Gå til innhold

PC'en restarter hele tiden


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en pc som restarter viss jeg forsøker på noe grafikk krevende. Den låser seg ikke først, men blackscreen og restart med en gang. Det er en pc som inneholder:

 

- MSI K7T 266 PRO2 RU

- AMD Athlon XP2000+

- Geforce 3 ti500

- 2 x 512mb ram

- 80GB HD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

høres ut som windows 9x/me :smile:

hadde/har samme problem med en maskin jeg og :sad:

det sluttet når jeg la inn linux og kutta ut windowsen :grin:

 

en annen ting du kan sjekke er om strømforsyningen er sterk nok eller om den funker so den skal....

 

[ Denne Melding var redigert av: druid på 2002-03-26 10:41 ]

Lenke til kommentar

Quote:


NGamer skrev (2002-03-26 10:06):

Hei.


Jeg har en pc som restarter viss jeg forsøker på noe grafikk krevende. Den låser seg ikke først, men blackscreen og restart med en gang. Det er en pc som inneholder:


- MSI K7T 266 PRO2 RU

- AMD Athlon XP2000+

- Geforce 3 ti500

- 2 x 512mb ram

- 80GB HD




Hvilket OS kjøere du?

Lenke til kommentar

Kjører du PC Alert III som var med på cd'en?

 

Som Cider sier, så bør du også slå av "restart on system failure".

Du finner det under Control Panel | System | Advanced | Startup and recovery - settings | Automatically restart.

 

_________________

SI-korrekt sig:

MSI-K7T266 Pro2-RU, XP 1600+, GeForce 2MX, 80 GB WD, 20,5 GB WD, 13 GB Fujitsu, 512 mebibyte DDR, Plextor 12/10/32, Aopen dvd, Chieftec DX-01-BLD, 100 Mbit LAN 24/7

 

[ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-03-26 14:22 ]

Lenke til kommentar

jeg skrudde av "Automatic Restart". Da fikk jeg opp blåskjerm med meldingen:

 

A problem has been detected and windows has been shutdown to prevent damage to your computer.

 

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

 

XXX STOP: 0x000000D1 (0x00000000, 0x00000007, 0x00000001, 0x8558C6F4

 

...

Lenke til kommentar

Jeg hadde akkurat samme problemet. røska ut skjermkort, satte inn et annet, herja og styra.. men ikke pokker om maskina var oppe så lenge som en halv time uten at jeg fikk en spontanreboot. Plutselig, sluttet problemene, og jeg har ikke hatt en krasj på en uke (hvor maskina har gått konstant). Jeg har til og med klokket opp prosessoren.

 

Etter mye tenking på hva som kunne være galt, er det eneste jeg har kommet frem til at skjermkortet kanskje ikke har sittet skikkelig fast inni der (selv om jeg bytta skjermkort flere ganger, etc etc). Jeg bytta fra mitt gamle GEForce tilbake til mitt nye GEForce 3 (for n'te gang), og plutselig hadde jeg ingen problemer lenger... det er det eneste logiske (men hvem sier at PC bygging har noen som helst basis innen logikk).

Lenke til kommentar

Kan legge til at jeg kjører XP. Hver (jævla) gang maskina spontanrebootet, når XP kom opp igjen, fikk jeg beskjed om at det var skjermkortdriverne som forårsaket krasjen. Jeg testet de medfølgende Hercules driverne, oppdaterte Hercules drivere fra nettet, og noe sånt som 10 forskjellige Detonator drivere, alle med samme resultat, som var krasj... Reinstallerte XP også tre ganger....Etter at maskina sluttet å krangle, kan jeg kjøre stabilt som fy med hvilken driver som måtte passe meg, ingen av de krasjer.

Lenke til kommentar

Jeg har også hatt problemer med dette både i XP Pro og W2KPro på to forskjellige hovedkort.Først på et MSI K7tPro2a og nå på Asus A7N266c (nforce 415d). Under shutdown kommer blåskjermen med IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL bla, bla, bla. Har prøvd stort sett alle Detonator drivere uten at problemet ble borte. Løsningen kom i går da jeg la inn Versjon 21.83 som er WHQL sertifisert, da fungerte alt ok.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-26 14:52, tbone skrev:

Løsningen kom i går da jeg la inn Versjon 21.83 som er WHQL sertifisert, da fungerte alt ok.


 

Dette fungerte ikke hos meg :sad: Prøvde både 23.11 som er WHQL sertifiserte, og 21.83 (som Windows update vil oppdatere til).

 

Hadde så mye problemer i løpet av en uke at jeg omtrent gikk på veggen. Så...tilsynelatende uten at jeg gjorde en ting...sluttet alle problemene.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-26 14:52, tbone skrev:

Jeg har også hatt problemer med dette både i XP Pro og W2KPro på to forskjellige hovedkort.Først på et MSI K7tPro2a og nå på Asus A7N266c (nforce 415d). Under shutdown kommer blåskjermen med IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL bla, bla, bla. Har prøvd stort sett alle Detonator drivere uten at problemet ble borte. Løsningen kom i går da jeg la inn Versjon 21.83 som er WHQL sertifisert, da fungerte alt ok.



Bare kødda!! Jeg kom hjem fra jobb i dag, skrur på maskina, sjekker mail, skrur av, og hva skjer?blåskjerm, helt utrolig.... nå har jeg kødda med dette i snart to måneder:-( Og det er ikke rammen som er årsaken da den er ny. (samme problem med gammel ram)Blåskjermen som dukker opp inneholder følgende møl:

****STOP: 0x000000D1 (0xED080FAA, 0x00000008,0x00000000, 0xED080FAA)

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

 

***ADRESS ED080FAA base at ED080000, Date stamp 00000000 – videoprt.sys

***ADRESS ED080FAA base at ED080000, Date stamp 00000000 – videoprt.sys

 

Beginning dump of bla, bla, bla.

 

Noen som har peil? før jeg tilter her.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme problemet, men jeg har et helt annet skjermkort. Tror det har noe med hovedkortet å gjøre. Vet ikke helt hvordan, så ikke spør. Har sjekket all software og oppdatert alt jeg har av programmer, inkl. WinXP. Jeg kan ikke si hvorfor, men jeg har en bestemt følelse av at hovedkortet skaper trøbbel. Vet om flere med MSI K7T 266 PRO2 som har dette problemet. Vurderer å bytte HK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...