Furyfax Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Ja, topic sier det meste, skal til NY city 15. april og lurer derfor på om noen kan fortelle meg hvordan prisene på hardware er der borte, vet jo ikke om det finnes hardware butikker hvor man kan handle over disk der, hvis det er noen som vet, så er det bare til å dele dine erfaringer? Har spesielt tenkt på å kjøpe nytt skjermkort, og da ( 16.april) er det vell kanskje komt noen nye skjermkort på markedet og hvis det er mulig og billigere så kan jeg jo kjøpe der borte. Litt tåpelig thread men det hadde jo vært gøy å spart noen kroner på ett skjermkort når jeg er der borte.. Mvh Paul Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Dollaren er jo hvertfall veldig svak, så du har jo noe der da. tror heller ikke antall ekspedisjonsdisker skal være noe problem. Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) Er det mye handel av hardware over disk der ? Og det er jo ikke sikkert dette er billigere enn e-handel. Så det hadde vært gøy om noen hadde en adresse eller lignende til en hardware butikk i NY city. Bare hyggelig at dollaren er svak Edit: Var et par skriveleifer Endret 21. mars 2004 av Furyfax Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Sjekk ut noen amerikaske forum. Der vil du nok få svar på hva som er USAs svar på Datakjeden.. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Sjekk ut noen amerikaske forum. Der vil du nok få svar på hva som er USAs svar på Datakjeden.. Wallmart? Lenke til kommentar
ospenis Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) Det er en ganske stor hardwarebutikk i 7th eller 8th avenue nesten oppe ved central park. Husker desverre ikke hva den heter, men de hadde bra utvalg. Var der i september 2003. Prisene var ikke sjokkerende billige i forhold til her hjemme, men noe var billig. Edit: 8th avenue. Endret 22. mars 2004 av ospenis Lenke til kommentar
jevel Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) Fry's og RadioShack er kjeder som ofte blir nevnt i slike tråder på amerikanske boards. Men skal du ha de beste prisene er Newegg.com plassen. (Visstnok) Aberet der er at du ikke får bestilt til midlertidige adresser, og derfor må kjenne noen der borte som du kan bestille til. -KJ Endret 22. mars 2004 av jevel Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) På Radioshack har de vistnok fordømt mange tøffe greier. Masse gadgets som du digge i opptil flere timer. Til du ødelegger den da. Endret 22. mars 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Stikk på Fry's, det kan en nerd kjapt miste telling på timer (i did). Når det gjelder priser er det på de fleste ting ikke allverdens å hente, der du kan spare på er "spesielle" ting. Jeg handlet meg et micro-USB tastatur med USB-hub til $20, noen SCSI kabler (som koster flesk i norge) og jeg vurderte et hovedkort (de har mange "ukjente og billige" kort) vi aldri ser her i landet. Gigabit utstyr var det og endel å hente på (mindre nå, siden det er blitt billig og utbredt også i norge). "Vanlige" disker, RAM, CPU'er o.l. er det igrunn ikke mye å spare på. Lenke til kommentar
SatanClaws Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Heh.. modern var i USA for noen år tilbake(92'-93' ?) husker når men... Når hun kom tilbake hadde hun med seg et Sound Blaster (8 bit) lydkort med integret IDE kontroller og Cdrom, (1x) Den første cd rommen som familien hadde hatt... Samt Spillet LOOM, og 7'th Guest Da var i allefall ikke Cd rommer tilgjengelig i Norge Husker jeg fikk hakaslepp av den brae lyden (vant til et Adlib kort fra Pink)... heh :=) Samt at du nå kunne spille musikk cd'er med pc'n... stort... TROR, men ekke helt sikker, men TROR at den ble plassert i en 4-86-sx 33,mgz eller så var det en 4-86 dx4-66 , men det er jeg ikke helt sikker på om dx4 var kommet da... Tror ikke den ble plassert i 2-86 pc'n vår... i allefall Tja.. MÅ vere 4-86 sx pc'n... For jeg husker jeg fikk en raskere pc en den første 4-86 ern og det var en 3-86 dx2, 33mgz.. Hrmf.. Neste pc var i allefall en Pentium 133, Så Pentium 166mmx, så pentium 2-350, så celeron 300, så celeron 333a, så dual p-3 800, så p-4 wialmette 1.7gz så amd athlon 1800+, så amd athlon xp 2500+, så p4-2.66 gz med ht, pc 800. Hm.. kort liste over pc'ne i familien Lenke til kommentar
Atypic Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Wow. Snakk om å SPORE AV. -- Hardware i USA ekje så mykje billigare enn i Norge. Ville satsa på Norge. Masse gadgets i usa though'. -- Lenke til kommentar
butare Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Morsom side er Pricegrabber . Selv om dette er internett butikker kan du få en ide om prisene. Kanske bestille til en adresse i USA for senere plukke den opp der? Det har jeg gjort. Bestilte en 20 gigg Ipod til 2595 kroner og er meget fornøyd. Jim Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Søskenbarnet mitt fikk en dvd-brenner extern 4X til 2500 kr da den kostet 5000 her hjemme. Type sony. Hvis du skulle ha lyst på det! Lenke til kommentar
SamVimes Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 En kjede som er ikke er nevnt tidligere er CompUSA som i allefall enkelte steder har enorme varehus spekket med datautstyr. Sjekk http://www.compusa.com/ og klikk Locations linken. Jeg besøkte butikken i Honolulu og kan ikke klage på vareutvalget og den del gode tilbud var det også. Men ett problem du vil møte når du skal shoppe pc-utstyr der over blåmyra er såkalle "mail in rebate" kuponger. Dvs, en vare kan annonseres til en hyggelig pris, men så viser det seg at du må betale full pris i kassen og så må man sende inn en rabattkupong og så vente på en sjekk (noe som visstnok både tar lang tid om man får den i det hele tatt) på rabattbeløpet. Dette blir jo selvsagt heller upraktisk for en turist med ett kort opphold og uten fast adresse i USA. Lenke til kommentar
que Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Pass på hvis du kjøper deg dyre enheter slikt som kameraer og lignende, at det du sparer på å handle "over there" kan fort straffe seg hvis ting går i stykker. Kameraer blandt annet har kanskje kun en "usa-garanti" som da ikke gjelder hvis det går i stykker her i europa. Små duppedingser har den samme ulempen, men kanskje ikke så farlig å tape noen hundrelapper. Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 Har i den senere tid bestemt meg for å kjøpe meg en mobile barton cpu enten 2500+ eller 2600+ Og siden jeg reiser til New york den 15. april, lurer jeg da på om noen vet om noen butikker i new york city ( som er neon lunde enkle å finne )som selger datakomponenteer som for eksempel mobile cpu'er ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå