aog Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Jeg vet jeg leste om noe slikt en gang, men finner det ikke igjen. Det jeg ønsker å gjøre er at dersom du går inn på en side og bruker Opera/Mozilla, så skal du bli videreført til en ny addresse.. Noen som har en link/script? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 header("Location:...") Slå opp header i manualen. Lenke til kommentar
aog Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Sansyligvis er det bare jeg som roter, men jeg finner ikke det jeg er ut etter.. <?php header("Location: http://www.example.com/"); /* Redirect browser */ /* Make sure that code below does not get executed when we redirect. */ exit; ?> Den koden er jo noe av det jeg er ute etter. men jeg ønsker bare å videre sende eks.:opera brukere videre til ("Location:"). ikke alle.. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Ta en kikk på http://no.php.net/manual/en/language.varia....predefined.php Browsertype finner du i variabelen $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Er det i det hele tatt mulig å bare videresende Opera-brukere? Iom. at Opera som standard identifiserer seg som IE6.0. Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 ereg("Opera", $_SERVER[HTTP_USER_AGENT]) F.eks, den tar opera brukere. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Er det i det hele tatt mulig å bare videresende Opera-brukere? Iom. at Opera som standard identifiserer seg som IE6.0. Faktisk så "utgir" både IE og Opera seg for å være Mozilla - men som Findus påpeker så inneholder opera teksten "Opera". IE: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.0.3705) Opera: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1) Opera 7.23 [nb] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå