cipher Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Etter jeg gikk over til xhtml 1.0 strict så sluttet "height: 100%" å virke på div's. Noen løsning på dette? Takker for alle saklige svar. Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Hva mener du med sluttet å virke? Jeg bruker xhtml 1.0 strict, og height: 100%; manger ganger, og det funker fint. Prøvd å sette fast størelse med piksler eller no for å sjekke om det er det som er problemet. Og hva er de 100% i forhold til? Som sagt så skal jo ikke dette være et problem i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Hva med å vise frem kildekoden?? Lenke til kommentar
cipher Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 med height: 1000px; så virker det helt fint. height:100% virker verken i IE, opera eller firefox. dette er altså på en <div> i xhtml 1.0 strict. før jeg satt doctype virket det altså fint, men i det jeg skrev at det var xhtml 1.0 strict så ble høyden på div'en begrenset til innholdets høyde. Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Gi oss litt kode da. Det er umulig og komme med noe særlig konkret uten å se hva du egentlig gjør. Lenke til kommentar
cipher Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) EDIT: her er en kode jeg skrev kjapt: <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" /> <style> #test { height: 100%; border: solid 1px #000000; } </style> </head> <body> <div id="test"> test av height:100% </div> </body> </html> EDIT2: bry dere ikke om dårlig formatering o.l. dette er bare et eksempel. Endret 22. mars 2004 av cipher Lenke til kommentar
joffar Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 ANer ikke hvorfor dette skjer.. Tror kanskje at min-height:100%; skulle virke. Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 min-height fungerer nok ikke nei. En av de tingene som desverre er dårlig implentert i browsere enda. Kommer sikkert et lite år etter at CSS3 er blitt lansert Kan heller ikke se hvorfor dette ikke fungerer. Om denne koden kjøres og du bruker 800*600 skulle høyden bli 800px mener jeg. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 enkelt og greit sagt så fungerer ikke koden din fordi den #test saken du bruker ikke har noe å horholde seg til, skriv html,body { height: 100%; } øverst i stilsettet ditt... Lenke til kommentar
cipher Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 det virket nå ja...men vil ikke sidens høyde nå bli begrenset selv om innholdet tar større plass? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 det virket nå ja...men vil ikke sidens høyde nå bli begrenset selv om innholdet tar større plass? jeg tror det da vil gå utafor (nedover), men var ikke poenget at du ville bruke 100% høyde... poenget er ihvertfall hele veien at du må sette en høyde på "parent box" for å kunne definere prosent høyder på box'er Lenke til kommentar
cipher Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 den går ikke nedover i mozilla og opera, men den gjør det i IE. Det jeg ønsker er 100% høyde frem til den trenger mer plass. Min-width gjør jobben perfekt, men dere all vet årsaken til at dette ikke er en optimal løsning... Lenke til kommentar
cipher Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 okay jeg har testet ut en del de siste 2 dagene og slik jeg har forstått det er det ikke mulig å ha minimum 100% høyde med dynamisk høyde etter innholdet i både IE, mozilla og opera. IE utvider høyden hvis nødvendig hvis man har height:100%; mens opera og mozilla bare dytter teksten utenfor. Mozilla og opera derimot støtter min-height. Jeg er rimelig lost her. Lenke til kommentar
enden Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Hvis du bruker dette for å tegne opp en bakgrunn så fungerer et 1*700 (700 er bredden) bakgrunnsbilde med repeat-y like godt Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) Et annet alternativ å ha teksten i en posisjonert beholder uten fastsatt høyde, mens du har en boks under med height: 100%, der begge har samme bakgrunnsegenskaper. Jeg har denne løsningen på URL=http://decalibration.net/artikler/]decalibration.net[/url]. Endret 24. mars 2004 av satyrium Lenke til kommentar
cipher Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 da tror jeg at jeg gir opp. det jeg ønsker var en 100% div som kunne utvides med 3 "rader" hvorav 2 med fastsatt høyde og en med dynamisk høyde. jeg har prøvd og prøvd og prøvd nå, men det virker ikke som om det lar seg gjennomføre i xhtml strict. Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Les og du vil finne ALT går an med CSS Lenke til kommentar
cipher Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 den er jo ikke slik jeg vil ha den... ikke i nærheten en gang dessverre jeg vil ha en div som er 800px bred og 100% (eller høyere hvis nødvendig) høy. i tillegg ønsker jeg at 100 av pixlene øverst og nederst i denne diven skal ha en annen farge (fungere som et panel) med blant annet logo og meny. høyden på den midterste raden skal være dynamisk slik at headern faktisk ER øverst og footern faktisk ER nederst... Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Sorry, leste ikke skikkelig Lenke til kommentar
cipher Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 for å være på sikre siden: http://studweb.hig.no/020843/test.png SLIK. ikke bry dere om designet, da dette ikke skal være en fancy grafisk side. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå