Gå til innhold

GUIDE: Lei av det triste kabinettet? Første steg..

Anbefalte innlegg

Men herregud da folkens. Såklart er det casemod. Du MODIFISERER kabinettet... altså, casemod.

se på det du selv skriver nå.. du modifiserer IKKE KABINETTET!!! du setter inn nye deler! Hvis du kaller å sette inn deler i kabinettet casemodding så er det jo casemodding å sette inn en hardisk til. og å sette inn hovedkort og psu og alt sånt!! og det er IKKE riktig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men herregud da folkens. Såklart er det casemod. Du MODIFISERER kabinettet... altså, casemod.

Se på det du selv skriver nå.. du modifiserer IKKE KABINETTET!!! du setter inn nye deler! Hvis du kaller å sette inn deler i kabinettet casemodding så er det jo casemodding å sette inn en hardisk til. og å sette inn hovedkort og psu og alt sånt!! og det er IKKE riktig!

Lenke til kommentar

Kjøpte et Chieftec BX kabinett, der satt det orginalt en blå diode for power. Den lyser så kraftig at det må vere snakk om en LaserLED.

Alle hovedkortene må ivertfall følge en viss standard når det gjelder spenning og strøm, siden LED'ene følger med kabinettene.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar
Forøvrig så kommer jeg ikke til å handle fra Netconnection, og råder deg til å fjerne linken også - en webshop som kun støtter Internet Explorer? Latterlig.

Forøvrig bruker 19 av 20 nettsurfere Internet Explorer.

Likevel ikke bra nok.... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Hvis dere skal stå fast på hva "casemod" betyr ordrett, så må vi vel egentlig få et eget forum for bytting av hardware da? (sukk)

Slutt nå å henge dere så opp i detaljene på hvordan nettopp dette ordet blir brukt, det er jo faktisk ment som et uttrykk. Mannen har laget en flott guide (og forresten "mekket" et fett kabinett til syvende og sist), og dere gidder ikke gi kommentarer eller konstruktiv kritikk engang, det kommer jo bare innlegg om det er korrekt å kalle dette casemod eller ei...

Så hva skal man kalle denne jobben da? Skal vi få et nytt "Bytt ut leds og katode"-forum? :no:

Dere kan jo evt. foreslå hvor han heller burde postet dette innlegget, enn å bare komme med kritikk. :thumbup:

Lenke til kommentar

Se på det du selv skriver nå.. du modifiserer IKKE KABINETTET!!! du setter inn nye deler! Hvis du kaller å sette inn deler i kabinettet casemodding så er det jo casemodding å sette inn en hardisk til. og å sette inn hovedkort og psu og alt sånt!! og det er IKKE riktig!

Doh... modifisere PC'en da... hva som helst.

Det er hvertfall modifisering. Du bytter altså ut noe originalt, og det er med en gang modifiseringer.

Lenke til kommentar

Dette er kanskje ikke "casemodding" for mange, da de så innbitt mener at man absolutt skal vri kabinettet med innsiden ut og borre hull og sette inn en ting der og en tang der slik at det ser ut som en fabrikk i stedet for ett kabinett, for at det skal være casemodding...

MEN:

Jeg synes dette var ett fint innlegg, som kan gi nybegynnere litt ideer til hva som kan gjøres. Har selv funnet ut at jeg skal gjøre MASSE med kabinettet mitt.. men har ikke bestemt helt hva. Men jeg blir nok å bytte HD-og POWER-leds til blå lys:D så takk for den lille ideen. Og morsomt å se at noen tar seg det bryet å kutte litt på lian li deksler for å få de til å passe i ett annet kabinett.

Også må dere andre "bedrevitere" være så snill og klappe igjen hvis dere ikke har noe konstruktivt å fortelle. Maybe u can do this better? and if so.. DO IT DAMMIT!

Holger: håper vi får se noen oppdateringer på noen andre modifikasjoner til en annen anledning

:yes:

Lenke til kommentar

Takk for flott innlegg AvIOn. Takk også til dere andre som verdsetter guiden, og skjønner at ikke alle er så ivrige på å smelte om kabinettet for å kalle seg casemodder.

AvIOn: Bytting av LEDs gjør mer for helhetsinntrykket enn man skulle tro, virkelig å anbefale. Når det gjelder Lian Li dekslene; godt observert, jeg skal forsikre deg om at tyngre verktøy ble brukt i prosessen. Urettferdig at Lian Li skal ha slike fine løsninger for seg selv ;). Jeg planlegger forøvrig oppdateringer med andre, kanskje litt "tyngre", casemods.

cc, pZion og andre: Helt enig, hva skal man kalle det, hvis det ikke er casemod. Hvilke deler som går under "kabinettet", er det opp til hver enkelt å avgjøre.

Lenke til kommentar

Blablablabla...

Klapp da heller igjen smella. Blir så provosert av at ALLE skal si at det ikke er casemodding. Jesus!

Her prøver faktisk Holger Ludvigsen å gjøre noe for oss her på forumet, og alt dere klarer å gjøre er å lage sur stemning. Og da klarer jeg ikke å la være.

Jeg mener at enten burde dere holde kjeft, eller så burde dette emnet stenges, for slik oppførsel høre sikke hjemmet på ett ellers så trivelig forum.

Lenke til kommentar
er det ikke casemod hvis du kjøper et ferdig vindu heller da? Du bytter jo bare ut sidedøren. Har ikke skjert eller noen ting.

Nettopp...det er det som er hele poenget..For at det skal kvalifiseres som casemod skal man gjøre nettopp det, modifisere kabinettet, ikke bare sette inn noe som er ferdiglaget.

Og det vi mener med å gi kritikk er kansje at han har gitt guiden sin ett litt feil emne..Kunne feks hett "Hvordan skifte dioder og sette inn katoder" :yes:

Lenke til kommentar
er det ikke casemod hvis du kjøper et ferdig vindu heller da? Du bytter jo bare ut sidedøren. Har ikke skjert eller noen ting.

Nettopp...det er det som er hele poenget..For at det skal kvalifiseres som casemod skal man gjøre nettopp det, modifisere kabinettet, ikke bare sette inn noe som er ferdiglaget.

Og det vi mener med å gi kritikk er kansje at han har gitt guiden sin ett litt feil emne..Kunne feks hett "Hvordan skifte dioder og sette inn katoder" :yes:

Eh, nå modifiserer man faktisk kabinettet selvom man setter i et ferdiglaget vindu.

Ta en bil f.eks... må du LAGE all stylingen selv, støpe den bit for bit i glassfiber, for at det skal være modifisering?

Du kan altså ikke bytte det ut med noe ferdiglaget? For da er bilen fortsatt original?

Ehh... hør på dere selv!!

Lenke til kommentar

Synes folk burde slutte å syte om at ting ikke er modding. Når jeg ser slikt, bare ler jeg litt for meg selv og lever videre. Ingen som dør av at en fyr kaller bytting av lys etc for casemod.

Kansje hele kategorien burde skifte navn til Pc styling?

Folk må være litt mer åpne for det at folk setter inn ferdigting. Dere ler ikke av folk som bytter felger på bilene sine fordi dem ikke har laga felgene selv.

Selv, har jeg sjært hull til vindu og ei vifte, vil ikke akuratt kalle det for casemod da, siden det bare er småmodifikasjoner, det har ikke vært vanskeligere en å sette inn katoder, leds vifter etc.

Endret av Yngvejos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...