Eriond Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Jeg lurer på om elkjøp fortsatt har prisgaranti, slik at deu får mellomlegget tilbake dersom man finner en tilsvarende vare billigere innen en viss tid? Kjøpte nemlig en Pioneer dv-565a dvd spiller for 2995 kr for 14 dager siden. Denne selger hifi-centeret nå for 2195 kr. Så dersom det fortsatt gjelder skal jeg purre de for noen kroner Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Trodde denne 30 dagers greia deres var fast? Er ikke sikker da. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) Jeg prøvde å finne noe på nettsidene deres, men der står det bare om 30 dagers full returrett. Ingenting om prisgaranti, så jeg ble litt usikker. Skal nok ringe og høre med dem i morgen uansett. Er det sjanse for at jeg kan få kroner tilbake så gir jeg meg ikke med det første Endret 21. mars 2004 av Eriond Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Som jeg tenkte, returrett er fast. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Det er bare å ta med deg annonsen til butikken sammens med din egen kvittering. Da får du igjen mellomlegget med et smil. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 Kun tøft! Tror du det går an å ringe også? Det er et stykke å reise ned, men jeg kan jo alltids sende en slektning avgårde også om det trengs... Lenke til kommentar
Gerber Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Er vel ikke Elkjøp som har prisgaranti, men Lefdal. Lenke til kommentar
slimer Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 jobber på elkjøp.. Vi har fortsatt prisgaranti, er bare det at vi ikke får lov å reklamere alt for mye med den pga div greier.. Og lefdal har de togså..forskjellen er at elkjøp sin er 100% men lefdal sin er 150%.. Og den er innen 30dager.. da har du en del penger å spare..det er bare å løpe ned med beviset på tilbudet fra Hifikjeden og få igjen mellomleget:=) Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Jobber også i elkjøp, og ja, vi matcher et tilbud på et produkt du har kjøpt innen 30 dager etter kjøpsdato. Men, det holder egentlig ikke med et tilbud fra en avis o.l...de kan være harde mot deg, og si at du trenger et bevis på at hifiklubben faktisk har det på lager. Så om mulig, stikk innom hifiklubben, og få en utskrift av dette...da er det bankers. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 Jo, de har det på lager. Det er snakk om ryddesalg, og de produktene som ikke er på lager blir markert utsolgt på oversikten fortløpende. Det burde vel kunne gå greit da? Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Jo, de har det på lager. Det er snakk om ryddesalg, og de produktene som ikke er på lager blir markert utsolgt på oversikten fortløpende.Det burde vel kunne gå greit da? Ryddesalg høres ut som B-vare. Blir nok ikke det samme hvis de selger en spiller billig fordi den har stått i utstilling. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Nei, er det en utstillingsvare eller brukt vare..så vil du ikke kunne få brukt prisgarantien. Så stikk innom hifiklubben du, og snakk med disse. Lenke til kommentar
Mysil2 Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Hvorfor da ikke benytte den 30-dagers returretten til el-kjøp og kjøpe varen hos hifi-klubben? Går ikke det greit da, hvis elkjøp er vrange på lagersalg/b-vare? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Hvorfor da ikke benytte den 30-dagers returretten til el-kjøp og kjøpe varen hos hifi-klubben? Går ikke det greit da, hvis elkjøp er vrange på lagersalg/b-vare? Klart det går. Det er en utmerket plan B. DrErling Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Det er også en helt enkel og grei måte å gjøre det på. Men så er spm..vil kunden ha en brukt/utstillt vare? Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) Jo, de har det på lager. Det er snakk om ryddesalg, og de produktene som ikke er på lager blir markert utsolgt på oversikten fortløpende.Det burde vel kunne gå greit da? Ryddesalg høres ut som B-vare. Blir nok ikke det samme hvis de selger en spiller billig fordi den har stått i utstilling. FFS! Jeg jobber selv på elkjøp (mange av oss her, heh) og hele poenget med prisgarantien er at så lenge elkjøp gir kunden 30 dagers _full_ returrett kan kunden bare komme tilbake og få pengene tilbake hvis han finner det billigere et annet sted, så for å unngå slikt (man brenner inn b-varer pga dette) kan du altså bare fortelle det som det er, så får du mellomlegget tilbake. Du må selvfølgelig ha bevis av noe slag, en annonse holder. Elkjøp er nordens største elektrokjede, og har sjeldent problemer med å matche priser til konkurrenter. (Disclaimer: generell informasjon, jeg vet du vet det ) Og man gidder ikke å annonsere et produkt på ryddeslag hvis man har en støvete spiller i utstilling, da har man x antall spillere på lager man skal bli kvitt fordi modellen utgår eller noe sånt. Og at butikken krever at produktet er på lager høres ikke riktig ut, poenget er at elkjøp skal være den billigste uansett. Hvordan skal man bevise at den er på lager? Ta med dato-stemplet bilde av de fysiske spillerene i butikken? Hvilken butikk praktiserer dette? Vinterbro gjør det i hvert fall ikke. Edit: smilie Endret 22. mars 2004 av Cronius Lenke til kommentar
zonix Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Har denne prisgarantien til Elkjøp noen geografiske klausuler ? Jeg bor for tiden i Oslo men er ofte i Fredrikstad hvor det er få spesialbutikker for datautsyr. Så alternativet for den som skal ha noe på dagen er å kjøpe det for en stivere pris på Elkjøp. Det jeg da lurer på er om jeg kan få avslag på en vare på Elkjøp i Fredrikstad fordi den selges billigere på Datakjeden i Oslo ? fungerer dette eller har prisgarantien geografiske klausuler ? Lenke til kommentar
Figge645 Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Det jeg lurer på er om butikken som du sammenlikner pris mot må være innen området til elkjøp butikken, det kom de nemlig med her når jeg fant et produkt billigere et annet sted! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) *fjernet* Endret 15. september 2007 av Alastor Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Ok. Saken er som følgende: Spilleren er kjøpt på Elkjøp stormarked i Haugesund. Det er står annonsert på nettsidene til hifi-centeret at de har denne på lager i et ryddesalg. Det står at den kan være ny eller demobrukt. Da må jeg først kontakte hifi-centeret og få en bekreftelse på at de har en ny tilsvarende spiller til annonsert pris. Så er det bare til å plage Elkjøp skulle jeg tro? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå