verwooks Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) Jeg har får skikkelig dårlig hastighet uansett hva jeg laster ned av bittorrent ting. Hastigheten har en tedens til å være 1.5, 3.1 osv. Ikke høyere enn 10kb i sekundet. Jeg bruker azureus programmet. Jeg har prøvd å laste ned masse forskjellige torrents, og får samme resultatet. Jeg har åpnet port 6881-6890 i WinXP firewall. Jeg har bluecom 400, og et speedstream modem. Har dette modemet noen firewall funksjon? Hva annet kan jeg prøve nå da? Takker for alle tips. Edit: Får også GRØNT smiletegn i programmet, som tyder på at "alt er ok". Endret 22. mars 2004 av shivac Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Bittorent regner også på upload så viss du ikke har mere en 256 kbs i upload så vil nedlastingen din ligee på ca som 56 k modem Lenke til kommentar
hart Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Bittorent regner også på upload så viss du ikke har mere en 256 kbs i upload så vil nedlastingen din ligee på ca som 56 k modem Dette stemmer ikke.. jeg oppnår full hastighet selv om jeg feks struper ned upload med netlimiter til 2-3 kbs.. (adsl 704/128 linje), faktisk får jeg oftere høyere download om jeg stenger litt igjen på up... Jeg kjører da kun btdownloadgui og ikke noe tredjeparts. Lenke til kommentar
Jonah Hex Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Bruker selv PTC - den lar deg justere upload på hver enkelt torrent. Essensen er at du ikke uploader på max, det vil droppe DL til lik null. Lenke til kommentar
s_M_p Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 netlimiter skulle aldri vært funnet opp.... Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 På min NGT Bravo-linje har jeg aldri noen problemer med download hastighet uansett hvor mye jeg struper uploaden. Setter ofte Bit Torrent programmet til å kunne benytte 1000/100Kbit pga ftp-server. Dette går helt uproblematisk, og all tilgjengelig båndbredde både opp og ned belastes fullt av Bit Torrent. Hos mine foreldre som har Telenor basis 704/128 kbps (målt ok flere steder) får jeg aldri utnyttet mere enn ca 300kbit inn, uansett hvor mye som sendes ut eller hvor mange BT-filer som lastes ned.... Jeg har søkt litt rundt på nettet men ikke funnet noe godt svar på problemet. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 netlimiter skulle aldri vært funnet opp.... Veldig enig :| Lenke til kommentar
Labov Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Helt uenig. La meg gi et eksempel. Jeg har 704/128 adsl. WinMX står på så og si 24/7 hos meg. Uten å begrense min upload ville ikke bare DL vært dårlig, men jeg ville også vært ute av stand til å spille online spill samt surfe. Resultatet hadde vært at jeg hadde slått av WinMX. Ved å begrense upload til 7-8kb kan jeg ha winmx gående hele tiden samtidig som jeg bruke maskinen til online-spill og websurfing. Over tid så fører det til at jeg faktisk "deler" mer båndbredde enn om jeg hadde kjørt 12kb av og til, og slått av winmx mens jeg brukte maskinen til spill og surfing. Lenke til kommentar
delling81 Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Så enig Labov. Jeg drepte online 704/128 til 12k, det gjør at jeg kan benytte meg av downloadspeed. Blir uansett kicka om man stenger for mye med de programene jeg bruker. Men det er mer pga problemer med online adsl at jeg må gjøre det enn andre ting. Har en 128/128 linje nå, er i utlandet, og den står på for fult, uten noe limiter. Om jeg installerer netlimiter blir det for å stenge av nå flatmates må bruke msn for å snakke med folk hjemme. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 netlimiter skulle aldri vært funnet opp.... Helt feil! Har en 704/128 linje hjemme. Uten å strupe linja, har jeg omtren null ned og ca. 12KB/s opp. M.a.o. helt ubrukelig for meg. Resultatet blir selvsagt at DC++ slås av. Med Netlimiter struper jeg upload på 9 KB/s, og får ca. 60 KB/s ned. Resultat, DC++ står på 24/7. Lenke til kommentar
hart Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Enig med at feilaktig bruk av netlimiter er ødeleggende for P2P og dets like, men en ørliten reduksjon i upload hastighet (og down for den del) kan gjøre livet mye lettere å leve, spesielt om du bruker maskinen og internett til litt mer enn bare fylle harddiskene dine. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 vel hadde alle gjort slik som dere påstår så ja, men merker alt for mange som struper upload til 0.000001.. Lenke til kommentar
plex- Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 netlimiter skulle aldri vært funnet opp.... Veldig enig :| Uenig.. så lenge det ikke misbrukes.... Jeg setter min max opp ett par k under det som den klarer.. på den måten tredobler jeg nedlastigheten min lett (fra 30k til 120k). Håper det bare er UPC som er slikt og at jeg slipper det når jeg får SDSL linja iløpet av uka. Lenke til kommentar
hart Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 vel hadde alle gjort slik som dere påstår så ja, men merker alt for mange som struper upload til 0.000001.. så du har lav download ... ser du ikke sammenhengen med det som er nevnt ovenfor. Har du forsøkt å bruke netlimiter (eller lignende) for å se om hastigheten din øker? Du får faktisk en oversikt over alle bindinger du har til de andres IP-adresser og hvilken hastighet de gir. Dessuten så må jeg nevne at det du har _lov_ til å laste ned vha BT ligger på store servere som ikke "struper" sin upload og ikke hos private. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 jeg har ingen problemmer med lav download, men har blitt irritert på grunn av det.. laster ned noe og får 1 kb/s, da skjønner du at no er galt. greit programmet kan gjøre mye bra.. men også bli et irritasjonsmoment for oss andre.. Lenke til kommentar
s_M_p Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) greit nok å strupe den litt ned for å kunne opprettholde farten ned, men det å strupe ned til 2-3 Kb/s som en over her svarte han gjorde er vel litt mye. Skulle vel ha uttrykt det litt bedre i min missnøye med netlimiter. Endret 22. mars 2004 av s_M_p Lenke til kommentar
Dragutin Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 P2P er tregt, ustabilt og usikkert... foretrekker en god FTP og et fint forum Lenke til kommentar
Fredrik^- Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 kan du gi meg litt mer info om hvor jeg finner gode ftp'er osv? Gjerne i en PM eller på mail. Det ville jeg satt stor pris på! Har selv faktisk aldri lastet ned noe stort fra en ftp Simpelthen fordi jeg ikke finner noen og vet heller ikke hvordan jeg skal finne det.. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 vet jo om et par pra warez forum da, men kan ikke skrive dem her da Lenke til kommentar
shamanix Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Bittorent regner også på upload så viss du ikke har mere en 256 kbs i upload så vil nedlastingen din ligee på ca som 56 k modem tull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå