt er ok". Det er en annet versjon av bittorrrent. Alpha ++ 0.5.4 Last den ned fra soundforge.... en annen ting er at du må åpner mer port. Kanskje du har en esklusiv smak på sjeldne filer med liten seeds og trackers. Det er vel ikke ulovlig å anbefaler et program er det? Lenke til kommentar
shamanix Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Jeg har får skikkelig dårlig hastighet uansett hva jeg laster ned av bittorrent ting. Hastigheten har en tedens til å være 1.5, 3.1 osv. Ikke høyere enn 10kb i sekundet. Jeg bruker azureus programmet. Jeg har prøvd å laste ned masse forskjellige torrents, og får samme resultatet. Jeg har åpnet port 6881-6890 i WinXP firewall. Jeg har bluecom 400, og et speedstream modem. Har dette modemet noen firewall funksjon? Hva annet kan jeg prøve nå da? Takker for alle tips. Edit: Får også GRØNT smiletegn i programmet, som tyder på at "alt er ok". Det er en annet versjon av bittorrrent. Alpha ++ 0.5.4 Last den ned fra soundforge.... en annen ting er at du må åpner mer port. Kanskje du har en esklusiv smak på sjeldne filer med liten seeds og trackers. Det er vel ikke ulovlig å anbefaler et program er det? det samme skjer uansett prog. ja, jeg har eksklusiv smak, anime og musikk få folk hører på... men uansett, det funka før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå