aklla Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 stilig det er noe slikt jeg har tenkt til å ha i bilen min, men som så mange andre prosjekter så blir det nok ikke noe av VELDIG bra gjort, profft Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 stilig det er noe slikt jeg har tenkt til å ha i bilen min, men som så mange andre prosjekter så blir det nok ikke noe av VELDIG bra gjort, profft Takk.. selve skjerm installasjonen i bilen er jeg lite fornøyd med foreløpig, men det skal fikses på slik at skjermen blir innfelt i dashboardet. Den første kassen til pcen var utrolig stygg så jeg holder på å lage en ny en nå, den tror jeg at kan bli kanon bra.. Se bilder her : http://linuxkongen.net/gallery/album08 (Er vel 80% ferdig men jeg tror jeg skal klare å få den ferdig i kveld) Ville liksom få opp systemet så fort som mulig i starten og heller modifisere etter hvert som jeg får tid. Lenke til kommentar
MeG^ Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 tusen takk for innlegget, fikk svar på det jeg lurte. Og det va faktisk en veldig bra forklaring. Hvor kan en få kjøpt en slik D-Link USB Radio? PC butikker? Mvh. Bjarne Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 tusen takk for innlegget, fikk svar på det jeg lurte. Og det va faktisk en veldig bra forklaring. Hvor kan en få kjøpt en slik D-Link USB Radio? PC butikker? Mvh. Bjarne D-Link lager de ikke lenger men visst du søker på ebay så finner du en del.. Har forresten nesten gjort ferdig plexiglass kassen til carputeren nå. Ny bilder her : http://linuxkongen.net/gallery/album08 Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Hvordan kobler dere til strømforsyningen til bilen? Hvor rask starter maskina når du starter bilen for første gang om dagen? Hvordan har du klart å presse prisen ned til 5000.-? jeg regner med å må ut med rundt 8000-9000.- Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 Hvordan kobler dere til strømforsyningen til bilen? Hvor rask starter maskina når du starter bilen for første gang om dagen? Hvordan har du klart å presse prisen ned til 5000.-? jeg regner med å må ut med rundt 8000-9000.- PSUen til pcen bruker 12v så der tar du strøm rett i fra batteriet i bilen. Pcen slåes aldri skikkelig av men går i hibernatin og det tar sa 25 sekunder fra jeg starter bilen til musikken begynner å spille. 7-8 sekunder til før den er helt inne i medicar programmet. Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Har forresten nesten gjort ferdig plexiglass kassen til carputeren nå. Ny bilder her : http://linuxkongen.net/gallery/album08 Bra at ikke alle er like late (klønete) som meg. Hvis jeg skulle laget en egen kasse til itx hovedkortet så hadde det sikkert kostet det dobbelte av hva et ferdig kabinett koster Så jeg har bestillt meg et Morex kabinett, mål: 65mm(H) x 210mm(D) x 258mm(W) Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 hvor kjøpte du det hen da?? Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 PSUen til pcen bruker 12v så der tar du strøm rett i fra batteriet i bilen. Pcen slåes aldri skikkelig av men går i hibernatin og det tar sa 25 sekunder fra jeg starter bilen til musikken begynner å spille. 7-8 sekunder til før den er helt inne i medicar programmet. Så du går ikke via sigarettenneren altså. Kan du ikke ta noen bilder, der jeg ser hvordan du har gjort det. Er helt grønn når det gjelder biler... Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 hvor kjøpte du det hen da?? Kjøpte det på www.databutikken.com, kostet 948,- inkl. mva/frakt. Ble garantert billigere enn å lage et selv for min del, ikke det at jeg er veldig klønete men jeg ville brukt veldig lang tid Mine krav er at Opus psu'n skal gi strøm til både lcd og pc. + pc'n skal være lett å ta ut av bilen. Da må jeg modifisere kabinettet litt for å få montert inn en atx stømplugg slik at jeg kan plugge atx strømkabelen som kommer fra psu'n til kabinettet. (hvis du skjønner ) Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 synd at det er kun plass til 2.5" hd og ikke 3.5" hd... Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Har forresten nesten gjort ferdig plexiglass kassen til carputeren nå. Ny bilder her : http://linuxkongen.net/gallery/album08 Bra at ikke alle er like late (klønete) som meg. Hvis jeg skulle laget en egen kasse til itx hovedkortet så hadde det sikkert kostet det dobbelte av hva et ferdig kabinett koster Så jeg har bestillt meg et Morex kabinett, mål: 65mm(H) x 210mm(D) x 258mm(W) Grei kasse det det der. Jeg liker å gjøre ting selv for å se om jeg kan gjøre det selv. Må innrømme at dette var 3. kassen jeg laga før jeg var fornøyd. Det kosta meg ikke noe mer siden det plexiglasset var nok til minst 4 sånne kasser, men det tok jo meg lenger tid Kassen min er forresten 20 x 25 x 6 cm så den er litt mindre enn din. @Radhoo Joda, klart jeg kan ta bilder men det er litt vanskelig for ledningene er skjult så godt jeg kan. Det jeg gjorde for å få skikkelig clean strøm og ikke "winning" på lyden når du får dårlig jord (-) var å trekke gode ledninger helt i fra bil batteriet (både pluss og minus) gjennom firewallen (hva heter det på norks? Det heter vel ikke brannmur?) Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 hvor fikk du tak i slim external usb dvd slot-in?? finner ikke de på noen plasser i norge og på ebay... Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 hvor fikk du tak i slim external usb dvd slot-in?? finner ikke de på noen plasser i norge og på ebay... Psdata har slimline dvd. http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=935...lAction=details Jeg har ikke tenkt å ha noe dvd spiller til å begynne med. Skal bare koble til en cd-rom midlertidig så jeg får installert WinXP, så overfører jeg mp3, divx osv. over nettverket. Tror kanskje det skal gå ann å få ned i en 3.5" HD, vi får se når jeg får kabinettet Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 den der er vel internal.. sikker på at den er usb?? jeg finner den ikke når jeg søker på databasen til psdata. Så jeg vet ikke prisen eller noe annet info... Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) den der er vel internal.. sikker på at den er usb?? jeg finner den ikke når jeg søker på databasen til psdata. Så jeg vet ikke prisen eller noe annet info... Uuups sorry, så ikke at det var usb dvd du var på jakt etter Må lære meg å lese ordentlig... EDIT: må bli en sånn en da: http://www.hovikdata.no/webshop/product_in...?products_id=43 Endret 15. april 2004 av RC1 Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Det er denne jeg skal ha når jeg får spart meg opp noe penger. http://www.pcalchemy.com/product_info.php/.../products_id/39 Lttt dyr men utrolig dig med slot slim dvd som kan bygges inn i dashboardet. Endret 16. april 2004 av bergetun Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 går det an fjerne skjermen? slik at det ikke er så attraktivt for tyver... Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 går det an fjerne skjermen? slik at det ikke er så attraktivt for tyver... Jeg har tenkt å bruke en 7" in-dash vga monitor fra Digitalww. Slik ser det ut når den er lukket: Lenke til kommentar
Majorp Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Jeg skal også snart begynne på et prosjekt som dette. Det jeg er bekymret for er åssen det blir med lydkvaliteten fra pc'en i forhold til en virkelig god bilspiller. Jeg skal bygge et heftig anlegg i bilen, så jeg vil ha best mulig lyd fra pc'en så den ikke drar ned lydkvaliteten. Det jeg tenkte på er og ha en Alpine PXA-H700 DSP og koble lyden fra pc'en gjennom en digital utgang. Er det store forskjeller på de digitale utgangene på lydkortene som er på markedet nå? Betaler heller 2000,- for et lydkort enn og få dårlig lyd ut av et billig et. Mvh MajorP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå