ronnylso Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Jeg skal kjøpe meg nytt kamera og har satt en maxgrense på ca 13000. Jeg har tittet veldig mye på kameraet Panasonic NV-MX500 og synes dette er et veldig interessant kamera på mange måter. Dette kameraet har alt jeg kan drømme om bortsett fra en vesentlig ting, og det er at det fungerer dårlig i svakt opplyste lokaler. Siden jeg regner med å gjøre en del innendørsfilming kan jeg derfor ikke velge dette kameraet. (Folk som får en lyskaster i fjeset vil neppe oppføre seg naturlig) Mine krav til kameraet er at det skal ha: - ekte 16:9 - best mulig videobildekvalitet. Også i dårlig belysning (Stillbilde er ikke så viktig) - mulighet for å stille inn lydnivå på ekstern mikrofon - mulighet for manuell innstilling av fokus (gjerne også manuell instilling av blenderåpning og hvitbalanse også) - 3,5" LCD skjerm Har tittet på Sony DCR-PC330, og synes dette kameraet var meget bra, men likte ikke formatet (måten å holde kameraet på) i tillegg til at det var vanskelig å få til god filming med så liten LCD skjerm i 16:9 formatet. Så i avisen i dag at Lefdal har tilbud på Sony DCR-TRV80 til kr 8995. Lurer på om jeg skal gå for dette, eller om jeg skal vente på Sony DCR-HC85. Jeg har ikke funnet så mye data om HC85 kameraet, og lurer på om det er noen som vet om jeg bør vente på HC85 eller om dere ville gått for TRV80? Er det andre kameraer som dere ville valgt istedenfor? Hadde blitt kjempeglad for noen gode tips/råd ! Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Du veit NØYAKTIG like mye som de andre her. Hver gang jeg kom på noe å anbefale utover posten din, så skrev du svaret på den med en gang fra MX500 (for dårlig lavlys) førte til PC330 (dårlig format) førte til TRV80, som altså begynner å bli litt gammelt. Men jeg tviler på at det er stor forskjell opp til HC85 når det kommer. Spørs om ikke Sony har stappet det med alt for mange piksler sånn at HC85 ikke blir spesielt god i lav belysning. Forundrer meg ikke, da dette har vært trenden de siste åra. Nei nå sjekket jeg specsen på kameraet. Viser seg at det har 1/3,6 tomme stor CCD med 2 millioner piksler, akkurat sånn som TRV80. Du kan jo vente og se hva prisen på dette nye kameraet blir, og så kjøpe det billigste av dem. Eventuelt løpe ut og kjøpe TRV80 i MORGEN, og starte å filme MED EN GANG! lykke til. Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Nei nå sjekket jeg specsen på kameraet. Viser seg at det har 1/3,6 tomme stor CCD med 2 millioner piksler, akkurat sånn som TRV80. Du kan jo vente og se hva prisen på dette nye kameraet blir, og så kjøpe det billigste av dem. Eventuelt løpe ut og kjøpe TRV80 i MORGEN, og starte å filme MED EN GANG! lykke til. Har du URSA prøvt å filme med TRV-80, og kan du bekrefte at dette er et bra kjøp. I dag gir jo nesten alle DV kameraer bra bilder i full belysning, men det er ikke mange som gjengir fargene bra i dempet belysning. Jeg venter også på HC85, men tør ikke kjøpe det før det er testet. Prisen kommer til å ligge litt under 10000 Royrogers Lenke til kommentar
ronnylso Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Takk for tilbakemeldinger. Enig med Royrogers i at det hadde vært fint å fått se noen testeer av HC85. Er det noen som har en magefølelse av hvor lang tid jeg må vente før det er trygt å kjøpe det? Eller om det er noen som vet om en side som inneholder mer detaljert beskrivelse av spesifikasjoner enn det gjør på denne siden for øyeblikket. Har sett på omtalen på Camcorderinfo. Er det noen som har sett noen omtaler/tester? Hilsen Ronny Lenke til kommentar
ronnylso Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Fikk et tips om spesifikasjoner på SonyStyle som inneholder en del info Lenke til kommentar
ousman8 Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Jeg startet en HC85-tråd for et par uker siden: http://forum.akam.no/index.php?showtopic=217721 De som leser den vil finne følgende link til HC85: http://www.camcorderinfo.com/content/sony-...rder-review.htm Camcorderinfo.com har også veldig grundige tester av de fleste andre kameraer på markedet. Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Jeg startet en HC85-tråd for et par uker siden:http://forum.akam.no/index.php?showtopic=217721 De som leser den vil finne følgende link til HC85: http://www.camcorderinfo.com/content/sony-...rder-review.htm Camcorderinfo.com har også veldig grundige tester av de fleste andre kameraer på markedet. Ja camcorderinfo.com har veldig grunndige tester av alle slags kameraer, men det er ikke en grundig test som er gjort av HC85. Det er kun et første inntrykk av kameraet. Camcorderinfo.com kommer alltid ut med et førsteintrykk tidlig, så kommer det en skikkelig test når de får låne kameraene hos Sony, Canon............ Royrogers Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Husk bare at camcorderinfo.com tester NTSC-versjonene av kameraene, så de kan forandres når de kommer til Europa. Blant annet navnet på kameraet forandres ofte. F.eks Panasonic PV-953 som ofte refereres til på ccinfo.com er det samme som mx500. Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Husk bare at camcorderinfo.com tester NTSC-versjonene av kameraene, så de kan forandres når de kommer til Europa. Blant annet navnet på kameraet forandres ofte. F.eks Panasonic PV-953 som ofte refereres til på ccinfo.com er det samme som mx500. At de skiftet navn visste jeg, men ikke at de skiftet selve kameraet. Er det bortkastet å lese tester fra NTSC systemt, er det det du sier Royrogers Lenke til kommentar
mobil_brukeren Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Sorry at jeg Stiller et spm i en annes tråd men er Sony DCR-PC330 bra til sin pris? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå