Gå til innhold

Har elkjøp fortsatt prisgaranti?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det blir ikke praktisert på elkjøp karmøy.

 

Varen må være til fastpris hos konkurenten og konkurenten må være i nærområdet.

Jobber på lageret, men så vidt jeg vet må det være en lokalbutikk ja. Hva som er "lokal" er vel bare sunn fornuft, hvis kunden kan komme seg til butikken uten rimelige problemer og styr, og kan kjøpe den der er den lokal. Nettbutikker gjelder ikke.

 

At de private elkjøpene praktiserte det annerledes visste jeg ikke, men kunne ant meg..

 

På Vinterbro (er en del av Vinterbro-senteret) vet at det gis prisgaranti på varer som er annonsert på tilbud/salg på senteret. Litt dumt at dette er forskjellig mellom butikkene.

Lenke til kommentar

så vidt jeg kan se og har hørt så prøver enkelte butikker å komme seg unna denne prisgarantiene. Skulle nok tro at dette er for det meste privateide butikkene..

 

Men uansett, så er regelen slik, og det sier jeg med 100% sikkerhet:

Prisgarantien gjelder over hele landet, og da bare Norge så klart.

Den gjelder også internett butikkene, men da plusses frakten på i tillegg.

 

Men det er visse forholdsregler da:

Prisgarantien gjelder kun vanlige varer og priser:

dvs: IKKE B-VARE salg, og ikke begrenset antall kvantum. Det er en del av butikker som kjøper inn vanlige varer til spesial pris for å selge de veldig billig for å tiltrekke kundene, nemlig disse begrenset antall varer. Hvis du kommer til ELkjøp og krever prisgarantien din på en slik vare vil du bare bli bedt om å lever varen tilbake til elkjøp og å kjøpe varen der den blir annonsert. Det er selvfølgelig kurrant men da er du også i fare for at det blir utsolgt.

 

Når det gjelder vanlige priser osv så gjelder de alle butikker i landet, INGEN geografisk begrensning innenfor NOrge,men du må regne med at hvis du bor i Trondheim og salget er i OSlo at selgeren vil plusse på frakten på den endeligeprisen.Men det fins også greie selgere(hos oss) som gir F i frakt;)

 

Hvis det er en butikk som sier noen annet når du slenger prisgarantien i ansiktet på de så ringer du 81532000 og snakker med ei grei dame i TLF der som vil kjefte på de i butikken for så lenge butikken er elkjøp, privat eller gud vet hva eid så må de følge denne prisgarantien, den er lik for alle ELkjøp.

Hvis du ikke kommer frem på tlf (kan være lang ventetid på kundesevicen enkelte ganger) så er det bare å stikke bort, kjøpe varen på tilbud go levere tilbake den du hadde kjøpt på elkjøp. er ikke verre enn det:)

 

PS: Jobber i kassa på Elkjøp og derfor vet jeg mye om denne prisgarantien, .. Har vært borti mange prisgarantitilfeller siden jeg begynte på elkjøp;)

Lenke til kommentar

hmmm.......merkelig.

Jeg var på elkjøp for en god stund siden. Skulle kjøpe noe ram til en kompis som bursdagspresang. Jeg visste ikke om denne prisgarantien og trengte ramen samme dag.

 

Husker ikke hva dem skulle ha for ramen, men det var ca 2,5 ganger det osm komplett tok! Og kvaliteten var noenlunde det samme mener jeg å huske. Gjorde selger oppmerksom på det, men han bare trakk på skuldrene og sa at dem ikke solgte så mye av den varen.

 

Kunne jeg her ha slengt prisgarantien i bordet og fått den til samme pris?

Lenke til kommentar
Men uansett, så er regelen slik, og det sier jeg med 100% sikkerhet:

Prisgarantien gjelder over hele landet, og da bare Norge så klart.

Den gjelder også internett butikkene, men da plusses frakten på i tillegg.

 

Jeg har en fin powerpointpresentasjon jeg fikk med meg da jeg begynte i elkjøp, hvor det står enkelt og greit at prisgarantien ikke gjelder nettbutikker.

 

Så da praktiserer nok butikken din feil, men det kommer jo kundene til gode :yes:

Lenke til kommentar

Er fornøyd nå jeg :D

 

Fikk et signert tilbud fra Hifi-centeret i Haugesund der de bekreftet at de hadde ny spiller til den prisen. Veldig greie folk i den butikken :thumbup:

Elkjøp gav meg så tilbake de 800 kr som var i differanse. Ingen problem i det hele, og det skulle bare mangle i og med at de har denne prisgarantien sin.

Lenke til kommentar

heisann..

Ang nettbutikker, kan hende det at elkjøp ikke praktiserer prisgarantien mot de.

Butikken min gjør det, eller det er igrunn 4butikker som er halvt privateid..

Trodde nemlig at vi ikke hadde prisgaranti mot nettbutikker også, men etter å ha soørt de som har litt høyere stillinger enn meg så sa de en butikk er en butikk..

Og vi praktiserer det, så klart med tilleg på frakt men men.

 

Sikkert en del foskjellig praksis ute blandt butikkene;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Men uansett, så er regelen slik, og det sier jeg med 100% sikkerhet:

Prisgarantien gjelder over hele landet, og da bare Norge så klart.

Den gjelder også internett butikkene, men da plusses frakten på i tillegg.

 

Jeg har en fin powerpointpresentasjon jeg fikk med meg da jeg begynte i elkjøp, hvor det står enkelt og greit at prisgarantien ikke gjelder nettbutikker.

 

Så da praktiserer nok butikken din feil, men det kommer jo kundene til gode :yes:

Alastor: Jeg har sett den powerpoint presentasjonen også, men tror den er gammel, for den står ikke noe annet sted, hverken i avisene eller på nett.

 

Er tross alt bedre å gi litt avslag enn at kunden bestiller på nett!

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...