Gå til innhold

hvor mye ram bør man ha?

Per_le

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du allerede har nok RAM til ditt bruk så vil det ikke gi bedre ytelse. Hvis du derimot IKKE har nok RAM til ditt bruk så vil ytelsen øke ganske vanvittig.

Bruk f.eks. Task manager for å sjekke minnebruket mens du jobber. Går "Avaiable physical memory" ned mot null så kan du trygt oppgradere minnet litt.

Noen ting som typisk bruker mye minne: Nye spill, filkopiering av store filer, videoredigering.

Har selv 1024MB RAM da 512MB var litt lite til mitt bruk. Og jeg merka STOOR ytelsesøkning!

Lenke til kommentar

Tvilsomt at du vil merke noe når du sitter og surfer med et par vinduer oppe... men om du er som meg og gjerne har 10+ vinduer oppe i Opera, et par i IE, mIRC, FTP, epostleser, MSN, DC og litt mer, og kanskje vil spille litt uten å lukke noe, da kan det hende du vil merke forskjell på ha mer RAM.

En annen ting er om du driver med ting som bruker masse minne, feks. videoredigering. Visse spill vil også laste raskere.

Lenke til kommentar

512 MB ddr pc 3200 holder for de fleste. I ditt tilfelle hvor du har 360 mb ledig, vil du ikke merke noen forskjell før du begynner å dra i gang store tunge applikasjon (Autocad, Solid Works osv..).

Det er først og fremst ved spilling du merker de store forskjellene.

Ved surfing og annen små behandling (brenning av CD o.l) har du mer enn nok!

Lenke til kommentar

jeg som jobber med musikk på bådde jobb og fritid trenger vist mer og brukte 3 ram 1024 pc4000 cl2,5 og den ene bruktes ikke og 2gb er litte på jobb brukker vi 4X 2gb pc2700 ecc-reg er ok for oss da men ikke hjemme

så 2gb er minnimum i min tilstand

PS: PC'EN MIN = KJEMPE DYR MEN JOBB SKULLE BETALE DET MESTE JEG SA ALLE DELLENE JEG VILLE HA OG JOBB KJØPTE DET OG GA MEG 50-70% MINDER JEG MÅTTE BETALLE SELV PÅ EN LITTEN REGNING 28.680KR HADDE 40,000KR :thumbs::green::green::green::green:

Endret av hotstian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...