Gå til innhold

GUIDE: Lei av det triste kabinettet? Første steg..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har det samme Skyhawk kabisset, og jeg er temelig lei av det... :dontgetit:

Skal bytte ut displayet i front med en 120mm led vifte, bytte vifte i sidedøren med en gul-led(gult er kult you know!) 80mm vifte.

kjøpe meg Cooler Master Musketeer, sette den inn under rheobusen. :thumbup:

så skal jeg rive ut den ene 80mm vifta i qtec strømforsyninga mi.. (qtec .. huff!) og bytte den med.. du gjetta riktig! 80mm led-vifte

og så skal jeg dra frem hullsag eller lingnende og lage meg et 80mm viftehull bakpå.. (og seff sette inn en vifte der også :thumbs: )

og så skal jeg rydde litt jah!! det "bliver" bra!!! :w00t:

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Min mening er at det er ikke casemod når du setter inn lys, da er det mere case-styling

er ikke casemod før du begynner å kutte hull og modifisere formen på kabinettet

Men din guide HolgerLudvigsen den var veldig bra :D

Endret av Bizardo
Lenke til kommentar
Bra guide! Stå på Holger!

PS Hva er forskjellen på katodelys og "vanlig" lysrør?

Tusen takk, Kong Basse!

Forskjellen på katodelys og vanlig lysrør er nok at katodelys inneholder en av flere mulige gasser som lyser i en spesifikk farge når man sender strøm igjennom den, mens vanlige lysrør inneholder en slags versjon av kvikksølv som lyser ultrafiolett når man sender strøm gjennom den.

Ultrafiolett er en spesiell type lys som vi ikke kan se. Derfor har lysrør et lag med fosfor på innsiden av glasset. Når det ultrafiolette lyset treffer dette begynner det å lyse vanlig hvitt lys.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Blablablabla...

Klapp da heller igjen smella. Blir så provosert av at ALLE skal si at det ikke er casemodding. Jesus!

Her prøver faktisk Holger Ludvigsen å gjøre noe for oss her på forumet, og alt dere klarer å gjøre er å lage sur stemning. Og da klarer jeg ikke å la være.

Jeg mener at enten burde dere holde kjeft, eller så burde dette emnet stenges, for slik oppførsel høre sikke hjemmet på ett ellers så trivelig forum.

Kunne ikke sagt det bedre selv!

Noen av oss fikser enkel casemodding selv uten problemer, andre trenger derimot hjelp.

Sånn oppførsel som vises her skremmer kanskje andre fra å lage enkle guider, noe som mange der ute liker å se.

Tips og hjelp til å få et eget preg på kabinettet sitt er bra !

Holger Ludvigsen gjør en enestående innsats og dere andre som klager burde heller komme med egene forslag til casemodding om dere mener dette er for enkelt.

Men det er vel slik at det er lettere å komme med kritikk. Fy og skam på dere!

Prøv å lag en bra guide selv før dere kommer med kritikk.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Min mening er at det er ikke casemod når du setter inn lys, da er det mere case-styling

er ikke casemod før du begynner å kutte hull og modifisere formen på kabinettet

Men din guide HolgerLudvigsen den var veldig bra :D

3412472[/snapback]

Enig der, selv har jeg kuttet ut mønsteret i vinduet og skjært hull til en 80mm vifte i front. Men en enkel og fin guide til "noobies" :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
er det ikke casemod hvis du kjøper et ferdig vindu heller da? Du bytter jo bare ut sidedøren. Har ikke skjert eller noen ting.

Nettopp...det er det som er hele poenget..For at det skal kvalifiseres som casemod skal man gjøre nettopp det, modifisere kabinettet, ikke bare sette inn noe som er ferdiglaget.

Og det vi mener med å gi kritikk er kansje at han har gitt guiden sin ett litt feil emne..Kunne feks hett "Hvordan skifte dioder og sette inn katoder" :yes:

Eh, nå modifiserer man faktisk kabinettet selvom man setter i et ferdiglaget vindu.

Ta en bil f.eks... må du LAGE all stylingen selv, støpe den bit for bit i glassfiber, for at det skal være modifisering?

Du kan altså ikke bytte det ut med noe ferdiglaget? For da er bilen fortsatt original?

Ehh... hør på dere selv!!

1943096[/snapback]

Word

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...