Gå til innhold

oppstarts problemer og flimmer på skjermen

Anbefalte innlegg

heisann

jeg kjøpte meg en ny pc, den jeg sitter på nå

for noen måneder tilbake. grei pc dette.

bortsett fra noen problemer jeg har hatt HELT siden jeg boota opp første gangen.

første gangen jeg boota opp pc'en kom det en slags flimmring på skjermen.

flimmeret som kommer dukker ikke opp for hver eneste gang jeg booter opp, men

av og til. det er uansett ikke det største problemet, siden dette flimmeret går bort om jeg rebooter. det som på den andre siden er mer verre er at pc'en skrur seg av 5 sek etter jeg har starta den. (forekommer ofte) og jeg kan sitte i flere minutter med fingern på knappen og trykke og trykke helt til den omsider ikke avslutter seg selv, men da kan det komme enda ett nytt problem, og det er at

det står "cpu is either changed or is unworkable, please set up your cpu soft core menu" dette står det i startupen. så går jeg inn i bios, går ut igjen uten og ha endret på en eneste ting, rebooter og da hender det som oftest at jeg kommer inn i windows uten problemer. vil også gjøre dere obs på at min nye hdd som jeg fikk med alt det andre nye utstyret jeg kjøpte begynte å gi fra seg klikkelyder, og dagen etter så døde den. dette hendte ca 1-2 måneder etter jeg hadde startet pc'en for første gang.

mine specs er:

abit ic-7 800mhz hk

p4 2.8ghz 800mhz

dual ram - twinmos pc3200 (1024ddr)

geforce fx 5700 ultra 128ddr2

ingenting er overopphetet.. har 3 vifter som suger inn luft, så alt holder seg under 40 celcius. jeg bare lurer på om noen her VET hva som kan være årsaken til at pc'en min oppfører seg så rart, og MULIGENS har drept hdd'en min?

har også prøvd og ta ut ei minne-brikke og starta opp med kun èn, men det samme skjedde ved oppstart. det skjer ikke hver gang, men OFTE.

PLZ hjelp :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...