Tigeren Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Jeg skal investere i shuttle (SN45G) nå, og hadde egentlig tenkt å flytte over XP1900+ og RAMen (1024 PC2100) min. Har ikke råd til å oppgradere både CPU og RAM i tillegg tror jeg. Mitt spørsmål er da: Vil det fungere å kjøpe f.eks en barton 2800+ (333mhz bus) og fortsette å bruke RAM som kjører på 266? Hvis det vil fungere, vil det gå mye utover hastigheten, slik at jeg like godt kan vente med å kjøpe CPU til jeg har råd til RAM? Har egentlig ingen problemer med den CPUen og hastigheten jeg har, men det er jo alltid kjekt å ha noe litt bedre Lenke til kommentar
jevel Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Ja, det vil gå ut over hastigheten. Men AMD XP CPUer er ikke like avhengige av minnebåndbredde som en del andre CPUer, og det vil derfor ikke være helt kritisk. Men jeg ville nok heller ha ventet litt og spart nok til å skifte plattform hvis jeg først skulle kjøpe. (Socket A er på vei ut...) -KJ Lenke til kommentar
Tigeren Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Da tror jeg at jeg sparer de pengene foreløpig. XP1900+'en holder seg egentlig godt til mitt bruk. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Som sagt over så er sparing et clue, ja Hvis du sparer opp litt til kan du gå rett på en Shuttle S754 + en AMD64. -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå